Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 21:37:27
Göhrener Viaduct door Duikeend
Vandaag om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:12:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 883554 keer)

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Boppard in N
« Reactie #345 Gepost op: 13 March 2007, 19:17:14 »
Ja wat zal ik zeggen...
Ik ben het helemaal eens met Jaap  ;)  ;D

Verder ben ik wel benieuwd wat je morgen gaat bouwen  :D
Word het een grote extra ruimte voor je station?  ;D

m.v.g

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #346 Gepost op: 13 March 2007, 19:42:24 »
Nee, ik ga alvast beginnen met het verborgen railtracé van de zijlijn op het rechterdeel. Heb nl. de afgelopen paar dagen dat ik de tijd ervoor had de spiraal voor de laatste keer getest of hij mooi gelijkmatig verliep. Ik kon nog aardig wat hellinkjes in de spiraal zelf verwijderen. Verder wat zitten tekenen aan het sporenplan voor de zijlijn.

Morgen bij de Gamma wat MDF kopen, en zagen maar......

Mark, de uitbreiding waar je het over hebt komt pas als laatste. Ik houd je op de hoogte.

En dat geldt natuurlijk ook voor de rest :)

J

amber

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re: Boppard in N
« Reactie #347 Gepost op: 13 March 2007, 19:54:40 »
Morgen bij de Gamma wat MDF kopen, en zagen maar......

Mocht je je kraskaart niet gebruiken, dan weet je mij te vinden he?  ;)

(Ik ben namelijk helemaal gek op ooude VW´tjes :))
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Boppard in N
« Reactie #348 Gepost op: 14 March 2007, 11:53:05 »
Verklaring afkorting van je dubbeldekkerstuurstand:

DBpbzf763

D= Dubbeldekker.
B= Rijtuig 2e klasse.
p= Grote coupe, met middengang en klimaatbeheersing.
b= Ruimte voor gehandicapte.
z= Centrale energieverzorging.
f= 36-polige stuurkabel.
763 is de serie waar de wagen toe behoort.

Gegevens komen uit het handboek voor DB Mcn. Maar het schijnt ook ergens op internet te staan, ik weet echter niet welke site.

Groet Petertrein81,

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #349 Gepost op: 15 March 2007, 15:17:56 »
Hello all,

Peter heeft me weer een beetje geïnspireerd wat meer fotootjes te maken van het materieel.....de DBPbzf763krggg9900T4-l3577Nmmt....zoiets.

Zonder gein,

@Peter: leuk om te weten, erg helder. Valt dus nogal mee, is enigszins logisch al die afkortingen. Maar om het te onthouden...."Kijk moeder, daar rijdt de DeeBeePeeBeeZetEfZevenZesDrie." Juist ja.....
In ieder geval heb ik weer wat geleerd.

Zojuist voor de gein de 111 het zootje eens laten duwen. Ze bevallen mij beter dan de Fleischmann DD. Die rijden iets onstabieler, zeker wanneer het stelletje wordt geduwd. Ik zal vanavond nog even een fotootje maken van de verlichting, want die is erg mooi, en belangrijker: schokvrij. Alleen jammer dat van de stuurstand (oftewel de DBPbhutsefluts) het koersbord niet is verlicht.

Elk voordeel heeft natürlich auch eines Nachteil, want doordat per draaistel zowel + als - wordt afgenomen van de rails (normaal doet 1 draaistel + en de ander -) geleidt het rijtuig de stroom uit het baanvak naar de stroomloze sectie.....waar de locomotief dus net stopt voor het bloksysteem. Kort gezegd schiet de trein vaak door het bloksysteem heen. Behalve als je dus de trafo zacht genoeg zet, maar dan komt de Class 66 en de rest weer niet omhoog en pfffffffffffffffff........moeilijkmoeilijkmoeilijk. ;)

Boooring dat verhaal, tijd voor wat plaatskes.....en dus klikken op het plaatje voor de vergroting. Dat houd ik vanaf nu aan, dus vanaf nu kondig ik dat ook niet meer aan.....



De trein gezien vanaf de Loreley rots.....


De lokale spotvereniging heeft de nieuwe stuurstand ook ontdekt vanuit hun vaste plekje in het gras....naast de poederkleuren en de schoonmaak-schuurblokjes  ;D


« Laatst bewerkt op: 15 March 2007, 16:06:11 door Jeroni »

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Boppard in N
« Reactie #350 Gepost op: 15 March 2007, 16:54:58 »
Jeroen kijk anders even naar mogelijkheden om alle rijtuigen vanuit de stuurstand te voeden, misschien lost dat het probleem op.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Smolderz

  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Skill: Level 32 Chaos Marine Stormtrooper
Re: Boppard in N
« Reactie #351 Gepost op: 15 March 2007, 22:51:44 »
[herhaling]Prachtige foto's!![/herhaling] ;D

Komt het zonlicht direct de zolder binnen of niet? Op mijn zolder zit het dakraam dus altijd in de schaduwkant van het huis :-| Als de zon aardig schijnt is er wel voldoende licht in de hele kamer maar ik ben bang dat ik die spectaculaire shots van u nooit zal evenaren...
« Laatst bewerkt op: 15 March 2007, 22:53:17 door Rob »

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #352 Gepost op: 19 March 2007, 15:24:13 »
Hoi Rob,

het zonlicht schijnt altijd een paar uurtjes direct op een deel van de baan. Het 'spiralendeel' van de baan zal nooit in  de zon komen te liggen helaas. Over het algemeen is m'n zoldertje een donker hol, verlicht door slechts 1 TL balk. Daar moet wel verandering in komen, en ik heb hier en daar al gelezen over welk type/kleur licht je het beste kunt gebruiken.

Jammer dat niet altijd de zon schijnt, want dat geeft de spoorbaan zo'n extra dimensie....lijkt alles veel echter, enfin, je kan het verschil in foto's hier in het draadje duidelijk zien, niet?

J

WillemNS

  • Gast
Re: Boppard in N
« Reactie #353 Gepost op: 19 March 2007, 15:33:09 »
Gelukkig hebben wij als enigste hier in de rij een dakraam op de zolder.
Dus bij mij schijnt ook licht!
Maar Jeroen, wanneer ga je weer verder?
Is de berg van de spiraal er al? :P

Willem

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Boppard in N
« Reactie #354 Gepost op: 19 March 2007, 15:34:05 »
Jeroen,

Tot die tijd dat je voldoende geld hebt om dikke verlichting te kopen kan je misschien ook wel een spiegel gebruiken om licht op plekken van je baan te krijgen die je anders alleen in het donker zult hebben.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #355 Gepost op: 19 March 2007, 15:40:27 »
@Mark,

heb ik ook aan zitten denken, echter denk ik dat dat makkelijker is gezegd dan gedaan. Ik ben bang dat dat teveel spot-verlichting is. En je zou de spiegel constant moeten draaien, etc etc.......tot die tijd is het dus nog even behelpen met de TL-balk en een halogeen spotje.

@WillemNS,

ik ga morgen voor mijn werk weer 2,5 week naar het altoos gezellige Kabul, en als ik terugkom staat een weekje misdragen in de sneeuw op het progamma, dus Boppard ligt qua bouw even een maandje stil helaas. Na het snowboarden gaan we echt met de bouw van start. De plannen voor het rechterdeel zijn al uitgewerkt, er is al het één en ander gezaagd voor de ondergrond, maar de assemblage daarvan moet dus nog even wachten.

Dus ook een maandje geen foto's helaas.......

Gr Jeroen

« Laatst bewerkt op: 19 March 2007, 16:15:36 door Jeroni »

WillemNS

  • Gast
Re: Boppard in N
« Reactie #356 Gepost op: 19 March 2007, 17:53:24 »
Ik wacht af, en veel plezier zover dat kan in Kabul ;D

Willem

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #357 Gepost op: 19 March 2007, 21:19:02 »
Ja, we vermaken ons wel daar, maak je maar geen zorgen, Willem. Bovendien heb ik dan ook lekker tijd om scenes voor het nieuw te bouwen deel te bedenken, wat moet wanneer, etc etc. Tijd voor bezinning zeg maar......goeie god wat klinkt dit klinisch en zweverig zeg.....brrrr ;)

Enfin, wordt vervolgd dus!


mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Boppard in N
« Reactie #358 Gepost op: 19 March 2007, 21:30:09 »
Scenes bedenken is toch niet zo moeilijk?
Had je al een biertuin?  ;D  ;D

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #359 Gepost op: 19 March 2007, 21:44:25 »
Hehehe  ;D

Had jij al een 6400?

Nee, er moet weer even wat anders komen dan een biertuin. Ik zit er over na te denken om dit in het nieuw te bouwen deel te verwerken. Is wellicht wat afgezaagd, maar ik denk dat het erg mooi is. Alleen moet ik dat dus wel een beetje natuurlijk in het landschap verwerken.

Dit is namelijik het Hubertusviaduct, in de Hunsrückbahn van -inderdaad- Boppard naar Emmelshausen. Het kan dus wel degelijk in Boppard 1:160 verwerkt worden. Ik moet oa bezien in welke vorm. Het is nogal een groot viaduct, dus misschien gebruik ik het idee van een boogbrug wel, maar niet een replica van het echte Hubertusviaduct.

Jullie zullen het tzt horen!
« Laatst bewerkt op: 20 March 2007, 09:51:19 door Jeroni »