Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Rick
Vandaag om 16:06:31
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:57:37
Seuthe gaat stoppen door ex-DR V100
Vandaag om 15:46:46
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:38:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 15:18:38
schok bij vertrek door Sven
Vandaag om 15:12:01
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:03:06
Arduino loconet-interfaces door NTeering
Vandaag om 14:09:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 14:07:51
Lima door W.Broere
Vandaag om 13:58:51
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
Vandaag om 13:52:47
Spuitmondjes door Bahn-AG
Vandaag om 13:51:34
Aachenau West door Ronald69
Vandaag om 13:31:26
Yamorc booster door Montanbahn
Vandaag om 13:23:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door KNed
Vandaag om 13:06:17
C en K rails samen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 12:54:53
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 12:49:58
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 11:54:04
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 09:52:25
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 07:05:49
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door 5166
24 July 2025, 23:34:30
Br 38 Piko Superen. door wob
24 July 2025, 21:31:24
Station Roodeschool door Torikoos
24 July 2025, 21:26:02
Keerlusmodule klappert nog...... door Ronald Halma
24 July 2025, 21:11:24
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
24 July 2025, 20:53:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
24 July 2025, 19:26:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
24 July 2025, 19:20:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
24 July 2025, 18:43:03
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
24 July 2025, 18:37:20
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
24 July 2025, 18:13:55

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 885228 keer)

Schachbrett

• Wir bauen fur Sie!!
  • Offline Offline
  • Bahnfahren ist ÖBB !!!
Re:Boppard in N
« Reactie #2655 Gepost op: 21 October 2009, 16:18:26 »

Dat tunneltje heeft precies de juiste groezelige sfeer (y).

Zou er ook gedealt worden in dat tunneltje? ;D
Meestal met zo'n genotshuis in de buurt viert het zwarte circuit hoogtij,om maar in Rijn termen te blijven. ;)

Gr Chris
Gr Chris
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2656 Gepost op: 21 October 2009, 17:07:34 »
Hi Michiel,

ja, als we dat station van jou hier binnen hebben kan ik ook nog een 2e tunneltje gaan maken. Of je moet me even snel melden hoe breed de gang wordt, dan kan ik er nu alvast mee aan de gang.

@Wesley,

ja, bekend voorbeeld voor mij. Jaap z'n idee met bodemplaatjes wegsnijden en dan met DAS-klei o.i.d. aan de gang ga ik hier ook gebruiken.

Bedankt voor het tunnelcomplimentje. Ik vond 'm ook wel leuk....echt zo'n lekker guur tunnel dat een B-weg behuisd..je kent het wel. Nog even zo'n bord erop voor de minimale doorrijhoogte, een beetje bijwerken en klaar.

@Chris,

dat is een goed idee! Ik ga meteen even op zoek naar wat drugsdealende Preisertjes. Dan maak ik in die voetgangerstunnel (voetgangsterstunnel ;D) aan 2 kanten met witte LED's zo'n gare TL-balk imitatie....iets dergelijks...anders is de scéne nooit zichtbaar. Ik zie het al helemaal voor me!  8)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #2657 Gepost op: 21 October 2009, 17:09:26 »
Jeroen, 4,4cm breed, 1,4cm hoog, groetjes Michiel

Edit; bodumplaat+steenplaat vloer is 2,5mm dik, die 14mm zit daar dus boven.
« Laatst bewerkt op: 21 October 2009, 17:11:08 door neudalhausenstadbahn »
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2658 Gepost op: 21 October 2009, 17:12:55 »
@Railgepassioneerde Tino,

wat een onwijs mooi compliment, Tino. Echt leuk om zoiets van iemand te horen. Voor mij was N spoor zó logisch, ik had er nl. al aardig wat van liggen vanuit de familie. HO heb ik ooit geprobeerd, maar van meer dan 1 Lima TGV en 1 Lima Martinair Koploper is er niets gekomen. Ik heb ook veel banen ontworpen, sommigen deels gebouwd. Maar na wat schade en schande én wat chronisch ongeduld is na veel huiswerk doen Boppard ontstaan. Onthoud wel dat wat voor mij geldt -lekker lange treinen door het landschap laten rijden- niet voor iedereen geldt; anderen willen grote stations en noem maar op. Gelukkig kun je wat dat betreft ook beter met N uit de voeten dan met HO. HO vind ik eigenlijk geen schaal voor thuis, maar dat is mijn persoonlijke mening (meaning: ga elkaar in ieder geval niet hier in de haren vliegen).
Nog een opmerking: er zijn (hier op Beneluxspoor!) genoeg mooie N-banen te zien. Ik vind ook dat er de laatste tijd veel nieuwe mensen zich aanmelden die toch met N aan het klieren zijn. Dus, voorbeelden te over!

Zo, nog even verder bouwen, en dan post ik weer wat foto's. Vandaag is een goede bouwdag voor mij....en dat is lang geleden.

Enjoy!

J

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2659 Gepost op: 21 October 2009, 17:14:29 »
Aha, dus bodem+opdruksteen=niveau 0. Daarboven 14 mm 'doorloop' hoogte. En hoe dik is het dak eigenlijk? En nog één vraag (ik ben toch met dat deel bezig nu): hoe dik is de bodem eigenlijk?

Lahntal

• Offline Offline
  • het gaat om de details
    • Lahntalbahn in N
« Reactie #2660 Gepost op: 21 October 2009, 17:37:27 »
Hoi Jeroni,

Prachtige baan!! En het leuke is het aanbrengen van de details in schaal N.
Het blijft vaak pielen maar het resultaat mag er zijn.

Het verschil tussen een treinen-baan en een modelspoor-baan zit hem in de details.

Erwin.

Dave81

• Offline Offline
  • Curaçao ->zucht<-
« Reactie #2661 Gepost op: 21 October 2009, 17:38:59 »
1 Lima Martinair Koploper
J

Krijg je ruzie met de baas  ;D

MVG dave
Trossingen Tp 2 Duitsland

Kijk bij wat zijn we aan het bouwen

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #2662 Gepost op: 21 October 2009, 17:47:24 »
Aha, dus bodem+opdruksteen=niveau 0. Daarboven 14 mm 'doorloop' hoogte. En hoe dik is het dak eigenlijk? En nog één vraag (ik ben toch met dat deel bezig nu): hoe dik is de bodem eigenlijk?
Jeroen achter de betonnen keerwand op het dak zit een 7mm diep 7mm dik dak, daarna kan je het rustig dunner houden. Dit is om de structuur van voren af gezien goed weer te geven. Als je de foto's ff terug kijkt snap je wel wat ik bedoel.

Je hebt op het stuk wat je onder de plaat van de rails schuift 34mm nodig en de betonnen bolle keerwand dekt dan tot 5mm triplex af.

Ps; dit is m'n laatste post denk ik, ik vertrek zo en ben 29 oktober weer terug van vakantie ;)

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2663 Gepost op: 21 October 2009, 18:05:06 »
Dank, dan ga ik daar van uit. Op deze manier kan ik alvast aan het dorp een beetje beginnen. Verlichting aansluiten en dat soort flauwekul....ik ga je foto's nog wel even bekijken en dan fixen we wat. Anders wacht ik tot je stationnetje binnen is.

Gr J

@Dave:   ;D  ;D Waarom denk je dan dat ik onder pseudo opereer hier?!

Schachbrett

• Wir bauen fur Sie!!
  • Offline Offline
  • Bahnfahren ist ÖBB !!!
« Reactie #2664 Gepost op: 21 October 2009, 19:31:40 »
Hey J,

Zou er tussen die wijnranken op de Boppard nergens toevallig wat wiet groeien. ;)

Gr Chris
Gr Chris
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Bruce!!!

• Offline Offline
  • MK III
« Reactie #2665 Gepost op: 21 October 2009, 19:33:39 »

Zou er tussen die wijnranken op de Boppard nergens toevallig wat wiet groeien. ;)

Mcn'n die stoned zijn lijkt me geen goed idee Chris ;) ;D
Passat driver:)

Patrick Pontier

• Offline Offline
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
« Reactie #2666 Gepost op: 21 October 2009, 19:50:12 »
Nieuwe titel:
Hunsbruck an der Rhein  8)

Groeten,
Patrick

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2667 Gepost op: 21 October 2009, 21:28:59 »
 ;D

@Chris,

Er heeft wel een nachtvlinder (marmotje? Hoe heet zo'n beest) in gewoond in die wijngaard....en gestorven. Staan nog plaatjes van ergens in dit topic. Hoe dat kwam....tja...overdosis? Maar misschien heeft ie ook gewoon van de burgerlijke secondenlijm gensnoept. Autopsie op insecten gaat mij wat ver in het kader van de hobby anders ook, trouwens....

Geduld, wijnranken komen....enne.....ik vind die Apache heli's die rondvliegen wel kalote, want met al die lampen die ik gebruik om mijn werkplek wat te verlichten...tja...attracks attention, niet? Hittelampen enzo....en of ik nou met plantjes of ijslands mos zit te spelen....slecht te beoordelen natuurlijk vanuit die chopper.

Goed, de werkzaamheden waar ik vandaag mee bezig ben en ben geweest.

Onder andere de perrons, die ging ik ook aanpassen....

Dit is eigenlijk luxe steentjespapier van Noch -meer een soort folie- met relïef waar best OK mee te werken was eigenlijk. Ik heb stukjes daarvan ook gebruikt in het kleine tunneltje. Links zie je het op maat geknipt en bewerkt, rechts zie je het als het net uit de verpakking komt. Zo steriel heeft het bij mij ongeveer een halve nanoseconde bestaan :)

Even een close-up van het bewerkte gedeelte. Kwestie van zeer dunne zwarte verf eroverheen en beetje weghalen hier en daar....

De randen van de perrons hebben hun eerste laagje verf al gehad. Zoals je ziet is dat ook nog veel te schoon. Have patience, het komt vanzelf goed.

Er moet natuurlijk nog heel veel aan gebeuren. Lantaarns, reizigers, bordjes, bloembakken, onkruid, witte belijning, dat soort zaken.....toch is de eerste indruk alweer een stuk beter dan het witte stuk gips wat er maar 'een beetje bijlag'.

Vandaag maken we er een echt Baubericht van. Van de horizontale gaan we naar de verticale stenen. Die zijn, zoals jullie weten, allemaal zelf ingekrast. Met wat kleur wordt pas echt duidelijk hoe leuk het kan zijn om zoiets zelf te maken. Monikkenwerk of niet....
Maar alles op zijn tijd. De eerste laag verf.

De verf die ik gebruik is van Modelcolor. Kleuren: zeer lichtbruin (ze noemen het ocre verde, maar erg ocre en erg verde vind ik het allemaal niet), beetje wit en beetje zwart. Krijg je grijs met een bruine tint. Ofzo..... ??? ::)
Niet te dik. Lekker verdunnen die handel, en hou de natte spons in de buurt om hier en daar wat weg te vegen en het er vervolgens weer op te smeren. Dat vlekkerige is wel zo natuurgetrouw. Kwestie van dit even proberen. Als je het op deze manier doet, snap je meteen dat sponsverhaal.

Waar de weg bijna ophoudt, houd ik ook vooralsnog op met muurtjes bouwen. Dat gaat pas als ik iets meer te doen heb (iets meer gips aanmaken).

Een lichtelijke close-up foto van de eerste kleuren op de muur. Kunnen we daarna meteen door naar stap 2. Zo is het verschil goed te zien, wat de verschillende lagen doen.

Allez, de wetwash met wederom de dunne zwarte verf (is écht meer water met drupje verf dan andersom!)

Daar wordt de muur ook alweer een stukje meer ge-aged door. Bovendien meer dieptewerking. Het leuke hiervan is dat het

-makkelijk te doen is
-makkelijk te corrigeren is, en
-het ziet er al snel goed uit!

Toen ik zo dus lekker aan het klieren was met verf, en ik dus praktisch met mijn neus op de sporen zat, bedacht ik eigenlijk spontaan dat de rails (de oudste, niet het nieuw gelegde stukkie) wel wat te roestrood was. Ook dat gelijk maar even aangepast. Kleuren: chocoladebruin met lichtbruin. Uiteraard Modelcolor kleuren.....

Het smurfenhutje wat er bij staat moet daar 'ingegraven' worden, en uiteindelijk zo'n verlaten wisselwacht huisje gaan voorstellen. Bij de echte Rheinstrecke zie je dit soort hutjes nog wel bij overwegen staan. Verklaart ook meteen het tunneltje aldaar onder het spoor.....die beste Eisenbahnknotenpunkthin-und-herschieber hoeft dan niet over de sporen te lopen, maar lekker tussen de hagedissen naar zijn Trabantje!  ;D

Toen uiteindelijk kwam mijn favoriete bezigheid: groenzooien. Als eerste een birdview, waarbij de witte vlekken de nog natte houtlijm zijn. 

Met dat groenen is het makkelijk en naar mijn mening het beste om kleine stukjes van +- 10 cm te doen. Kun je mooi klieren met details enzo.

Hier het gare, half afbrokkelende tunneltje wat met het seizoen moelijker begaanbaar wordt. Let ook op het verroeste hekje. Gedaan met roestpoeders die ik even in het water heb gedouwd....

Ook tussen de sporen en wissels ziet het groen alweer kans flink voort te planten.....

En uiteraard ook weer wat onkruid/klimop bij de steunmuurtjes....vaste prik natuurlijk.

Dan ga ik maar gauw weer even verder.....

Grtz,

J

ZwaanBaan

• Tjitte-Jaap alias ZwaanBaan
  • Offline Offline
« Reactie #2668 Gepost op: 21 October 2009, 21:48:12 »
heel mooie baan  ;D

ziet er goed uit en ga zo door!! ;)

ik blijf het draadje wel volgen

desperado112

• Offline Offline