Wellicht ergens een Tukker met meer kennis / foto's?
Ik weet niet of jullie het weten maar de ECHTE Grolschfabriek lag 200 meter naast het spoor/700 meter van het Grolse Station. Hier kwamen tot 1974 nog treinen.
Ik vermoed dat de wagons in Enschede werden geladen,
de brouwerij in Enschede lag op een steenworp van het station.
Enschede had bovendien tot 1984 aan de noordoost-zijde een uitgebreid goederenterrein, Enschede-Noord met oa een VKz
Als je een brouwerij in Groenlo (Grolsch = "Groenlo's") vlakbij het station hebt
Waar dan?In "mijn" tijd (1985-1991) stond de Grolsch brouwerij aan de Bleekstraat (vlakbij de vuurwerkramp, zeg maar).
Later fuseren de Brouwerij De Klok uit Groenlo en de Twentse Enschedesche Stoombierbrouwerij uit Enschede. Vervolgens gaat de brouwerij verder onder de naam Grolsche Bierbrouwerijen en gaat het bier Grolsch heten. Het bier wordt met paard en wagen getransporteerd, waardoor het bereik op 40 kilometer lag. Eind 1945 worden de eerste vrachtwagens gekocht voor transport. Tot 1950 wordt ook gebruik gemaakt van treinen, met speciale koelwagons.
Hier rijden ze rond als Grolsch HERFSTBOK
Helaas zijn de foto's van voor de vuurwerk ramp in 2000 dus de meeste gebouwen rond de Roomweg zijn weggeblazen. Maar als je goed kijkt op Google maps met sateliet beeld aan dan is het niet moeilijk te zien waar het spoor heeft gelopen. Als je met streetview op het kruispunt Roomweg - Strooingsbleekweg gaat staan en in de richting Strooingsbleekweg kijkt dan lag de Grolsch fabriek aan de linker zijde en het spoor recht voor en stond je in 1960 op het spoor.