Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Erwin 054
Vandaag
om 16:29:08
Artitec goederenwagen
door
henk
Vandaag
om 16:17:39
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic
door
RobVille
Vandaag
om 16:15:13
Trix DXI van DC naar AC
door
Silvolde
Vandaag
om 16:07:48
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
janw
Vandaag
om 15:50:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:42:58
De Projecten van RetroJack
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:38:28
365 "Het is weekend foto's"
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:34:59
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast
door
wob
Vandaag
om 15:16:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 15:03:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:03:35
Roco N.S.diesel elektrische loc 2400
door
Tedo
Vandaag
om 15:03:08
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ?
door
Tedo
Vandaag
om 14:58:50
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder
door
meino
Vandaag
om 14:50:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
aad52
Vandaag
om 14:25:29
Rocrail terugstel tijd wissels
door
Hans1963
Vandaag
om 14:22:39
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij)
door
daempfer
Vandaag
om 13:54:15
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Pauldg
Vandaag
om 13:51:18
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:50:14
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1
door
Sven VG
Vandaag
om 13:10:29
Veevervoer ss/ ns
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 12:32:22
Arlbergbahn.. ?
door
Benelux795
Vandaag
om 12:31:48
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968
door
hervé
Vandaag
om 12:25:19
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:08:59
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
deBult
Vandaag
om 12:08:50
Duitser met hoedje (Beurs Houten)
door
thevandijks
Vandaag
om 11:58:08
Wat spoor 1 brouwsels
door
FritsT
Vandaag
om 11:11:51
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker
door
meino
Vandaag
om 11:10:02
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent)
door
MathynK
Vandaag
om 10:43:46
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
bernhard67
Vandaag
om 09:33:23
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Boek NS 1100
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omlaag
Auteur
Topic: Boek NS 1100 (gelezen 13500 keer)
Pauldg
Online
Berichten: 7488
Re: Boek NS 1100
«
Reactie #60 Gepost op:
18 December 2006, 12:46:48 »
Of er echt twee auteurs fulltime op zo'n boek moeten zitten is de vraag, maar het lijkt me wel belangrijk dat de concepttekst van de hoofdauteur qua stijl en vormen nog eens goed wordt gescand door iemand met een echt journalistieke achtergrond. Het eindproduct wordt er alleen maar beter op.
Overigens heb ik geen flauw idee waar het initiatief van een boek als over de 1100 ligt. Zet de uitgeverij een opdracht weg bij iemand met verstand van zaken of werkt iemand zijn privé-archief om tot een boek? Ik denk een beetje van beide, het boek is dan de resultante van beschikbare kennis en middelen. Alles bij elkaar genomen vind ik het een mooi boek. Leerzaam en met veel onbekend fotomateriaal.
Paul
Gelogd
Don't be part of the problem. Be the entire problem!
arjen
Gast
Re: Boek NS 1100
«
Reactie #61 Gepost op:
19 December 2006, 18:49:33 »
Zo'n uitgeverij zet geen opdrachten weg. De markt is veel te klein om een professionele schrijver te kunnen betalen. Bovendien denk ik dat er niet eens professionele freelancers zijn te vinden die voldoende verstand van spoorwegen hebben om de meedogenloze kritiek van het kringetje van goed-geïnformeerde hobbyisten te kunnen trotseren.
Het komt er op neer dat Uquilair volkomen afhankelijk is van vrijwilligers die bereid zijn om in het onderwerp te duiken en teksten te produceren. Gezien de tijd die het heeft geduurd voordat er een boek over de 1100'en uitkwam, denk ik dat ze behoorlijk lang hebben moeten zoeken om iemand te vinden die er überhaupt zin in had.
Voor de journalistiek gevormde eindredacteur zal wel hetzelfde verhaal gelden: ten eerste is hij/zij te duur en ten tweede vind je niemand die ook nog voldoende verstand van treinen heeft om te weten wat hij/zij wel of niet moet schrappen (zulke mensen kiezen namelijk zelden of nooit voor het beroep van eindredacteur).
Bovendien moet je maar afwachten of de auteur meewerkt. Een redacteur van
Op de Rails
heeft me ooit verteld dat hij te maken had met auteurs (hij noemde geen namen) die al boos werden als er een komma aan hun tekst werd veranderd. Op mijn vraag waarom hij nog zaken met zulke fossielen deed, was het antwoord dat ze unieke kennis bezaten die niet voor het nageslacht verloren mocht gaan
Ikzelf werk nu zestien jaar voor populair-technische vakbladen (niet over treinen, overigens) en mijn ervaring is dat je nóóit artikelen moet laten schrijven door technisch specialisten. Die mensen interviewen en daarna zelf het verhaal schrijven, levert een heel wat leesbaarder artikel op dat bovendien sneller klaar is. Helaas hebben we het dan wel over twee pagina's en niet over een heel boek.
Het enige dat ons op termijn uit deze impasse kan helpen, is een fundamentele bijstelling van het voortgezet technisch onderwijs, zodat techneuten voortaan ook iets leren over het populariseren van hun kennis
Arjen
(
www.c2w.nl
, en dat is inderdaad heel erg off-topic)
Gelogd
Railhopper
Offline
Berichten: 2366
Re: Boek NS 1100
«
Reactie #62 Gepost op:
15 May 2007, 13:45:16 »
ik heb het boek ook maar eens besteld,
heb hem als het goed is van de week binnen
Gelogd
1855
Offline
Berichten: 43
Re: Boek NS 1100
«
Reactie #63 Gepost op:
15 May 2007, 21:25:14 »
Gelukkig, heel het forum weer blij...
Gelogd
NS1124
Offline
Berichten: 205
Re: Boek NS 1100
«
Reactie #64 Gepost op:
15 May 2007, 21:43:07 »
Het boek is een zeer goede aanvulling geweest op mijn bouw van een 1100 schaal 1 op 7, er stonden zeer veel goede tekeningen in van de gehele constuctie.
Een zeer duidelijk en overzichtelijk verzamelwerk van een prachtige loc.
Gelogd
NS2465
Offline
Berichten: 53
Re:Boek NS 1100
«
Reactie #65 Gepost op:
23 January 2012, 16:42:58 »
Even een oud draadje uit het stof halen.
Er staat veel informatie in dit mooie boek, helaas niet helemaal compleet.
Al genoemd het ontbreken van de foto´s van de blauwe 1100 met geheel blauwe neus.
En verder mis ik tekeningen met de maatvoering.
De enkele maten die hier en daar bij staan schieten ook niet echt op.
Mijn vraag is dan ook wie kan mij helpen aan een tekening van 1100 met botsneus en dan met de juiste maten erbij.
Rob
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Boek NS 1100