Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

PPM kranen van Strukton door edwin1974
Vandaag om 22:32:16
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
Vandaag om 22:30:31
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Daan!
Vandaag om 22:11:50
Hulp gezocht omgeving Drachten door Reinout van Rees
Vandaag om 21:57:13
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen door Mcn1986
Vandaag om 21:11:57
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 20:52:52
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Jeroen Water
Vandaag om 20:51:24
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:46:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 20:40:23
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
Vandaag om 19:58:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 19:51:55
Vollmer ringloods deuren door Freddy
Vandaag om 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door saskia
Vandaag om 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:44:15
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:30:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RobbertJan
Vandaag om 19:30:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 19:25:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:10:14
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
Vandaag om 18:50:26
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 18:42:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
Vandaag om 17:25:10
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
Vandaag om 16:50:22
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
  

Auteur Topic: Eideburen - (Baanplan H0)  (gelezen 2072 keer)

Ito

  • Offline Offline
  • Berichten: 36
    • Mijn site
Eideburen - (Baanplan H0)
« Gepost op: 11 December 2009, 19:46:52 »
Hallo allemaal,

Vanmiddag heb ik me voorgesteld en hierbij dan het beloofde baanplan. De grootste uitdaging zit hem in de grootte van de beschikbare ruimte. Die is namelijk niet zo groot. Ik heb daarom ook (geïnspireerd op Buitenlust van Huib Maaskant) gekozen voor een rondgaande baan.



De rails komt van Märklin. De baan is gesitueerd in het noorden van het land in de jaren '70. De aan moet digitaal worden aangestuurd met EDiTS Pro icm Koploper.

Tijdens het ontwerp ben ik nog wel wat dingen tegengekomen waar ik nog niet uit ben. Zo zit ik er aan te denken het uithaalspoor links van het station met een wissel te verbinden met het hoofdspoor (op de linker sectie). Aan de andere kant vindt ik het geheel zo logischer en meer conform de werkelijkheid. (Het station is gebaseerd op Appingedam in betere tijden.

Verder ben ik nog niet helemaal uit de bruine sporen. Vooral de linker sectie lijkt te veel op Buitenlust. (Is op dit moment ook nog een kopie en dat is niet helemaal de bedoeling.) Omdat er wel het een of andere bedrijf moet komen met spooraansluiting heb ik dit er eerst maar neer gelegd voor het idee. Als iemand nog een ideel heeft voor de invulling van deze sectie houdt ik me aanbevolen.

Het linkerdeel van de rechter sectie ligt op het zelfde niveau als het schaduwstation. Voor de invulling hiervan zit ik te denken aan een kleine haven à la Damsterkade in Delfzijl.

Het schaduwstation ligt onder het station en de linker secties en is bereikbaar via een dalend spoor aan de rechterkant van de rechter sectie (achter een achtergrond).



Omdat de trein na het schduwstation moet kunnen keren maar ik dat ook wil vanuit de toekomstige haven heb ik een keerlus gemaakt die van twee kanten te gebruiken is.

Tot zover eerst, ik houd je op de hoogte van eventuele updates.

Groet,

Ito

« Laatst bewerkt op: 13 December 2009, 21:46:31 door Hans van de Burgt »
Op rail een OC32 aangeschaft voor de wisselaansturing. Nu nog aan de praat krijgen.