Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 06:09:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 03:57:29
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door hmmglaser
Vandaag om 02:32:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
13 June 2025, 23:53:36
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
13 June 2025, 23:38:16
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
13 June 2025, 23:27:04
Postwagen Hbbkkss Schaal-0 door hans nahon
13 June 2025, 23:16:17
ESU Loksound V4 Plux22 door Falkenberg
13 June 2025, 23:08:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
13 June 2025, 23:00:09
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
13 June 2025, 22:22:33
Tamiya kleur dak Bundesbahn door Benelux795
13 June 2025, 21:53:57
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Bennis
13 June 2025, 21:20:16
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door R1954
13 June 2025, 21:05:05
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Frits C
13 June 2025, 20:20:25
US diorama in H0 door Wim Vink
13 June 2025, 19:33:48
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FrankJ
13 June 2025, 19:33:40
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Eric B
13 June 2025, 19:28:04
Verschil in grootte huizen...... door MOVisser
13 June 2025, 19:14:19
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag door MOVisser
13 June 2025, 19:00:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door MathynK
13 June 2025, 18:42:35
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
13 June 2025, 18:28:42
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Frank 123
13 June 2025, 17:09:57
Roco gebogen wissels 2,5 mm door VictorPM
13 June 2025, 16:12:21
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Besselspoor
13 June 2025, 16:05:32
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Eric v C
13 June 2025, 16:03:36
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door MOVisser
13 June 2025, 15:15:57
Piko 2025 door VAM65
13 June 2025, 14:54:44
Roco 290 digtaliseren door Tijdperk||
13 June 2025, 12:40:49
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Benelux795
13 June 2025, 11:32:07
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
13 June 2025, 11:24:30

Auteur Topic: Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).  (gelezen 675297 keer)

klusser

• Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
  • Offline Offline
  • zwols......maar geen balletje!!
    • Kuyerbosch  H0
Re: Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #3615 Gepost op: 07 June 2025, 15:17:43 »
Is het enigszins nog te herstellen?
Daarom verpakt ik alles dubbel doos in aircapfolie en daarom heen de buitendoos.
Ik ga er altijd vanuit dat er voetballers en handballers op dat sorteercentrum werken. 🤔
Is natuurlijk geen garantie dat het dan 100 procent goed gaat maar minder kans daarop wel.

Succes, geen enkele bezorgdienst sluit dit uit
Mij krijgen ze niet gek. Ik ben het al...

1200blauw

• Offline Offline
  • Twentelijn 1968-1980
« Reactie #3616 Gepost op: 07 June 2025, 15:37:03 »
Voor het versturen van modelbouwspullen is DHL volstrekt ongeschikt. Ik heb wel eens gezien hoe dat eraan toe gaat bij een DHL-expeditieknooppunt hier in de buurt en heb natuurlijk zelf ook ervaring met ontvangen van spullen via DHL. Dat is eigenlijk altijd wel stuk.
Zo heb ik een poosje terug wat materieel online aangeschaft bij MTE. MTE verzendt altijd met DHL. Daarmee ben ik zelf maar van Arnhem naar Vlaardingen (vv) gereden om alles (inderdaad: àlle items) te laten herstellen... Voor mij is dat wel een reden om terughoudend te zijn met online aanschaffen bij MTE en dat is jammer (zowel voor mij als voor MTE).

Quinzeedied

• Offline Offline
« Reactie #3617 Gepost op: 07 June 2025, 15:50:56 »
Tja, ik heb in de loop der jaren vele honderden pakketten via DHL ontvangen (vanuit Duitsland vaak de enige keus), en slechts zelden iets kapot. En dat was dan vrijwel altijd te verklaren door slecht inpakken van de verzender...

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #3618 Gepost op: 07 June 2025, 15:53:54 »
Lok in foam verpakt, daaromheen een plastic doosje, daarom dik noppenfolie en de rest van de doos opgevuld met kranten proppen. Dan moet je er echt hard mee schoppen om het zo kapot te krijgen...was een verkoop via marktplaats waar de koper kan kiezen. Die optie ga ik dus uitsluiten.
RETROBAHN A.G.

klusser

• Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
  • Offline Offline
  • zwols......maar geen balletje!!
    • Kuyerbosch  H0
« Reactie #3619 Gepost op: 07 June 2025, 16:08:03 »
Lijkt mij redelijk hufterproof verpakt.
Tja, bv een zak eiwitpoeder kan wel wat hebben dacht ik...niet dus bij aankomst kompleet opengescheurd in de doos huh???
Ik heb tot nu toe de meeste modelspoor aankopen heel ontvangen,ik zeg meestal tegen de verkopende partij hufterproof verpakken s.v.p.😉
Blijft jammer.
Mij krijgen ze niet gek. Ik ben het al...

Quinzeedied

• Offline Offline
« Reactie #3620 Gepost op: 07 June 2025, 16:24:11 »
Dat klinkt wel als goed verpakt inderdaad.

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #3621 Gepost op: 07 June 2025, 17:30:00 »
Zo heb ik een poosje terug wat materieel online aangeschaft bij MTE. MTE verzendt altijd met DHL. Daarmee ben ik zelf maar van Arnhem naar Vlaardingen (vv) gereden om alles (inderdaad: àlle items) te laten herstellen... Voor mij is dat wel een reden om terughoudend te zijn met online aanschaffen bij MTE en dat is jammer (zowel voor mij als voor MTE).
Inderdaad verstuurd MTE met DHL. Gelukkig maar. En zo'n beetje al mijn bestellingen komen daar bij aan. En ik heb nooit, echt nooit een pakketje van hen ontvangen waar iets mis me was. Jammer van jouw ervaring. Maar voor mij geen enkel moment om terughoudend te zijn met bestellen bij hen. Prima service en verzending  (y)
Blijkbaar heb jij een slechte bezorger getroffen. En om dan nu terughoudend te zijn om online te bestellen op een ervaring vindt ik persoonlijk wel wat kort door de bocht. Kan met een andere bezorger net zo goed wel eens fout gaan.
En hoe zijn dan je ervaringen bij andere online bestellingen? Altijd feilloos?
Gr.
Eric

Benelux795

• Offline Offline
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
« Reactie #3622 Gepost op: 07 June 2025, 17:52:01 »
Leuk en aardig dit, maar is er voor perikelen met verzenden niet een ander draadje...? ;D
Namelijk Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93972.msg3222542267#msg3222542267
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Benelux795

• Offline Offline
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
« Reactie #3623 Gepost op: 10 June 2025, 09:38:48 »
On this topic: ben benieuwd...

Ik had zaterdag overdag een 'gevraagd' op MP gezet voor een Roco Rembrandt set en zaterdagavond reageert iemand dat tie 'm te koop heeft. Marktplaatsprofiel meld 4 maanden actief, verder geen eigen objecten te koop of ervaringen. Hij/zij heeft duidelijk privefoto's van de set, die ik nergens op google kan vinden. Overigens ook één van Reisezugwagen, van het koersbordetail. Zegt ook nog een NS Ram (met foto) te koop te hebben, of ik interesse heb; nee, maar dat terzijde. Of het naar een afhaalpunt kan? Ja, dat kan. Hij/zij had geen ervaring met betaalverzoek en heeft zijn/haar bankgegegens (met adres in Makkum) via de mail verstuurd, niet via MP.  Reageert overigens ook vrij snel op alles. Na betaling krijg ik bericht dat het bedrag ontvangen is en dat hij/zij het meldt als het verstuurd is. Op zondag vraag ik of hij/zij kan aangeven wanneer het verstuurd wordt ivm Pinksteren, meldt hij/zij 's avonds dat het al verstuurd is; op 1e pinksterdag.. ? Vraag om verzendnummer, geen reactie. Later ook geen reactie met welke verzender of waar het naar toe gestuurd is. Ook nog geen reactie na een vraag op het emailadres.
Dus.. Het is wat vers, maar ik krijg toch het idee dat ik ben opgelicht… Kan hier wel een pool beginnen, dan krijg ik het bedrag wellicht terug  ;D ;D ;D
Maar, de ‘feiten’:
  • de foto's zijn duidelijk privé (op tapijt) en zou het opvallend vinden dat hij/zij die zo snel klaar heeft staan; zou wellicht met AI kunnen, maar dan gaat er vaak een sepia-filtert-sfeertje overheen. Kan zijn dat hij/zij een bekende heeft met de set? Of de set daadwerkelijk heeft, maar niet van plan is om ‘m op te sturen..? Kan zijn dat ze van een illustere site komen die Google niet kent, maar lijkt mij erg specifiek voor oplichting. Database met historische marktplaats foto’s die niet meer online zijn?
  • aangezien hij/zij ook de RAM aanbiedt en dit een beetje te plaatsen is met Rembrandt vroeg '70, is er dus wel enige affiniteit met Nederlandse (model)treinen. Lijkt mij sterk dat tie de foto’s toevallig heeft en wacht tot iemand er naar vraagt.
  • Op eerste pinksterdag verzenden vanuit Makkum te versturen...? Er is een pakketwand, maar iemand die geen ervaring heeft met betaalverzoeken en een pakketwand..? Of is het hautain te denken dat je vanuit Makkum niets kan versturen op 1ste Pinsterdag..?
  • Wel dus een emailadres, huisadres en bankrekening; de naam komt overeen met IBAN. 't Zou dus ook de driehoektruc kunnen zijn; dat een koper  de betalinggegevens van een verkoper van een door de koper gewild object doorgeeft aan een koper van een door hem/haar aangeboden fictief object met dezelfde prijs. Overigens: wel creatief... 
Al vaker te maken gehad met verkopers die niet meer reageren en dat het het pakket met prima model dag later later werd bezordt, niets aan het handje. Maar wordt toch nerveus.. Dus zet u maar in! Place your bets now (y) Of weet iemand nog opties die ik over het hoofd zie..? En verkoper: als je meeleest, doe aub ff teken van leven!
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

VAM65

• Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
« Reactie #3624 Gepost op: 10 June 2025, 09:50:38 »
Oeps. Ik ben bang dat je idd opgelicht bent. Op 1e Pinksterdag kun je echt niets verzenden, en die stilte is een veeg teken. Daarnaast vind ik met deze zoekopdracht niets op MP: https://www.marktplaats.nl/l/hobby-en-vrije-tijd/modeltreinen-h0/#sortBy:SORT_INDEX|sortOrder:DECREASING|distanceMeters:10000|postcode:8754CC|view:gallery-view

Benelux795

• Offline Offline
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
« Reactie #3625 Gepost op: 10 June 2025, 09:58:41 »
Dat niet versturen is niet helemaal waar... Die pakketwand is 24/7 beschikbaar en het kan prima zo zijn dat je niets doet met betalingen via Marktplaats, maar wel thuis bent in versturen via een pakketwand. Ook waren er een aantal bouwmarkten met een pakketpunt open op 1e Pinksterdag; die nemen uietraard wel pakketten aan.

Alleen de link met de zoekopdracht is mij niet duidelijk.. ? De RAM werd alleen in de chat aangeboden, stond niet op MP.

PS Aanvullend: er is een Jumbo in makkum, met pakketpunt, en die was open met Pinksteren...  Wie weet.
« Laatst bewerkt op: 10 June 2025, 10:48:19 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

spoorijzer

• Offline Offline
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
« Reactie #3626 Gepost op: 10 June 2025, 11:54:58 »
Uiteraard vervelend! Dit is niet wat je wil. Gezien het gekke weekend (Pinksteren) zou ik nog niet definitief uitgaan van fraude. Je vraagt iets best specifieks, het is geen ATT hondekop die vrij eenvoudig kopieerbaar is van marktplaats. Kans is dat iemand bv net even weg is of minder op internet zit? Ik hoop dat wel in elk geval voor je!

Groeten,
Rogier

Benelux795

• Offline Offline
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
« Reactie #3627 Gepost op: 10 June 2025, 11:59:27 »
Het is inderdaad met name het niet reageren wat het 'verdacht' maakt.. Ik wacht af!
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

VAM65

• Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
« Reactie #3628 Gepost op: 10 June 2025, 12:25:18 »
Dat niet versturen is niet helemaal waar... Die pakketwand is 24/7 beschikbaar en het kan prima zo zijn dat je niets doet met betalingen via Marktplaats, maar wel thuis bent in versturen via een pakketwand. Ook waren er een aantal bouwmarkten met een pakketpunt open op 1e Pinksterdag; die nemen uietraard wel pakketten aan.

Alleen de link met de zoekopdracht is mij niet duidelijk.. ? De RAM werd alleen in de chat aangeboden, stond niet op MP.

PS Aanvullend: er is een Jumbo in makkum, met pakketpunt, en die was open met Pinksteren...  Wie weet.

Ah, dat van die pakketwanden en -punten bij bouwmarkten wist ik niet. En nou ik je bericht nog eens helemaal herlees had ik idd een verkeerde conclusie mbt die RAm getrokken. Dat maakt het tezamen beduidend minder verdacht. Ik duim voor je!

NL-modelspoor

• Offline Offline
    • Windhoven
« Reactie #3629 Gepost op: 10 June 2025, 14:30:19 »
De gegevens al door de mio (mijn internet oplichting) check van de politie gehaald? Zegt ook niet alles als de gegevens daar (nog) niet bekend zijn.
Johan