Wat is je probleem?
Vanmiddag een bericht gekregen van de veilende partij dat de verkopende partij het niet gegund heeft.
Belangrijk je altijd goed te informeren ook omdat elk veilingplatform z’n eigen regels hanteert.
Of geldt dat niet voor een veiling?
Ik vroeg me vanavond af: als iemand pas relatief kort (7 maanden) actief is op Marktplaats, en in die tijd nog nul positieve waarderingen heeft gekregen (dus ook niet als koper), ga ik daar dan een dure loc van kopen? Als ik aan de deur kan afhalen wel, maar dat past nu in mijn agenda niet goed.Versturen dan maar? Ik heb net wat te vaak te maken gehad met verkopers die wel wilden incasseren maar feitelijk niks verstuurden. Vergelijkbaar met die gozer waar Stegeman achteraan ging met zijn camera.Dus als de verkoper geen kopersbescherming-optie had aangeboden, had ik er vanaf gezien. Met kopersbescherming durf ik het wel aan. Vind de kosten van de bescherming (eigenlijk een soort verzekeringspremie) wel pittig. Maar de optie kopersbescherming geeft rust. Dus nu zie ik het weer positief in. Zo word ik misschien wel zijn eerste vijfsterrenkoper! En als het niet naar wens verloopt, belooft Marktplaats mij mijn geld terug. Eerst maar eens zien of de verkoper mijn betaalvoorstel met kopersbescherming accepteert...