Volgens mij hebben ze daar heel erg veel last van nepbieders. > Maar dus alleen als een bieder niet aan zijn bod gehouden kan worden? Zie heel vaak exact dezelfde objecten keer op keer terugkomen in veilingen. > Maar dus alleen als een bieder niet aan zijn bod gehouden kan worden? Zodra een bieder niet aan zijn bod gehouden kan worden kan men onrealistisch hoge biedingen doen. > waarom alleen dan?Heb er zelf een aantal keer gekeken maar het meeste wat aangeboden wordt gaat voor aanzienlijk hogere prijs weg dan op een MP bijvoorbeeld. > Maar dus alleen als een bieder niet aan zijn bod gehouden kan worden? Sorry dat ik hem zo uitrafel (laat ik kavelbeschrijving even achterwege, dat een op zichzeld staand punt zijn) maar ik snap je bijdrage anders niet helemaal, sorry.
Schande! hele redactie in pek en veren op een spoorrail naar Mesopotamie dragen!Mail de redactie, ga in gesprek en beding korting op je abo of zeg de heleboel op en ga over naar Railkroniek.
hoi allemaal,het is me opgevallen dat railhobby nu een “goedkope” catawiki veiling gaat houden voor abonneesik vindt dit eigenlijk niet kunnen voor een hobby bladvriendelijke groeten Gerard
Zodra een bieder niet aan zijn bod gehouden kan worden kan men onrealistisch hoge biedingen doen.
Als een veilingwebsite geen systeem heeft om kopers te verplichten hun winnend bod om te zetten in een aankoop dan zal je geregeld bieders hebben die om wat voor reden dan ook veel te hoog inzetten als grap of om het proces te ontregelen. Dat is zeker niet altijd het geval maar zal wel geregeld voorkomen. Aan de hand van wat ik zelf zie bij Catawiki vermoed ik dat dit daar ook met vlagen voorkomt. Uiteraard zijn dit onderbuik gevoelens gezien ik geen inzicht heb in hun interne reilen en zeilen maar er zijn genoeg aanwijzingen die het wel doen vermoeden.
Ik krijg de spullen van Ali zonder problemen en/of naheffing.