Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 09:38:41
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Wim Vink
Vandaag om 09:22:45
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
De (3d) knutsels van Ronald. door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 07:51:56
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
  

Auteur Topic: Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).  (gelezen 561086 keer)

VvKan

  • Gast
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2370 Gepost op: 08 november 2021, 09:17:31 »
maar de man heeft toch een eBay score van 100%.
Zegt helemaal niets.  Krijg  e-loc binnen, als nieuw, gelijkstroom, getest, direct kortsluiting.  Blijkt omgebouwd te zijn (geweest) voor 3-rail op bovenleiding, dus bedrading is veranderd en stroomafname van de wielen was doorverbonden.

Score was iets van 99,99% op Catawiki.   

Bij toeval probleemgeval van iemand anders onder de loep gehad, op Ebay.  Bleek dezelfde verkoper, ook daar 99,99 % score.

Beide veilingsites niet tot actie bereid.  Reactie van de verkoper:  héél boos dat hij negatief beoordeeld was.  Heeft er voor gezorgd, dat de negatieve beoordelingen (tekst) verwijderd werden en alleen zijn eigen verweer bleef staan.  Kopers waren boeven en oplichters, probeerden er geld uit te trekken, in alle gevallen waarin hij negatief beoordeeld werd.

Op zijn Brabants:  en gij geleuvd dèh ?

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1912
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2371 Gepost op: 09 december 2021, 21:13:46 »
Een vraag over ebay .
Ik heb iets gekocht en gelijk betaald met hun nieuwe betalingssysteem . De volgende dag al een melding dat het niet betaald was . De dag daarop weer . De verkoper stuurde een bericht van niet betaald . Uitgelegd dat ik het betaald heb via ebay die het verder doorstuurt naar hem . Ook het €tekentje niet kunnen aanklikken om te kennen te geven dat het betaald was . Deze was verdwenen net als de verzendteken en de 2 waarderingstekentjes .
Geschreven naar ebay en een bericht gehad dat ze het zouden onderzoeken . Hierop weer geschreven en toen een antwoord dat ze het naar een andere afdeling hadden verwezen en dat ik 5-7 dagen moest wachten . Nog steeds geen geld terug van hun . De verkoper heeft de aankopen ondertussen geannuleerd . Het is verdwenen van mijn aankopen . Vandaag weer geschreven waar het geld blijft maar geen reactie gehad . Vreemd hoor dat ebay .
Het bleek dat sinds die aankoop er andere verkopers tot mijn verbazing uitgesloten waren van bieden voor mij . Dat waren die waarvan ik het geld na enkele dagen terug heb gekregen . Dat is alle keren gebeurd in 2021 . Waarom is dat gebeurd en er geen bericht over gestuurd aan mij. Die heb ik toen ik het wist op een andere manier betaald en de aankopen gekregen . Bij deze gaat het helemaal mis . Ik zal blijven schrijven tot het geld terug is op mijn rekening .
Één handelaar , in het buitenland , waarbij ik vaak iets kocht en waar ik nu niet meer kon bieden heb ik geschreven over het probleem . Na 2 uurtjes een antwoord van hun . Ze had het weer mogelijk gemaakt dat ik kan bieden waarop ik het heb uitgeprobeerd en jawel hoor dat lukte . Zij hebben ook geschreven dat ebay een groot probleem hebben en hopen dat het spoedig opgelost zal zijn . Ik ken hun ook persoonlijk en willen wel over de oude manier geld te ontvangen van mij . Zelf rechtstreeks overmaken aan hun zonder tussenkomst van ebay .
Van een vriend in het buitenland heb ik gehoord dat een andere voor mij bekende handelaar daar ook een probleem ondervind en overgaat op een andere website om te verkopen .
Verbeteringen zijn niet altijd goede verbeteringen blijkt nu maar weer .
Wie ondervind ook problemen met ebay ?

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2372 Gepost op: 09 december 2021, 22:39:37 »
Mijn laatste eBay aankopen waren op 21 en 22 November op eBay.de en eBay.com en dat ging verder probleemloos

Arjan

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1912
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2373 Gepost op: 12 december 2021, 22:18:22 »
ebay .

Een bekende van mij uit Oostenrijk heeft op ebay een objekt ( modeltrein ) te koop aangeboden . Daarbij waren problemen en volgens antwoord op zijn klacht verholpen . Nu is het zo dat de hoogste bieder en dus winnaar het niet kan betalen . ( ik heb het gecopieert van dat forum en hier in die taal laten staan . Sorry ervoor .)

Habe jetzt versucht, das neue Zahlungssystem von ebay „in Betrieb zu nehmen“:
Die von ebay angebotenen Probeüberweisungen haben mehrmals nicht funktioniert.
Kontoauszug übermittelt.
Bestätigungsmail erhalten, dass mein Konto verifiziert ist.
Kurz darauf der Hinweis in Myebay: bitte Konto verifizieren .
Am Ende einer Auktion hat sich der Käufer gemeldet, er kann bei mir keine Bezahlfunktion auswählen.
Schön langsam verstehe ich die Sache nicht mehr.

Wat doet ebay tegenwoordig . Klungelen met hun verkoopwebsite ? Dat is de vraag . Maar een probleem oplossen staat zo hier en daar te lezen niet voorop .
Ik heb ook een probleem met ebay om mijn betaling terug te krijgen . De koop betaald met hun systeem alleen is het niet doorgegeven aan de verkoper . 4 x dit jaar gebeurt bij ebay . Ze antwoorden niet meer op berichten aan mij en dat geld , van de 4de keer , heb ik nog steeds niet terug . Wel als niet betaler verdere aankopen bij die verkopers onmogelijk gemaakt . Ebay , ebay waar zijn jullie toch mee bezig . Het laatste jaar is het echt een ramp geworden . Wat gaan jullie nu doen ebay ? Het blijft één groot vraagteken bij jullie .

een steeds meer gefrustreerde koper

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2374 Gepost op: 13 december 2021, 09:24:18 »
Heb zelf al enkele keren het "nieuwe" betalingssysteem van Ebay gebruikt, en heb er zelf persoonlijk nog geen problemen mee ondervonden.

Het nieuwe betalingssysteem is een beetje ter vervanging van het vroegere via bankoverschrijving dat toen deels werkte via de PCbankingapp van je eigen bank ( al zijn niet alle banken ondersteund, enkel de grotere ). Met het nieuwe betalingssysteem werken ze maar met 1 partner om de betalingen te doen tussen koper en verkoper. Beetje zoals met Paypall eigenlijk.
Denk dat het vooral voordelen heeft naar hen toe dat ze geen transactiekosten meer moeten afdragen aan de banken zelf ofzo vermoed ik.
Maar lijkt er in elk geval op, dat die firma-in-the-middle zijn/haar systeem dus nog niet 100% op orde heeft en dat dus af en toe tot problemen leid.

Of het een verbetering is, dunno. Vroeger wel Paypall bv gebruikt omdat het makkelijk was, maar mee gestopt toen het ook betalend werd.
Persoonlijk verkies ik liever de weg via men eigen PC bankingapp, ipv een "onbekende" in the middle.

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1679
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2375 Gepost op: 14 december 2021, 21:39:52 »
Goedenavond,

Ik heb net de gebruiksaanwijzing van Ebay een beetje zitten lezen, maar begrijp ik nu dat betalingen via het betalingssysteem van Ebay gaan
of kan je ook nog ouderwets via bank overschrijving betalen en ontvangen?

Waarom vraag ik dit: Ik heb zelf het afgelopen jaar veel via Ebay en Catawiki verkocht en 2x gehad dat een verkoper niet te Vreden was met het gekregen
model. En 1x was het zo gezegd beschadigt verzonden. daar was ik het niet mee eens beide keren. Toevallig 2 dure modellen waar van een sloop rijp terug kwam.
en ik een paar honderd armer.

Wat ik hier mee wil zeggen je moet je als verkoper ook kunnen indekken. Het tegendeel bewijzen valt vaak tegen.

Heb nu wel besloten dat in de toekomst sommige modellen maar gewoon opgehaald moeten worden.

Gr Arnout

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1679
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2376 Gepost op: 14 december 2021, 21:42:23 »
En misschien al gezegd maar bv bij Ebay kun je zelf een minimum prijs invoeren. Bij Catawiki ook maar vaak krijg je dan de
reactie dat ze dan niet kunnen veilen omdat ze vinden dat de minimum prijs omlaag moet. Dat zal wel te maken hebben dat ze meer verkoop
en dus meer provisie willen maken. Het is immers een bedrijf.

ReneN

  • Gast
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2377 Gepost op: 15 december 2021, 00:38:46 »
Ik heb tot voor een paar maanden altijd naar het bankrekeningnummer van de verkoper gevraagd omdat andere betaalmethoden niet nodig zijn. Bovendien kost het bij digitaal bankieren vaak maar 1 dag of nog minder. Particulieren hoeven in de EU geen bankkosten te betalen tenzij het andere valuta betreft. Winkeliers voor zover ik weet ook niet, vaak gaat er achter de verkoper gewoon een fysieke winkel schuil. Nooit problemen mee gehad, heb een hekel aan onnodig gedoe. Ook het "verkoper levert niet aan het buitenland" bij eBay is meestal een loze melding, net zoals het rare beleid om dan artikelen bijvoorbeeld wel op eBay.de maar niet op eBay.nl te tonen. Berichtje sturen en dan blijkt het vaak toch te kunnen als je een goed bod doet.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2378 Gepost op: 15 december 2021, 07:38:26 »
Goedenavond,

Ik heb net de gebruiksaanwijzing van Ebay een beetje zitten lezen, maar begrijp ik nu dat betalingen via het betalingssysteem van Ebay gaan
of kan je ook nog ouderwets via bank overschrijving betalen en ontvangen?


Gewoon via PayPal betalen, nooit problemen.

ceuleer

  • Offline Offline
  • Berichten: 511
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2379 Gepost op: 15 december 2021, 12:06:09 »
Ik ben gestopt met paypal te gebruiken, ik heb één maal hun kopersbescherming nodig gehad bij een buitenlandse aankoop(niet via Ebay), en ze hebben mij niet vergoed, wel blijven ze de Nederlandse webwinkel gevestigd in Hong Kong de mogelijkheid bieden om via paypal te betalen. Ook al zijn er al vele personen geript als je de reviews op het net leest over deze winkel. Natuurlijk had ik eerst deze reviews moeten opzoeken voor ik de aankoop deed, niet gedaan dus, ik heb er wel uit geleerd, nu eerst reviews lezen voor ik iets bestel.
Paypal zal aan mij niks meer verdienen, als je verkoopt betaal je altijd onkosten op het bedrag, en dan heb je eens een slechte ervaring met een aankoop, dan telt de beloofde kopersbescherming niet, ze zoeken wel een reden om het bedrag niet te moeten terugbetalen.
Nu betaal ik altijd via de bank of visa, en dat werkt prima.

ReneN

  • Gast
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2380 Gepost op: 15 december 2021, 12:59:36 »
Keep it simple, zou ik zeggen. Ik heb helemaal geen behoefte aan 10 verschillende betaalmethoden die uiteindelijk niet in het belang van de koper zijn, maar irritante verdienmodellen. Zo weet ik dat in het buitenland veel winkeliers geen trek hebben in het opzetten en onderhouden van een eigen website, dus plaatsen ze hun artikelen op eBay. Bij enkele van hen bestel ik vaker en kijk dan wel op eBay, maar omzeil deze door even ouderwets rechtstreeks te bellen of mailen. Mocht er iets aan een model mankeren, dan regelen we dat wel onderling. Bij particuliere verkoop gaat die vlieger minder vaak op, dan bestel ik ook geen dure locs en loop altijd met een grote boog om prijsopdrijver Catawiki heen.
« Laatst bewerkt op: 15 december 2021, 13:01:19 door ReneN »

RhB-Mikey

  • Lokifahrer Mikey
  • Offline Offline
  • Berichten: 685
  • Rhätische Bahn fan
    • Flickr
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2381 Gepost op: 15 december 2021, 15:17:42 »
Vreselijk irritant als ik Bemo opzoek dat er dan 1 of ander vent iedere keer advertenties plaats wat helemaal geen bemo is maar een boek  >:(
« Laatst bewerkt op: 17 december 2021, 22:15:45 door RhB-Mikey »
Lid van Vereniging Spoorgroep Zwitserland, Regio Zuidwest

klik hier voor mijn filmpjes

Bouwt aan Bahnhof Langwies
Mijn eerste grote tentoonstelling Smalspoormodelbouwdagen 2023

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2382 Gepost op: 18 december 2021, 00:52:33 »
Ik vind die Catawiki een beetje naaierij, de verkoper kan als hij een bod te laag vind blijkbaar zelf overbieden en een week later het model weer opnieuw aanbieden blijkbaar.
Ik zie de laatste tijd verdacht vaak exact dezelfde foto's een week later gewoon weer terugkeren terwijl er daarvoor al op geboden was en volgens Catawiki is verkocht.

(N.b.,Ik heb mijn mening inmiddels herzien)

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 18 december 2021, 09:58:48 door prutser »

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3843
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2383 Gepost op: 18 december 2021, 01:03:48 »
Nouja dat is niet helemaal waar denk ik.
Want als de verkoper t hoogste bod op z’n eigen artikel heeft is hij een percentage als verkoper kwijt en als koper.
Dus dat tikt ook behoorlijk aan….

Als koper is dat al 9% van het bedrag.

Overigens koop ik vaak via Catawiki en heb er echt al leuke dingen voor een goede prijs kunnen kopen.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
« Reactie #2384 Gepost op: 18 december 2021, 09:23:16 »
Verkoper 15,1%. Zou een aanbieder een eigen item kopen dan is deze bij een bod van bijvoorbeeld 100 euro dus € 24,10 kwijt.

Als dezelfde foto's een week later terugkeren zijn het waarschijnlijk toch echt verschillende kavels. Veilingen beginnen meest op vrijdag, en sommige veilingen die op vrijdag starten lopen een week later nog, of als een veiling donderdagavond eindigt kun je eigenlijk al niet meer indienen voor een nieuwe veiling.

Mij is wel opgevallen dat er iedere week een kavel is met buizenlading, dat lijkt me gewoon zelfbouw in ruime mate. Kavelopbrengsten zijn ook niet zo hoog denk ik om daar gezellig zelf op te gaan bieden in de hoop er bij een volgende veiling flink meer uit te slepen.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT