Vergeef me alvast de waarschijnlijk domme vragen die nu gaan volgen.
Om het ietwat concreet te maken, een baan van bvb. 1 x 2 m, en er mogen gerust wat wissels en/of kruisingen in zitten.
Ik verwees eerder naar de M-rails van Marklin omdat ik die echt goedkoop zie aangeboden worden op marktplaats en zo.
Wat de wissels betreft, ik zie manuele en electrische. De manuele vermoed ik dat je die gewoon met de hand verschuift
maar hoe zit het met de electrische?
En welke loco's zijn goede (tweedehands) tips? En hoeveel wagonnetjes kan zo'n loco trekken, of hangt dat af van loco tot loco?
Dus 10 VA is genoeg voor een baan met één loco en een paar wissels?
Vindt je digitaal toch niet nodig, dan kan je ook nog een analoge startset nemen. Zie hier. Een ICE met ovaaltje en rijregelaar, wat wil je nog meer. €99,- bij de gemiddelde treinenzaak, nieuw.
"electrische aandrijving" "kastje"... zijn die 'inclusief' bij aankoop van een wissel? Of frutsel je zoiets zelf samen? Draad lijkt me geen probleem te zijn... en hoe zit het met die drukknoppen, koop je die bij het merk van je treinen en rails, of bij de electronicaboer? Of is er ergens een website waar dit allemaal een beetje simpel en aanschouwelijk wordt voorgesteld? Voor alle duidelijkheid, ik weet hoe ik een soldeerbout moet vasthouden