Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
Vandaag om 16:50:22
Vollmer ringloods deuren door Duikeend
Vandaag om 16:37:37
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:37:30
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 15:22:37
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jeronimos
Vandaag om 14:37:14
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Blausee-Mitholz
Vandaag om 14:31:13
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 14:19:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 13:32:11
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:30:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:13:04
modulebaan in spoor 1 door Mark D.
Vandaag om 13:05:43
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Ronald Halma
Vandaag om 12:55:28
Line-up foto's van modellen door Ben
Vandaag om 12:50:13
mDDM, waarom 3 draaistellen? door bask185
Vandaag om 12:22:44
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
Vandaag om 12:17:51
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:35:20
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101 door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:57:08
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 10:41:54
Rangeren met een pec door j.ossebaar
Vandaag om 10:17:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:59:22
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:42:55
Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail door Medtskie
Vandaag om 09:33:01
Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 08:52:40
PB Models, ICR-rijtuigen door Ben
Vandaag om 07:57:27
  

Auteur Topic: dimmen van de front- en sluitseinen  (gelezen 1828 keer)

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
dimmen van de front- en sluitseinen
« Gepost op: 06 December 2009, 15:22:55 »
Hallo allemaal,

Ik heb een FL* Citypendel, gedigitaliseerd. Volgens het boekje dat ik bij de papieren van dit ding bewaar, zit er een Roco 10745 decoder in. Dat is, voor zover ik weet, een ESU kloon. CV8 geeft dan ook keurig de waarde 151.

In het boekje staat dat ik de frontseinen met CV113 en de sluitseinen met CV114 zou kunnen dimmen. Dat werkt niet.

Online opgezocht wat de CV-nummers zouden zijn ingeval van een LokPilot Basic. Die zou met CV63 hetzelfde moeten kunnen doen.

In alle gevallen in mijn IB Basic niet in staat om die CV's te programmeren (hij blijft knipperen en ik krijg ook geen terugkoppeling van de decoder via de motor van het treinstel).

Die terugkoppeling krijg ik wel bij het overschrijevn van CV1 met hetzelfde adres wat er al in stond.


Ik wil graag de front- en sluitseinen dimmen, want het zijn nu wel verstralers...

Ideeën iemand?

Gerard

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:dimmen van de front- en sluitseinen
« Reactie #1 Gepost op: 06 December 2009, 15:27:43 »
Hoi Gerard,

Het zijn toch gloeilampjes ? Weerstandje er tussen dan ?

Gr. Remco.

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:dimmen van de front- en sluitseinen
« Reactie #2 Gepost op: 06 December 2009, 15:35:06 »
Hoi Gerard,

Het zijn toch gloeilampjes ? Weerstandje er tussen dan ?

Gr. Remco.

LOL, ja, zo kan het natuurlijk ook...  (y)

Maar wat ik digitaal kan doen wil ik ook graag digitaal doen. Ik ga er geen weerstandjes tussen zetten als dat niet nodig is. Het moet via de decoder kunnen. Dit is volgens mij precies de reden dat ik die akelige Roco klonen weiger in de winkel. Volgans mij klopt er van die Roco boekjes helemaal niks.

Andere ideeën? Heeft iemand dit ook wel eens bij de hand gehad?

Gerard

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:dimmen van de front- en sluitseinen
« Reactie #3 Gepost op: 06 December 2009, 15:36:53 »
In alle gevallen in mijn IB Basic niet in staat om die CV's te programmeren (hij blijft knipperen en ik krijg ook geen terugkoppeling van de decoder via de motor van het treinstel).

Die terugkoppeling krijg ik wel bij het overschrijevn van CV1 met hetzelfde adres wat er al in stond.

Terugkoppeling moet je altijd krijgen. Dat is voor alle CV gelijk, of het door de decoder begrepen wordt is een ander verhaal.

Maar Lokpilot Basic is en blijft natuurlijk basic, niet alles is mogelijk, en zover ik weet is daar het dimmen van het licht 1 van evenzo functie-mapping.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:dimmen van de front- en sluitseinen
« Reactie #4 Gepost op: 06 December 2009, 15:41:46 »
Heb de handleiding van de Lokpilot Basic even op de ESU site bekeken,

maar dit is de mogelijkheid voor het dimmen

63 Lamp brightness Defines the brightness of the function outputs. 0 - 7 default 7
The lower the value of this CV, the darker are the bulbs connected.

MVg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:dimmen van de front- en sluitseinen
« Reactie #5 Gepost op: 06 December 2009, 15:46:08 »
Imiddels heb ik in dit draadje het antwoord gevonden.

De functie van CV113 en 114 is overgenomen(?) door CV54. In elk geval zijn de lichten nu gedimd.

@Wim: Geloof me als ik zeg dat er geen terugkoppeling kwam bij die CV's. Het verschijnsel was dat het kleine "klokje" in de IB (je weet wel, de opvolging van -\|/ etc, etc) maar bleef draaien. Ik moest het programmeerproces handmatig onderbreken.

Gerard

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:dimmen van de front- en sluitseinen
« Reactie #6 Gepost op: 06 December 2009, 15:47:49 »
Hey Wim, bedankt voor je moeite!!!

In mijn OP stond dat ook hoor:

...
Online opgezocht wat de CV-nummers zouden zijn ingeval van een LokPilot Basic. Die zou met CV63 hetzelfde moeten kunnen doen.
...