Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

PPM kranen van Strukton door edwin1974
Vandaag om 22:32:16
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
Vandaag om 22:30:31
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Daan!
Vandaag om 22:11:50
Hulp gezocht omgeving Drachten door Reinout van Rees
Vandaag om 21:57:13
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen door Mcn1986
Vandaag om 21:11:57
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 20:52:52
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Jeroen Water
Vandaag om 20:51:24
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:46:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 20:40:23
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
Vandaag om 19:58:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 19:51:55
Vollmer ringloods deuren door Freddy
Vandaag om 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door saskia
Vandaag om 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:44:15
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:30:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RobbertJan
Vandaag om 19:30:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 19:25:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:10:14
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
Vandaag om 18:50:26
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 18:42:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
Vandaag om 17:25:10
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
Vandaag om 16:50:22
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
  

Auteur Topic: Aanpassing vermogen MZS (II) dig. centrale LGB  (gelezen 1369 keer)

Jan A. van Ham

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
Aanpassing vermogen MZS (II) dig. centrale LGB
« Gepost op: 05 December 2009, 16:31:32 »
Hallo ! Ik heb een digitale centrale van LGB, nr. 55005, gevoed door een trafo van LGB, nr. 50110. De combinatie heeft een vermogen van 80 VA (5 A). Ik vraag me af of het mogelijk is om de electronische zekering in de centrale te omzeilen, zodat ik een zwaardere trafo (10 A) kan aansluiten. Een electronica-leverancier hier zegt, dat hij die klus wel kan klaren, maar dat hij daarvoor een schema/bouwtekening van de centrale nodig heeft. De zekering (en misschien méér functies) worden blijkbaar geregeld door een bepaalde microprocessor. De elctronicaman zegt, dat de andere componenten sterk genoeg zijn om 10 A te realiseren.
Is hier wat aan te doen. Heeft iemand een schema of een idee, hoe een en ander in elkaar steekt ? Als je iets weet zou ik het op prijs stellen als je dit wilt doormailen ! Bij voorbaat dank.

Lvdwerf

  • Gast
Re:Aanpassing vermogen MZS (II) dig. centrale LGB
« Reactie #1 Gepost op: 05 December 2009, 16:40:15 »
Zekeringen omzeilen en vermogens aanpassen is nooit zonder consequenties!!!!! Al was het maar omdat de verzekering dit soort dingen erg intressant vind als er dingen mis gaan. Bovendien kunnen de componenten het wellicht aan maar geld dit ook voor de print, is er met de breedte en dikte van de sporen rekening gehouden met hogere vermogens??