Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC
door
VAM65
Vandaag
om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan
door
Stieven76
Vandaag
om 17:24:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 17:23:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Jan Bennink
Vandaag
om 17:23:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
RobVille
Vandaag
om 17:20:01
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
Ronald69
Vandaag
om 17:10:54
Roco Plan T
door
008200
Vandaag
om 16:56:37
Raadplaatje
door
ArjanB
Vandaag
om 16:37:13
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
Vandaag
om 16:06:34
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
bellejt
Vandaag
om 16:05:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
wob
Vandaag
om 16:02:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
saskia
Vandaag
om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
Vandaag
om 15:30:55
NS 1700 transfers
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
Dion
Vandaag
om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
j.ossebaar
Vandaag
om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing
door
Joz
Vandaag
om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
spoorzeven
Vandaag
om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
thevandijks
Vandaag
om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
j.ossebaar
Vandaag
om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
Chiel
Vandaag
om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2)
door
GD
Vandaag
om 11:21:39
Camp 3
door
GD
Vandaag
om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland.
door
ES44C4
Vandaag
om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
19 July 2025, 23:46:32
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
hervé
19 July 2025, 23:10:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Aanpassing vermogen MZS (II) dig. centrale LGB
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Aanpassing vermogen MZS (II) dig. centrale LGB (gelezen 1339 keer)
Jan A. van Ham
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 2
Aanpassing vermogen MZS (II) dig. centrale LGB
«
Gepost op:
05 December 2009, 16:31:32 »
Hallo ! Ik heb een digitale centrale van LGB, nr. 55005, gevoed door een trafo van LGB, nr. 50110. De combinatie heeft een vermogen van 80 VA (5 A). Ik vraag me af of het mogelijk is om de electronische zekering in de centrale te omzeilen, zodat ik een zwaardere trafo (10 A) kan aansluiten. Een electronica-leverancier hier zegt, dat hij die klus wel kan klaren, maar dat hij daarvoor een schema/bouwtekening van de centrale nodig heeft. De zekering (en misschien méér functies) worden blijkbaar geregeld door een bepaalde microprocessor. De elctronicaman zegt, dat de andere componenten sterk genoeg zijn om 10 A te realiseren.
Is hier wat aan te doen. Heeft iemand een schema of een idee, hoe een en ander in elkaar steekt ? Als je iets weet zou ik het op prijs stellen als je dit wilt doormailen ! Bij voorbaat dank.
Gelogd
Lvdwerf
Gast
Re:Aanpassing vermogen MZS (II) dig. centrale LGB
«
Reactie #1 Gepost op:
05 December 2009, 16:40:15 »
Zekeringen omzeilen en vermogens aanpassen is nooit zonder consequenties!!!!! Al was het maar omdat de verzekering dit soort dingen erg intressant vind als er dingen mis gaan. Bovendien kunnen de componenten het wellicht aan maar geld dit ook voor de print, is er met de breedte en dikte van de sporen rekening gehouden met hogere vermogens??
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Aanpassing vermogen MZS (II) dig. centrale LGB