Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 19:54:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:23:35
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Liliput 294 45 oftewel NS D 7571  (gelezen 54853 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Liliput 294 45 oftewel NS D 7571
« Gepost op: 20 november 2009, 22:48:50 »
Wil iemand dat hok ff voor mij op de scanner leggen? Ik ben de belettering aan het maken voor een omgespoten Vleesman, maar kan geen enkele foto vinden met de relevante informatie (leesbaar) op de stelbalken en wat er in het RIC blok staat enzo.

Beloning: foto van het resultaat als het klaar is.  ;D

Het gaat dus om dit hok.

http://www.nlms.info/photos/Modeltraincollection/highres/5117a.jpg

Je mag ook vertellen wat er staat. Links bijvoorbeeld, Bodem zoveel vierkante meter, Draagkracht 10000kg ofzo. Dat soort dingen.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re:Liliput 294 45 oftewel NS D 7571
« Reactie #1 Gepost op: 20 november 2009, 23:01:21 »
Ik kan het op die van mij niet lezen, veel te klein, maar zal hem proberen te scannen.

Stephan.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Liliput 294 45 oftewel NS D 7571
« Reactie #2 Gepost op: 20 november 2009, 23:07:55 »
Ja maar ik kan ook best kleine letters printen hoor...   (y)

Brilletje? ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re:Liliput 294 45 oftewel NS D 7571
« Reactie #3 Gepost op: 20 november 2009, 23:12:16 »
dat soort informatie staat grotendeels ook in t materieelboek, zoek maar ff dit hok op, ben dr zelf ff te lui voor...

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Liliput 294 45 oftewel NS D 7571
« Reactie #4 Gepost op: 20 november 2009, 23:18:34 »
Ja, maar ik kan niet zien wat waar in welke volgorde staat/hoort. Luie draak!
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re:Liliput 294 45 oftewel NS D 7571
« Reactie #5 Gepost op: 20 november 2009, 23:21:23 »
Even geduld nog, scannen is geen succes maar ik heb mijn lenzen er uit gehaald.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Liliput 294 45 oftewel NS D 7571
« Reactie #6 Gepost op: 20 november 2009, 23:22:48 »
Zaten die in de scanner dan? ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re:Liliput 294 45 oftewel NS D 7571
« Reactie #7 Gepost op: 20 november 2009, 23:45:34 »
BODEM 27 m2
DRAAGVERMOGEN 10.000 KG

RIC [cfb    CFR      MAV      F dr fr    ?
     [bsm                            AL PUN ?
      ____________________________
      [DR    PKP      Sch       It

Dd
Wpc Utrecht

(stelbalk linker draaistel) Gewicht 34 ton  AFSTAND MIDDEN DRAAISTELLEN 12.00 M
   
(stelbalk midden) WESTINGHOUSE REM
                        Hoge druk snelrem           Schroefrem

(stelbalk rechter draaistel) ELECTR. LICHT BBC 24     [dan iets kleins boven elkaar gekrabbel en een soort van lineaal.]

RIC en rechts op de stelbalk is niet alles leesbaar gedrukt, geldt voor de beide exemplaren die ik heb.
« Laatst bewerkt op: 20 november 2009, 23:47:30 door prutser »

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Liliput 294 45 oftewel NS D 7571
« Reactie #8 Gepost op: 20 november 2009, 23:50:46 »
Je bent het einde! :-*
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7176
Re:Liliput 294 45 oftewel NS D 7571
« Reactie #9 Gepost op: 02 januari 2010, 22:20:54 »
Vergeet je het nummer niet op beide zijden van de kopwanden te zetten
Mvh Steef

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1514
    • Dwangrail.nl
Re:Liliput 294 45 oftewel NS D 7571
« Reactie #10 Gepost op: 03 januari 2010, 09:48:39 »
Hoi Stig,

Hierbij de opschriften

links op de bak zwart vlak 320*358
daarboven  BODEM 37.2 oM  (o)= klein vierkant)
                DRAAGVERMOGEN 10.000 Kg
daar tegenaan:
RIC CFB                 F No  Ct
      BSM  CFR  MÁV    AL PLM
      DR     PKP  Sch    BB Oest
Dd
WPC HAARLEM

CFB/BSM staan in hetzelfde vak, de F is groot, en No/AL Ct/PLM staan daar weer achter in hetzelfde vak.


midden op de bak NS D 7571, daaronder kleiner NEDERLAND
rechts (vanaf 1937) remtekens en geremd gewicht.

vanaf links op stelbalk (Bij / staan de teksten onder elkaar)
Gewicht 34.000 Kg, RADSTAND 14.5 M / AFSTAND MIDDEN DRAAISTELLEN 12.0 M
WEST. SNELREM, SCHROEFREM, NS D 7571, GAS 1200 LITER, Fabrieksplaat, Ges en REV.

op de koppen staat het nummer ook nog boven de kopramen, en aan een zijde boven de bolle buffer het smeerraster.


Het elektrisch licht is pas vanaf 1934, de hoge druk rem is pas met de K draaistellen van 1938
bron V 16520 Ric op buitenwanden, versie V 1929 serie 7564-7573 en VP 70721 opschriften

Groeten Arjen, welke in Goes de D 7572 geheel heeft uitgezocht voor de subsidieaanvragen.


                          

« Laatst bewerkt op: 03 januari 2010, 10:00:10 door AB 7216 »
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Liliput 294 45 oftewel NS D 7571
« Reactie #11 Gepost op: 03 januari 2010, 16:06:53 »
Super jongens, heel erg bedankt!
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4979
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Liliput 294 45 oftewel NS D 7571
« Reactie #12 Gepost op: 04 januari 2010, 11:45:40 »
Kijk, dat is info waar meer mensen wat aan hebben (y)
Ik heb overigens redelijk scherpe opschriften op mijn bak, dus indien nog nodig leg ik hem alsnog even op de scanner.

Ik heb mijn overige 'problemen' met de Liliput trouwens opgelost met een sloop Fl* couperijtuig en een setje Ribu's:

De standaard Ribu set: daar heb ik de houder ondersteboven gebruikt en bij de koppeling ingesneden. Dan kun je het dekseltje weglaten en is hij nog platter.

Omdat de houder niet tussen de smallere kopdeuren past heb ik hem er namelijk toch onder gemaakt en mag hij niet te dik zijn. Verder heb ik de bufferbalk met treden vast gemonteerd en de treden uitgesneden zodat de draaistellen genoeg ruimte hebben:

Het Fl* rijtuig heeft vervolgens de draaistellen gedoneerd, alsmede de chassisversterking onder de bak: de originele is veel te grof en die heb ik voorzichtig onder de wagen uit gesneden. Dan is dit het voorlopige resultaat.

Groeten, Bessel
RETROBAHN A.G.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re:Liliput 294 45 oftewel NS D 7571
« Reactie #13 Gepost op: 04 januari 2010, 12:06:33 »
kun je dan niet inmiddels beter op zoek naar dezelfde bak van fleischmann?

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4979
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Liliput 294 45 oftewel NS D 7571
« Reactie #14 Gepost op: 04 januari 2010, 12:13:10 »
Dat was de andere optie, maar deze had ik al...
RETROBAHN A.G.