Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 19:38:02
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:34:04
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
  

Auteur Topic: hef brug  (gelezen 2112 keer)

ber-1971

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
hef brug
« Gepost op: 20 November 2009, 20:51:30 »
Hallo .
Ik ben een beginner.
ik heb een vraag.Ik wil graag een hefbrug maken ,maar zit met een vraag .Ik rij digital roco.
Als het brug gedeelte om hoog gaat heb je geen contact meer is hier een oplossing voor.
Moet de beide railen door lussen met twee draden.(of heb je dan kortsuiting).

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re:hef brug
« Reactie #1 Gepost op: 20 November 2009, 20:54:18 »
3x apart stroomtoevoer aanleggen. Dus naar het spoor voor de brug, naar de rails op de brug zelf en naar het spoor achter de brug. En een beveiliging erop dat de trein niet doorijdt als de brug open staat lijkt me ook een goed plan!

ber-1971

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re:hef brug
« Reactie #2 Gepost op: 20 November 2009, 23:40:37 »
bedankt voor de informatie.
kun je zelf ook de beveiliging maken.

groeten ber-1971

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re:hef brug
« Reactie #3 Gepost op: 20 November 2009, 23:46:14 »
dat kan, maar je ga analoog of digitaal?

René Huibers

  • Offline Offline
  • Berichten: 260
Re:hef brug
« Reactie #4 Gepost op: 21 November 2009, 00:08:09 »

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re:hef brug
« Reactie #5 Gepost op: 21 November 2009, 00:30:43 »
 :-X  


ber-1971

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re:hef brug
« Reactie #6 Gepost op: 21 November 2009, 09:58:02 »
Ja ik rij digital.


 (y)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4010
Re:hef brug
« Reactie #7 Gepost op: 21 November 2009, 11:03:52 »
 Hallo,
 Analoog of digitaal maakt in dit geval niet uit.
 Je moet gewoon een halve meter voor de opening geisoleerde lassen in een rail zetten.
 Met een konkakt aan de brug ,dat pas op het laatste moment ,als de brug er goed in ligt, pas die stukjes met de rest van je baan doorverbindt.
 Als je met duwtreinen rijdt, moeten die stroomloos te maren stukken natuurlijk minstens de lengte van die trein zijn.  ;)
 Dit  werkt dus helemaal los van wat voor treinbesturing je ook zou hebben.
 Vr gr, Peter ,heeft ook zo " n schakeling voor zijn uitneembare deel.
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

ber-1971

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re:hef brug
« Reactie #8 Gepost op: 21 November 2009, 17:18:23 »
alle maal bedankt voor de hulp.Ik ga het proberen.
groeten ber-1971 (y)

kevinhhw

  • Gast
Re:hef brug
« Reactie #9 Gepost op: 04 January 2010, 16:17:37 »
al gelukt ;D ???