Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Even voorstellen Niels uit Den Haag
door
RallyAstra
Vandaag
om 22:47:57
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 22:43:54
Roco 42616
door
Ronald69
Vandaag
om 22:38:20
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 21:42:58
Modelwensen 2026
door
Jan Breman
Vandaag
om 21:41:36
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
MOVisser
Vandaag
om 21:32:35
Yamorc 7001 dood
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 21:16:47
Pfarrerwinkel bahn
door
william_2
Vandaag
om 21:08:02
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail
door
bellejt
Vandaag
om 21:05:38
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
Vandaag
om 20:31:55
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord
door
ruudns
Vandaag
om 20:03:34
Tandwielen Fleischmann BR 80
door
stoombr38
Vandaag
om 19:56:49
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Sven
Vandaag
om 19:32:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Karben
Vandaag
om 19:00:51
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:27:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 18:16:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Silvolde
Vandaag
om 17:51:59
Bahnstrecke 5867
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:50:11
Goede wensen voor 2026
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:15:16
MoBaBro.de
door
Marco1044
Vandaag
om 15:52:36
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Jelmer
Vandaag
om 15:45:01
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
door
dennie
Vandaag
om 15:44:20
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Benelux795
Vandaag
om 15:31:10
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
ES44C4
Vandaag
om 14:58:44
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
DJV
Vandaag
om 14:51:13
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant.
door
kar
Vandaag
om 14:14:55
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m
door
Juroen
Vandaag
om 13:16:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:58:11
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Frits C
Vandaag
om 12:25:58
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
gdh
Vandaag
om 12:16:48
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Vuilverbrandingsoven
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Vuilverbrandingsoven (gelezen 5480 keer)
Geoffrey Korstanje
prutser
Offline
Berichten: 1664
Vuilverbrandingsoven
«
Gepost op:
17 November 2009, 19:01:08 »
Als ik het ergens goed gelezen heb dan hebben verschillende vuilverbrandingsovens ook een spoor aansluiting.
Vraag 1, is dit waar?
Vraag 2, als 1 waar is welke wagons worden hier voor gebruikt?
Vraag 3, is een vuilverbrandingsoven alleen voor tijdperk V of kan dit ook in tijdperk IV ?
Gelogd
J. Brans
Offline
Berichten: 38
Re:Vuilverbrandingsoven
«
Reactie #1 Gepost op:
17 November 2009, 19:33:49 »
Volgens mij gaat er naar het AEB in de amsterdam westhavens een spoor.
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.401758,4.798751&spn=0.002995,0.008583&t=k&z=18
Gelogd
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8643
Spoor N
Re:Vuilverbrandingsoven
«
Reactie #2 Gepost op:
17 November 2009, 20:02:27 »
Dat klopt ja. Voor het vervoer worden ACTS wagens gebruikt. Of de oude VAM wagens al naar de verbrandingsovens reden of naar stortplaatsen weet ik niet, het kan best dat het makkelijk in TP IV bruikbaar is.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
fridzie
Offline
Berichten: 445
Re:Vuilverbrandingsoven
«
Reactie #3 Gepost op:
17 November 2009, 20:14:18 »
http://www.afvalovennee.net/
hot discusie momenteel in friesland
MVG Fridzie
Gelogd
AEvolution
Offline
Berichten: 50
Re:Vuilverbrandingsoven
«
Reactie #4 Gepost op:
17 November 2009, 20:30:08 »
De vuilverbrandingsoven aan de Gaslaan in Den Haag had een spooraansluiting. De oven bestaat niet meer, aangezien deze in 1993 is gesloten en inmiddels is gesloopt om plaats te maken voor stadspark de Verademing. Er is hier veel om te doen geweest, dus in het gemeente archief zal hier het nodige over terug te vinden zijn.
«
Laatst bewerkt op: 17 November 2009, 20:33:52 door AEvolution
»
Gelogd
haes
Offline
Berichten: 835
Hellendoorn en NAM Schoonebeek in FiNe
Re:Vuilverbrandingsoven
«
Reactie #5 Gepost op:
17 November 2009, 21:38:21 »
De oude VAM wagons reden naar Wijster en werden daar op een soort "pieren" gereden en dan leeg gekipt
http://vam.punt.nl/upload/VAM_Wijster_640_(13).JPG
groet,
Hans
Gelogd
Hellendoorn station en Schoonebeek Olieverlading in FiNescale/Fremo N normen
Geoffrey Korstanje
prutser
Offline
Berichten: 1664
Re:Vuilverbrandingsoven
«
Reactie #6 Gepost op:
17 November 2009, 22:57:00 »
iedereen bedankt
Gelogd
Arjen-V
Offline
Berichten: 760
Internationaal Cargo-MCN
Re:Vuilverbrandingsoven
«
Reactie #7 Gepost op:
17 November 2009, 23:32:23 »
de Verbrandings ovens in de Amsterdamse houtrakpolder heeft spoor aansluiting:
Tegen woordig wordt deze trein gereden met G1206 of zoals op de foto G2000 + 14 Slps ACTS-1 wagons welke worden geladen in Haarlem bij de Spaarnelanden tegenover de werkplaats van nedtrain.
De vuilverbranding van Essent in wijster heeft een spoor aansluiting:
Hier komt de trein uit Noordwijkerhout en Crailoo, en de trein uit Apeldoorn.
De eerste wordt gecombineerd in Crailoo bestaat gemiddeld uit 10 tot 15 wagons type Slps ACTS-2.
en ook de Vuilverbranding van Essent in Moerdijk heeft een spoor aansluiting, helaas geen plaatje van.
Hier komen de treinen uit Acht, Tilburg industrie, Sloe en de Kragge. deze samenstellingen zijn mij echter onbekend.
GreetZ Arjen
Gelogd
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen 1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op:
https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
AEvolution
Offline
Berichten: 50
Re:Vuilverbrandingsoven
«
Reactie #8 Gepost op:
17 November 2009, 23:45:06 »
Ik heb even zitten speuren in het gemeentearchief. Er zijn daar aardig wat foto's van vroegah terug te vinden
Hier de zoekresultaten
Klik
En gelijk wat voorbeeldjes. Zelfs in het stoomtijdperk had deze vuilverbranding al een aansluiting op het spoor
Gelogd
Geoffrey Korstanje
prutser
Offline
Berichten: 1664
Re:Vuilverbrandingsoven
«
Reactie #9 Gepost op:
17 November 2009, 23:49:34 »
Super !
Gelogd
chris83
Offline
Berichten: 45
Re:Vuilverbrandingsoven
«
Reactie #10 Gepost op:
28 November 2009, 17:06:17 »
Volgens mij worden hier de wagons geladen, maar zou denk ik ook mooi in dit draadje passen.
In de beatrixhaven te Maastricht zie ik dagelijks(door de week) zo een trein smorgens tussen 7.50 en 8.15 komt ie bij de spoorovergang te limmel voorbij en achteruit terug tussen 16.45 en 17.10 ongeveer.
Ze gaan denk ik leeg naar essent en komen vol terug en word kop gemaakt bij maastricht CS tenminste af en toe als ik rond 5 uur naar huis fiets stinkt het wel eens daar.
Dat zijn dan essent wagens of de blauwe wagens ervan met een acts 6400 type of een zwarte G2000
Gelogd
dennie
Offline
Berichten: 1499
Re:Vuilverbrandingsoven
«
Reactie #11 Gepost op:
29 November 2009, 18:50:38 »
De afvalwagons van haanrade worden gecombineerd met die van maastricht beatrixhaven voordat ze naar wijster gaan.
Van haanrade zijn het meestal 10 wagons.Worden bij avm geladen in eygelshoven/haanrade,
s ochtends worden de wagons leeg geleverd rond de klok van half 9.of 9 uur.en s ,middag komt de losse loc rond 13 uur naar haanrade koppelt aan en trekt naar de wagons de uitwijkspoor.Ik kan helaas niet zeggen station haanrade want dat is het al jaren niet meer en emplacement is het nou ook weer niet echt met net 2 zijsporen en +1 hoofdspoor.
De loc loopt om en moet dan wachten tot meestal 14.50 uur.(ligt aan prorail en aan treinverkeer op baanvak heerlen landgraaf en herzogenrath) sukkelt dan eigenlijk achter de euregiobahn aan richting heerlen, de reis gaat dan naar maastricht beatrixhaven.
Meestal wordt de g2000 ingezet en soms nog de 7100 serie.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Vuilverbrandingsoven