Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 15:12:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
Vandaag om 15:08:17
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 14:36:26
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door 741230
Vandaag om 14:35:12
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 14:31:05
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 14:29:27
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 14:28:53
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:25:22
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 14:17:51
Bollenwagen, diverse vragen door grossraumwagen
Vandaag om 14:03:58
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
Vandaag om 13:42:34
Klompentrein door grossraumwagen
Vandaag om 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Martijn193
Vandaag om 13:11:02
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door Alexander
Vandaag om 12:45:51
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:59:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 11:43:28
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 10:18:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 09:49:57
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door orientexpress
Vandaag om 09:30:46
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door GD
Vandaag om 08:34:45
Problemen met Marklin Startup 29124 door NL-modelspoor
Vandaag om 08:11:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:01:20
Da's Daz 2 door Huup
04 October 2025, 22:50:57
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
04 October 2025, 22:36:38
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
04 October 2025, 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
04 October 2025, 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
04 October 2025, 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
04 October 2025, 20:47:32
  

Auteur Topic: Vuilverbrandingsoven  (gelezen 5403 keer)

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Vuilverbrandingsoven
« Gepost op: 17 November 2009, 19:01:08 »
Als ik het ergens goed gelezen heb dan hebben verschillende vuilverbrandingsovens ook een spoor aansluiting.
Vraag 1, is dit waar?
Vraag 2, als 1 waar is welke wagons worden hier voor gebruikt?
Vraag 3, is een vuilverbrandingsoven alleen voor tijdperk V of kan dit ook in tijdperk IV ?


J. Brans

  • Offline Offline
  • Berichten: 38
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #1 Gepost op: 17 November 2009, 19:33:49 »
Volgens mij gaat er naar het AEB in de amsterdam westhavens een spoor.

http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.401758,4.798751&spn=0.002995,0.008583&t=k&z=18

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8544
  • Spoor N
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #2 Gepost op: 17 November 2009, 20:02:27 »
Dat klopt ja. Voor het vervoer worden ACTS wagens gebruikt. Of de oude VAM wagens al naar de verbrandingsovens reden of naar stortplaatsen weet ik niet, het kan best dat het makkelijk in TP IV bruikbaar is.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #3 Gepost op: 17 November 2009, 20:14:18 »
http://www.afvalovennee.net/

hot discusie momenteel in friesland

MVG Fridzie

AEvolution

  • Offline Offline
  • Berichten: 50
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #4 Gepost op: 17 November 2009, 20:30:08 »
De vuilverbrandingsoven aan de Gaslaan in Den Haag had een spooraansluiting. De oven bestaat niet meer, aangezien deze in 1993 is gesloten en inmiddels is gesloopt om plaats te maken voor stadspark de Verademing. Er is hier veel om te doen geweest, dus in het gemeente archief zal hier het nodige over terug te vinden zijn.
« Laatst bewerkt op: 17 November 2009, 20:33:52 door AEvolution »

haes

  • Offline Offline
  • Berichten: 833
  • Hellendoorn en NAM Schoonebeek in FiNe
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #5 Gepost op: 17 November 2009, 21:38:21 »
De oude VAM wagons reden naar Wijster en werden daar op een soort "pieren" gereden en dan leeg gekipt
http://vam.punt.nl/upload/VAM_Wijster_640_(13).JPG

groet,
Hans
Hellendoorn station en Schoonebeek Olieverlading in FiNescale/Fremo N normen

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #6 Gepost op: 17 November 2009, 22:57:00 »
iedereen bedankt  (y)

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #7 Gepost op: 17 November 2009, 23:32:23 »
de Verbrandings ovens in de Amsterdamse houtrakpolder heeft spoor aansluiting:

Tegen woordig wordt deze trein gereden met G1206 of zoals op de foto G2000 + 14 Slps ACTS-1 wagons welke worden geladen in Haarlem bij de Spaarnelanden tegenover de werkplaats van nedtrain.
De vuilverbranding van Essent in wijster heeft een spoor aansluiting:
 
Hier komt de trein uit Noordwijkerhout en Crailoo, en de trein uit Apeldoorn.
De eerste wordt gecombineerd in Crailoo bestaat gemiddeld uit 10 tot 15 wagons type Slps ACTS-2.
en ook de Vuilverbranding van Essent in Moerdijk heeft een spoor aansluiting, helaas geen plaatje van.
Hier komen de treinen uit Acht, Tilburg industrie, Sloe en de Kragge. deze samenstellingen zijn mij echter onbekend.
GreetZ Arjen
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

AEvolution

  • Offline Offline
  • Berichten: 50
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #8 Gepost op: 17 November 2009, 23:45:06 »
Ik heb even zitten speuren in het gemeentearchief. Er zijn daar aardig wat foto's van vroegah terug te vinden  (y) Hier de zoekresultaten Klik

En gelijk wat voorbeeldjes. Zelfs in het stoomtijdperk had deze vuilverbranding al een aansluiting op het spoor ;)















Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #9 Gepost op: 17 November 2009, 23:49:34 »
Super !  :D

chris83

  • Offline Offline
  • Berichten: 45
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #10 Gepost op: 28 November 2009, 17:06:17 »
Volgens mij worden hier de wagons geladen, maar zou denk ik ook mooi in dit draadje passen.

In de beatrixhaven te Maastricht zie ik dagelijks(door de week) zo een trein smorgens tussen 7.50 en 8.15 komt ie bij de spoorovergang te limmel voorbij en achteruit terug tussen 16.45 en 17.10 ongeveer.

Ze gaan denk ik leeg naar essent en komen vol terug en word kop gemaakt bij maastricht CS tenminste af en toe als ik rond 5 uur naar huis fiets stinkt het wel eens daar.

Dat zijn dan essent wagens of de blauwe wagens ervan met een acts 6400 type of een zwarte G2000

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1473
Re:Vuilverbrandingsoven
« Reactie #11 Gepost op: 29 November 2009, 18:50:38 »
De afvalwagons van haanrade worden gecombineerd met die van maastricht beatrixhaven voordat ze naar wijster gaan.
Van haanrade zijn  het meestal 10 wagons.Worden bij avm geladen in eygelshoven/haanrade,
s ochtends worden de wagons leeg geleverd rond de klok van half 9.of 9 uur.en s ,middag komt de losse loc rond 13 uur naar haanrade koppelt aan en trekt naar de  wagons de uitwijkspoor.Ik kan helaas niet zeggen station  haanrade want dat is het al jaren niet meer en emplacement is het nou ook weer niet echt met net 2 zijsporen en +1 hoofdspoor.
De loc loopt om en moet dan wachten tot meestal 14.50 uur.(ligt aan prorail en aan treinverkeer op baanvak heerlen landgraaf en herzogenrath) sukkelt dan eigenlijk  achter de euregiobahn aan richting heerlen, de reis gaat dan naar maastricht beatrixhaven.
Meestal wordt de g2000 ingezet en soms nog de 7100 serie.