........6400-en mogen niet voor passagierstreinen, alleen omdat de directie dat niet wil? Het lijkt me dat er gewoon helemaal geen behoefte aan is. Waarom zou je een 6400 voor een passagierstrein willen hebben?.......
Waarom zou je een 6400 voor een passagierstrein willen hebben?
In Indonesië hebben de cosntructeurs toch wel wat meer bijzondere ontwerpen gebouwd (en dus ook meer risico gelopen waardoor locs toch niet zo succesvol waren op langere termijn, zoals bijvoorbeeld met de compound pacifics die op smalspoor weliswaar erg snel waren, maar toch niet zo voldeden).
Een landeigenaar wilde zijn land niet verkopen,...
In verband met het ontbreken van spanning op de bovenleiding? Als ik het me goed herinner zijn er ergens in de jaren '90 stammetjes intercityrijtuigen met drie 6400'den ingezet tussen Utrecht en Hilversum omdat er aan de bovenleiding gewerkt werd.
En deel dat door 60 en je krijgt? Juist, rps. En dat is het probleem, hij begint goed, maar gaat later onterecht over op rpm.
In principe maakt dat niet uit, als je maar consequent bent.
Ook waar maar de algemene eenheid voor toerental is rpm
Je hebt het bij de snelheid van je auto toch ook niet over m/s ?