Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

wat is het merk van deze bochtwissel door saskia
Vandaag om 00:07:06
Houten 23 Augustus 2025 door Peter J K
29 July 2025, 23:22:40
Ik ben aan het opruimen. door nighttrain1
29 July 2025, 23:22:17
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
29 July 2025, 23:21:31
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door nighttrain1
29 July 2025, 23:13:57
mitropa rijtuig door Stefan88
29 July 2025, 23:11:35
US diorama in H0 door Wim Vink
29 July 2025, 23:04:15
Goederenloods Zandvoort door nighttrain1
29 July 2025, 22:56:17
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
29 July 2025, 22:50:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
29 July 2025, 22:41:34
Station Roodeschool door Torikoos
29 July 2025, 22:21:46
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door MOVisser
29 July 2025, 22:07:07
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
29 July 2025, 21:48:46
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
29 July 2025, 21:40:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
29 July 2025, 21:20:05
schok bij vertrek door Ronald Halma
29 July 2025, 20:14:18
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door AP3737
29 July 2025, 20:09:19
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door NL-modelspoor
29 July 2025, 19:49:56
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door Treinbestuurder
29 July 2025, 19:47:39
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
29 July 2025, 19:19:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
29 July 2025, 19:17:42
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
29 July 2025, 19:00:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
29 July 2025, 18:59:23
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
29 July 2025, 18:44:54
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
29 July 2025, 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
29 July 2025, 17:45:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
29 July 2025, 16:15:10
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
29 July 2025, 16:09:07
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
29 July 2025, 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
29 July 2025, 15:45:56

Auteur Topic: Omgaan met elkaar en profielen  (gelezen 15784 keer)

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re:Omgaan met elkaar en profielen
« Reactie #45 Gepost op: 15 November 2009, 21:17:59 »

Waarom niet gewoon hier met onze hobby bezig zijn,  

Azijnzeiken is toch ook een hobby ??  ;)
Mvg Marty,

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 15 November 2009, 21:39:03 »
Laat ik even, uit hoofde van mijn functie als moderator, reageren op de vraag of iemand zijn echte naam zou moeten vermelden in zijn profiel.

Kijk, daar geven we de voorkeur aan, maar het is geen doen om het te controleren. Op een dag kunnen we gemakkelijk meer dan tien nieuwe aanmeldingen krijgen en als iemand de naam J.P. Balkenende kiest, hoe gaan we controleren dat dit al dan niet klopt? Dat kunnen we niet, dus we stellen het ook niet verplicht. Het zou volkomen zinloos zijn, net zoals het zinloos is om te eisen dat iedereen een rood mutsje draagt wanneer ze gebruik maken van dit forum.

Maar het is het handigste om zoveel mogelijk informatie te geven. Je hebt ook minder het idee tegen een computer te praten als iemand een echte naam gebruikt in plaats van zoiets vaags als 'Paulus de Boskabouter'. Je moet ook weer niet zoveel informatie neerzetten als "mijn treinenkamer is naast de kamer waar we het baar geld, de Rolexen en de Louis Vuitton en Prada handtassen van mijn vrouw bewaren, dit is onze postcode en oh ja, volgende week gaan we een maand naar Thailand", maar hoe meer je van iemand weet, des te meer kun je hem als persoon voorstellen en communiceren. En communicatie, daar gaat het uiteindelijk om.

Als je moeite hebt met de vorm van de berichten van deze of gene, meldt dat dan aan bij de moderator. Ieder bericht heeft een link 'meld dit bericht aan de moderator'. Gebruik die ook: als je het zelf probeert aan te pakken, krijg je alleen maar escalatie. De moderatoren zijn er om de boel in de hand te houden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #47 Gepost op: 15 November 2009, 21:42:56 »
Azijnzeiken is toch ook een hobby ??  ;)

Ik gebruik azijn alleen maar in het zuurvlees, en bij de konijn.  ;D ;D

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Dave81

• Offline Offline
  • Curaçao ->zucht<-
« Reactie #48 Gepost op: 15 November 2009, 21:51:50 »
Ik heb nog nooit een probleem gehad met antwoorden op mijn vragen.
Sommige antwoorden zijn gewoon kort, maar daardoor vaak wel duidelijk.

Als iemand niet meer verder gaat met zijn hobby omdat hij/zij 2 x een blijkbaar bot antwoord heeft gekregen, denk ik bij mezelf, dat slaat ook nergens op.

Ikzelf voel me gelukkig nooit zo snel aangevallen, dat zal ook wel schelen.

Maar een forum is net als het echte leven, ook daar kom je mensen tegen die je misschien minder liggen.
Zou er niet zo'n drama van maken.

Ik vind het zelf geen probleem als mensen een nickname hebben, ik heet ook geen Dave81, maar gewoon Dave ;D

Wat ik wel vervelend vind is dat sommige mensen geen hoofdletters en/of leestekens gebruiken.

Zo ik heb gesproken

MVG Dave
Trossingen Tp 2 Duitsland

Kijk bij wat zijn we aan het bouwen

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #49 Gepost op: 15 November 2009, 22:22:28 »
Er leest iemand over mijn schouder mee en die zegt:

"Laten jullie daar nu ook eens je echte naam in je profiel verplicht maken! Dat geeft meer respect dan leeftijd (wat volgens hem ook wel mag). Al die Wijktreinen en Duivels in het rood blijken gewoon mannen van middelbare leeftijd te zijn die voor modelspoorbladen werken en die hiet onder een schuilnaampje hun berichten uitspuwen (hoe kinderlijk  ;D). Dus W.....d en R.b kom uit die kast en zet je echte naam eens onder je berichten".

Mijn vader heeft dit met Hans v. d. B. besproken op Eurospoor en die zou zijn idee meenemen in de volgende bestuursvergadering (Op MSM is het trouwens verplicht om je echte naam ook te melden in je profiel).

Groeten Ruben van Vessem (ja mijn vader kennen jullie wel..........ook de groeten van hem  8)).

Waar is jou echte naam dan ?

Het verplicht laten invullen van je echte naam, is compleet niet te controleren en niet waterdicht. OOK niet op Modelspoormagazine.be
Het is de taak van de moderators om de boel hier in goede lijnen te houden.
En PROBEREN zoveel mogelijk gebruikers het naar hun zin te maken en houden.

Dat lukt ons NOOIT.
Maar we doen ons best.
Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij spreker nummer 1.

1 puntje krijgen jullie van mij mee om over na te denken :

Praktisch alle definitief gebande personen op BNLS hadden geen echte naam gebruikt, want dan is het makkelijker schoppen en beledigen.
Een echte naam gebruiken geeft in dat opzicht een grens aan de persoon die zijn echte naam gebruikt. Dus erg handig voor jezelf.

Die persoon heeft in de meeste gevallen niets te vrezen van zichzelf of zijn forumgenoten.

« Laatst bewerkt op: 15 November 2009, 22:31:51 door Chris van Diesen »

Matthijs van Heijningen

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 15 November 2009, 22:24:24 »
Ik heb een dubbelganger, als in google mijn naam in typt kom je bij een Bekende Nederland uit. Reuze handig  (y)

Jojo

• Offline Offline
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
« Reactie #51 Gepost op: 15 November 2009, 22:35:00 »
Je hebt ook minder het idee tegen een computer te praten als iemand een echte naam gebruikt in plaats van zoiets vaags als 'Paulus de Boskabouter'.

Nou ken ik Paulus de Boskabouter persoonlijk en ik zal hem eens vragen of hij het ook zo vaag vindt. Zelf ik heb nooit het idee dat ik tegen een anonieme computer zit aan te typen. Alle berichten komen van levende mensen en het kost geen moeite om daar wat basisbeleefdheid op los te laten. Dat heeft hoegenaamd niks te maken met het feit of je je eigen naam of een nickname gebruikt of hoe oud iemand is.

Maar veel belangrijker vind ik persoonlijk dat er in deze tijd veel te veel privé-informatie van het individu verzameld wordt. En daar pas ik voor. En dan druk ik me heel netjes en voorzichtig uit. Naam, geslacht, leeftijd, woonplaats...daar heeft niemand wat mee te maken. Wie mijn berichten zou uitpluizen kan heus wel mijn leeftijd raden en ik maak er ook geen geheim van dat ik in de Parel van Het Gooi woon, en zelfs het geslacht is redelijk voorspelbaar. Maar dat komt omdat ik die informatie vrijwillig in een bericht achterlaat. Dat maakt zo'n bericht wel eens duidelijker. Maar geheel vrijwillig. Du moment dat het ergens verplicht wordt, ben ik pleiten.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #52 Gepost op: 15 November 2009, 22:37:24 »
Tot nu toe is het alleen voor moderators verplicht  ;)

HansQ

• Offline Offline
  • Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
« Reactie #53 Gepost op: 15 November 2009, 22:40:44 »
Ter overweging aan de beheerders:
Ik zou overwegen om (nog) meer persoonlijke informatie op dit forum te plaatsen als de informatie alleen via actief inloggen en een secure protocol (HTTPS) benaderbaar zouden zijn.
Nou kan ik me voorstellen dat men dit niet wil om het forum toegankelijk(er) en Googlebaar te houden, maar dan vind ik ook dat je niet vaan je leden kunt verwachten dat ze al hun personalia erop zetten.
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix

NS264

• Offline Offline
  • Het leven op de weg.
    • Midland
« Reactie #54 Gepost op: 15 November 2009, 22:45:05 »
Wat een negatief gedoe,

Ik ben hier niet zo lang op maar als ik vragen heb kijk ik eerst op de zoekfunctie of er al over gesproken is en of het bij mijn antwoorden past wat ik wil horen. zo niet dan kijk ik of ik ergens in kan haken  en uiteindelijk kun je een topic openen en de reacties afwachten. Ik begrijp dat men niet alles dubbel wil lezen maar soms lijken de vragen opelkaar en is het lastig om voor ieder persoon het antwoord te geven. Ik vind dat je op zo'n punt ieder in zijn waarde moet laten. Als je iets niet leuk vind dan antwoord je toch gewoon niet? Zo heeft ieder zijn favoriete onderwerp.
En wat betreft de anoniemiteit daar kunnen we allemaal zelf voor kiezen of je dat wil of niet. Het forum is een mooie aanvulling op onze hobby en moet vooral ontspannen zijn zo blijven.

Gr NS2400, Koen
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #55 Gepost op: 15 November 2009, 22:45:38 »
@HansQ : Dat is ook in het geheel niet aan de orde.

Kabouter

• Offline Offline
« Reactie #56 Gepost op: 15 November 2009, 22:50:09 »
Laat ik even, uit hoofde van mijn functie als moderator, reageren op de vraag of iemand zijn echte naam zou moeten vermelden in zijn profiel.

Kijk, daar geven we de voorkeur aan, maar het is geen doen om het te controleren. Op een dag kunnen we gemakkelijk meer dan tien nieuwe aanmeldingen krijgen en als iemand de naam J.P. Balkenende kiest, hoe gaan we controleren dat dit al dan niet klopt? Dat kunnen we niet, dus we stellen het ook niet verplicht. Het zou volkomen zinloos zijn, net zoals het zinloos is om te eisen dat iedereen een rood mutsje draagt wanneer ze gebruik maken van dit forum.

Maar het is het handigste om zoveel mogelijk informatie te geven. Je hebt ook minder het idee tegen een computer te praten als iemand een echte naam gebruikt in plaats van zoiets vaags als 'Paulus de Boskabouter'. Je moet ook weer niet zoveel informatie neerzetten als "mijn treinenkamer is naast de kamer waar we het baar geld, de Rolexen en de Louis Vuitton en Prada handtassen van mijn vrouw bewaren, dit is onze postcode en oh ja, volgende week gaan we een maand naar Thailand", maar hoe meer je van iemand weet, des te meer kun je hem als persoon voorstellen en communiceren. En communicatie, daar gaat het uiteindelijk om.

Als je moeite hebt met de vorm van de berichten van deze of gene, meldt dat dan aan bij de moderator. Ieder bericht heeft een link 'meld dit bericht aan de moderator'. Gebruik die ook: als je het zelf probeert aan te pakken, krijg je alleen maar escalatie. De moderatoren zijn er om de boel in de hand te houden.

- Peter

Ach zeiken is ook een hobby  ;D
Groet een computer  ;)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #57 Gepost op: 15 November 2009, 22:51:34 »
Ik denk wel dat Peter de naam Paulus de boskabouter geheel random heeft gekozen, dus niet de bedoeling een voorbeeld te stellen aan jou....

Voordat dit escaleert.

Vooralsnog zijn er geen plannen om een verplichting in te gaan stellen voor je echte naam OF extra prive informatie.
Dat is in deze draad uit de duim gezogen door de posters en worden omgezet naar werkelijkheid, waarvan niets waar is......

Het spreekwoord met de bekende mug en olifant komt bovendrijven.
« Laatst bewerkt op: 15 November 2009, 22:53:50 door Chris van Diesen »

Kabouter

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 15 November 2009, 22:54:05 »
Ik denk wel dat Peter de naam Paulus de boskabouter geheel random heeft gekozen, dus niet de bedoeling een voorbeeld te stellen aan jou....

Kom op Chris, flauwekul man, gaat t nou over?
Lekker laten gaan.
Gelukkig zijn er wel mensen positief bezig op dit forum, dan computergebruikers die voelen dat ze tegen een computer aanlullen/aantikken....
Goed, ik hou t weer voor gezien, was me weer aangenaam..

Groeten Paul

Treinhobbijist

• Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 15 November 2009, 23:06:19 »
Vooralsnog zijn er geen plannen om een verplichting in te gaan stellen voor je echte naam OF extra prive informatie

Dat lijkt mij heel verstandig, immers je zal niet de eerste zijn welke na thuiskomst een lege hobbijkamer aantreft, alleen omdat "foute" types ook op dit soort site's kijken om er achter te komen wie de dure en/of exclusieve modellen thuis heeft staan.
Alleen al uit dat oogpunt lijkt mij enige privacy HEEL verstandig en ook slim.
Wees altijd zeer bedacht bij het openbaar maken van privegegevens op internet !

Pewiam
Ook Engelse treinen zijn leuk