Waarom niet gewoon hier met onze hobby bezig zijn,
Azijnzeiken is toch ook een hobby ??
Er leest iemand over mijn schouder mee en die zegt:"Laten jullie daar nu ook eens je echte naam in je profiel verplicht maken! Dat geeft meer respect dan leeftijd (wat volgens hem ook wel mag). Al die Wijktreinen en Duivels in het rood blijken gewoon mannen van middelbare leeftijd te zijn die voor modelspoorbladen werken en die hiet onder een schuilnaampje hun berichten uitspuwen (hoe kinderlijk ). Dus W.....d en R.b kom uit die kast en zet je echte naam eens onder je berichten".Mijn vader heeft dit met Hans v. d. B. besproken op Eurospoor en die zou zijn idee meenemen in de volgende bestuursvergadering (Op MSM is het trouwens verplicht om je echte naam ook te melden in je profiel).Groeten Ruben van Vessem (ja mijn vader kennen jullie wel..........ook de groeten van hem ).
Je hebt ook minder het idee tegen een computer te praten als iemand een echte naam gebruikt in plaats van zoiets vaags als 'Paulus de Boskabouter'.
Laat ik even, uit hoofde van mijn functie als moderator, reageren op de vraag of iemand zijn echte naam zou moeten vermelden in zijn profiel.Kijk, daar geven we de voorkeur aan, maar het is geen doen om het te controleren. Op een dag kunnen we gemakkelijk meer dan tien nieuwe aanmeldingen krijgen en als iemand de naam J.P. Balkenende kiest, hoe gaan we controleren dat dit al dan niet klopt? Dat kunnen we niet, dus we stellen het ook niet verplicht. Het zou volkomen zinloos zijn, net zoals het zinloos is om te eisen dat iedereen een rood mutsje draagt wanneer ze gebruik maken van dit forum.Maar het is het handigste om zoveel mogelijk informatie te geven. Je hebt ook minder het idee tegen een computer te praten als iemand een echte naam gebruikt in plaats van zoiets vaags als 'Paulus de Boskabouter'. Je moet ook weer niet zoveel informatie neerzetten als "mijn treinenkamer is naast de kamer waar we het baar geld, de Rolexen en de Louis Vuitton en Prada handtassen van mijn vrouw bewaren, dit is onze postcode en oh ja, volgende week gaan we een maand naar Thailand", maar hoe meer je van iemand weet, des te meer kun je hem als persoon voorstellen en communiceren. En communicatie, daar gaat het uiteindelijk om.Als je moeite hebt met de vorm van de berichten van deze of gene, meldt dat dan aan bij de moderator. Ieder bericht heeft een link 'meld dit bericht aan de moderator'. Gebruik die ook: als je het zelf probeert aan te pakken, krijg je alleen maar escalatie. De moderatoren zijn er om de boel in de hand te houden.- Peter
Ik denk wel dat Peter de naam Paulus de boskabouter geheel random heeft gekozen, dus niet de bedoeling een voorbeeld te stellen aan jou....
Vooralsnog zijn er geen plannen om een verplichting in te gaan stellen voor je echte naam OF extra prive informatie