Goeden middag iedereen.Even een vraag over de lengte van de inrij sectie,s en stopsectie,sBij H0 heb ik gelezen dat deze sectie,s minimaal 30 cm lang moeten zijn.Ik wil mijn inrij en stop sectie,s in n spoor 20cm als standaard houden ,is dit lang genoeg? Martin.
Citaat van: Kieft01 op 18 November 2009, 15:48:10Als je de inrijsectie en de stopsectie ongeveer even lang maakt dan kun je probleemloos twee richtingen rijden op hetzelfde spoor.Lengte van de secties: 20 cm voor N-spoor is voldoende. (ervaring)Let wel: als je de lok op volle snelheid op je stopsectie laat afrijden dan is de 20 cm (veel) te kort.In Koploper wordt dat echter keurig opgevangen door op tijd te gaan remmen voor de stopsectie.Het stuk tussen de secties moet minimaal de lengte van je langste trein zijn: in N moet dit bv. voor een lok met 6 stuks 4-assige wagons groter dan 1.20 meter zijn.succes,Deze vuistregel houd ik nu aan 20 cm is 2 standaard rechte rails van minitrix.
Als je de inrijsectie en de stopsectie ongeveer even lang maakt dan kun je probleemloos twee richtingen rijden op hetzelfde spoor.Lengte van de secties: 20 cm voor N-spoor is voldoende. (ervaring)Let wel: als je de lok op volle snelheid op je stopsectie laat afrijden dan is de 20 cm (veel) te kort.In Koploper wordt dat echter keurig opgevangen door op tijd te gaan remmen voor de stopsectie.Het stuk tussen de secties moet minimaal de lengte van je langste trein zijn: in N moet dit bv. voor een lok met 6 stuks 4-assige wagons groter dan 1.20 meter zijn.succes,Deze vuistregel houd ik nu aan 20 cm is 2 standaard rechte rails van minitrix.