Hi 2400.De Dak koel units vallen idd onder zelf bouw. Hellaas. Als je niet kan wachten. als dak kan je het best op de beurs of Mpl opzoek gaan naar Mastica Plan E bouwsets. Het dak van een DE2 is veel plater dan van een Mat46. De deuren van het Mat46 kan je wel gebruiken, maar de wanden vallen voor gele tweetje ook onder zelf bouw. NS heeft de raam indeling voor dit tweetje ook uniek gemaakt. Voor de rode of de blouwe kan je ook het Plan E set gebruiken.Wat ook lastig is, is het voorste raam van de cabine. Hier zijn de twee spijlen van het Mat46 stel vervallen.Kort om, uitdagingen genoeg. (maar wel te doen )Heb je nog een detailfotootje van die units of is dat fabrieksgeheim ?Gr KoenGroet.Maurice
Toch is een Electrisch DE2tje mogelijk, DKM heeft de middenophanging van Lima exact nagemaakt, ik heb wel eens voor de lol een rode bak aan mijn mat'46 gestoken. De bakindeling is natuurlijk verder totaal anders, net als de draaistellen.Maar ik herinner me een Oostblok DE2tje van Piko in gele NS trim, die stond beslist nog verder van het origineel af als de mat'46. Dus als je geen moer geeft om de details kun je altijd een poging wagen..
Behalve de al genoemde verschillen is ook de dakvorm anders (lager).
En bij mij is die poging gelukt. Ze lagen voor vijf gulden op hoge stapels te koop 20 jaar geleden. Dus de zaag erin en die uitlaat van wat restjes plastic nagemaakt.Helaas had ik toen nog geen verfspuit, dus het verfwerk had beter gekund. Maar ja, voor vijf gulden en twee gulden verf, vindt ik het nog een leuk dingetje.Ik zal eens een fotootje opsnorren, want snel is ie wel die Piko.En wat Lima niet kon met mat 46, lukte Piko wel, de stroom doorvoering naar de andere wagon en er zit nog standaard binnenverlichting in ook .De echte vanaf een NMBS kalender in Limburg op de miljoenenlijn.De mijne van Piko.En de andere wagon.Da's mooi gelukt, in de zijwanden hoeven dus geen uitlaten zoals bij plan u?Dus alleen op het dak. Ik heb zelf nog geen goed voorbeeld behalve in de bladen die ik heb.Thanks NS2400, KoenGroetjesWil
...en het hij lijkt nog ook, al zeg ik het zelf!
Ooit ben ik ook begonnen aan de bouw van een gerenoveerde DE-II; treinstel lijkt bijna klaar, maar moeten nog wel een hoop details aangebracht worden.Het dak is van plan E, onderstel en koppen en deuren van mat '46; draaistelzijkanten van KleiNSpoor en de rest is zelfbouw. De zijwanden heb ik opgebouwd uit een dunne laag styreen (waar de ramen en deuren uit gesneden zijn), met daarachter een dikkere laag styreen geplakt voor de stevigheid.Omdat er te weinig ruimte was voor de orginele limamotor heb ik er een Tensodo (?)-motor onder gezet.Leuk project om te doen en het hij lijkt nog ook, al zeg ik het zelf!Mooi gedaan, wat is nou het verschil met de ramen/wanden, andere vorm ramen?Gr NS2400, KoenGroet, Edwin