de 995? > 095?
Klopt, een ex Railion machine (bij railion ontbreken 090 - 099, 100 bestaat weer wel). De 0 is door een 9 Tijdens het typen nog even wat opgezocht, de ex railion 095 is tegenwoordig geleased door Veolia en gaat door het leven als ES 64 F4 995. Deze gaat door het leven als ES 64 F4 095. Deze machine is, zoals te zien is aan de kleurstelling, een machine die uit de Dispolok poule komt en heeft configuratie VE (wat dat precies betekend weet ik ook nog niet). De Locon F4 205 was vroeger de F4 022, met een andere configuratie. Ben er alleen nog niet achter wat het nummer 995 op de F4 095 nou inhoudt.
@Floris, Jij houdt blijkbaar niet van de standaard Siemens dispolok kleur.Die Railion is alleen rood geschilderd, wordt het daarmee ineens een prachtlok ??gr.Albert.
Rijden er geen andere treinen naar sloe dat dit gedrogt ??
In het boek Cargo per spoor 2008 (blz 6 of staat hierover een kort stukje. Heb het boek nu niet bij de hand dus doe het even uit mijn hoofd, dus corrigeer me maar als het niet klopt en iemand het boek bij de hand heeft.
MRCE heeft van Railion een aantal locs overgenomen, volgens mij inderdaad de hierboven genoemde nummers 090 -099, en heeft die in hun eigen systeem de nummer 990-999 gegeven.En om het verhaal verwarrender te maken hebben ze later locs bijgekocht, de nummers 990 e.v. maar omdat die nummers al voorkwamen hebben ze die intern vervolgens genummerd 090 e.v.Leuke nummer truc maar wel verwarrend.