Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 19:08:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
  

Auteur Topic: Arriva bestelt nieuwe treinstellen  (gelezen 4980 keer)

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Arriva bestelt nieuwe treinstellen
« Gepost op: 28 November 2006, 20:14:51 »
kijk eens er komen nog meer stadlers  :D :D


Railhopper




Openbaarvervoerbedrijf Arriva heeft bij de Zwitserse treinfabrikant Stadler zeven treinen besteld voor de Merwede-Lingelijn tussen Dordrecht en Geldermalsen. Beide ondernemingen hebben daartoe dinsdagmiddag in Sliedrecht een contract getekend. Arriva neemt per 10 december de exploitatie van Merwede-Lingelijn over van de NS.

Arriva heeft Stadler al eerder opdracht gegeven voor de levering van 43 dieseltreinen ten behoeve van de dienst in Friesland en Groningen. In Zuid-Holland gaat het om elektrisch aangedreven treinstellen. De nieuwe treinen gaan eind 2008 op de lijn rijden.

Tot die tijd gebruikt Arriva de oude NS-treinen. Met de order aan Stadler is 30 miljoen euro gemoeid. Als op het traject de gewenste spoorverdubbeling is uitgevoerd, wil Arriva nog drie treinen kopen.

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re: Arriva bestelt nieuwe treinstellen
« Reactie #1 Gepost op: 28 November 2006, 20:17:18 »
tsjaaa, er waren toch ook nog sm '90 stellen over.
gemiste kans ,nog meer van die trammetjes!

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Arriva bestelt nieuwe treinstellen
« Reactie #2 Gepost op: 28 November 2006, 20:22:52 »
die railhopper's ;D ;D ZIjn niet meer geel he  :'( :'(

Railhopper

Fermon Bosman

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
  • Mat'54 766
Re: Arriva bestelt nieuwe treinstellen
« Reactie #3 Gepost op: 28 November 2006, 22:27:30 »
Het volgende las ik nog op www.ovnieuws.info: Het bedrijf laat het aan de reizigers over welke kleur de trein krijgt. Ze kunnen kiezen tussen de groene huiskleur van de Britse onderneming of rood. Ook komt er een prijsvraag welke namen de zeven treinen krijgen.

Wat mij betreft krijgen de electrische treinstellen de groene kleur. Dan krijg je nog weer een beetje de oude NS-kleuren terug: diesel=rood; elektrisch=groen. Ja, ik hou van nostalgie ;D.

stadlerGTW(Remco)

  • Offline Offline
  • Berichten: 245
Arriva sluit contract met Zwitserse treinfabrikant
« Reactie #4 Gepost op: 29 November 2006, 15:16:54 »
Beste forumleden,

Arriva sluit contract met Zwitserse treinfabrikant:

Arriva heeft besloten om voor de spoorlijn Dordrecht-Geldermalsen zeven elektrische stellen type spurt(stadler GTW) aan te schaffen. Dus na de 43 dieselstellen voor ons in het noorden nu ook nog zeven elektrische stellen voor de spoorlijn Dordrecht-Geldermalsen. Arriva laat de kleur van de treinstellen bepalen door de reizigers zelf ze kunnen kiezen voor de groene kleur van de britse onderneming of rood zoals de dieselvariant in het noorden. Als de spoorlijn verdubbeld is overweegt arriva nog drie stellen te nemen. De stellen zullen aan het einde van 2008 in de dienst verschijnen.

M.V.G
stadlerGTW
« Laatst bewerkt op: 29 November 2006, 15:20:32 door stadlerGTW »
FC Groningen mijn trots! samen met........

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Arriva sluit contract met Zwitserse treinfabrikant
« Reactie #5 Gepost op: 29 November 2006, 15:20:04 »
Je zou bijna zeggen dat de Stadler de lokale lijnen aan het overnemen is  :o
Je zou 'm maar niet mooi vinden zeg  ;D

Maar natuurlijk hoop ik dat het een veretering is voor de lokale reiziger want dat is immers het meest belangrijk.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re: Arriva sluit contract met Zwitserse treinfabrikant
« Reactie #6 Gepost op: 29 November 2006, 15:29:10 »
Wordt het een SPURT, een GTW of een FLIRT? Die laatste kennen we nog van de recente proefritten op de HSL en Betuweroute.
De fabrikant heet in ieder geval Stadler Rail..
No dress rehearsel, this is our life.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Arriva sluit contract met Zwitserse treinfabrikant
« Reactie #7 Gepost op: 29 November 2006, 17:40:27 »

er loopt hier al een draad over

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=2314.0



Railhopper

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re: Arriva sluit contract met Zwitserse treinfabrikant
« Reactie #8 Gepost op: 29 November 2006, 18:12:16 »
Samenvoegen maar!
Begrijp inmiddels dat het gaat om elektrische GTW's met de (noord) Nederlandse bijnaam 'Spurt'.
Ben bij dit soort berichten altijd benieuwd naar de bron, want bij Arriva en Stadler kom ik geen info tegen.
No dress rehearsel, this is our life.

stadlerGTW(Remco)

  • Offline Offline
  • Berichten: 245
Re: Arriva sluit contract met Zwitserse treinfabrikant
« Reactie #9 Gepost op: 29 November 2006, 18:42:11 »
Sorry ik wist niet dat er al een draadje over liep.
Bron is www.mp-produktie.nl en de site van stadler zal over paar dagen ook wel geupdate worden.
FC Groningen mijn trots! samen met........

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: Arriva bestelt nieuwe treinstellen
« Reactie #10 Gepost op: 29 November 2006, 20:49:59 »
Rood, groen of om mij paars....Ik blijf ze lelijk vinden.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Laurens

  • Offline Offline
  • Berichten: 411
Re: Arriva bestelt nieuwe treinstellen
« Reactie #11 Gepost op: 29 November 2006, 21:48:42 »
Wat mij betreft krijgen de electrische treinstellen de groene kleur. Dan krijg je nog weer een beetje de oude NS-kleuren terug: diesel=rood; elektrisch=groen. Ja, ik hou van nostalgie ;D.
Heb nog wel een potje kleiNSpoor groene verf voor electrische NS modellen :D

Mr Timetable

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Arriva bestelt nieuwe treinstellen
« Reactie #12 Gepost op: 29 November 2006, 23:07:01 »
En de ICE, wat krijgt die dan voor kleur?

Rood-creme (TEE), turqoise (jaren '50 exprestrein) of blauw (jaren '50 Rheingold)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4056
Re: Arriva bestelt nieuwe treinstellen
« Reactie #13 Gepost op: 30 November 2006, 20:06:10 »
tsjaaa, er waren toch ook nog sm '90 stellen over.
gemiste kans ,nog meer van die trammetjes!
Al wil je in Timboektoe SM90 inzetten
dat is BD gegaan vanwege hoge onderhoudskosten en slechte verkrijgbaarheid van onderdelen. Sommige onderdelen moesten speciaal gemaakt worden. [Proefserie, dus expirimentele unieke electronica in.]


Een GTW of een FLIRT [Dat stadler de bouwer is, geeft niet persé aan dat het een GTW is] is gewoon een serieproduct die gebouwd in grotere aantallen en dus ook meer onderdelen op voorraad en ook gangbaardere onderdelen. Is dus goedkoper in gebruik.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Arriva bestelt nieuwe treinstellen
« Reactie #14 Gepost op: 30 November 2006, 21:26:13 »
hoi allemaal dit las ik op internet

Railhopper



Reizigers balen van haperende Spurttrein

Gepubliceerd op 30 november 2006, 07:00
Laatst bijgewerkt op 30 november 2006, 09:17

groningen - 
De Spurttrein van Arriva, die sinds begin november rijdt op het traject Groningen-Nieuweschans, kampt met behoorlijke kinderziektes. Reizigers klagen steen en been over vertragingen. Gisteren liep het de spuigaten uit en werden twee treinen (tijdelijk) uit de roulatie genomen. Fikse vertragingen waren het gevolg.

Boosdoener is de zogenoemde uitschuiftrede. Deze trede schuift automatisch het perron op als de trein stilstaat. ”Maar er is een probleem”, zegt Arriva woordvoerster Liesbeth de Vries. ”Niet alle perrons langs het traject blijken even hoog te zijn.”

Gevolg: de trede steunt niet op het perron en raakt beschadigd omdat reizigers er overheen lopen. Gisterochtend ging het bij twee treinen mis met de trede. Gevolg was dat er behoorlijke vertragingen ontstonden, die slechts gedeeltelijk met busjes konden worden opgevangen. Verder reed de machinist de stations in Kropswolde, Martenshoek en Hoogezand voorbij, omdat de trein propvol zat.

Arriva heeft gistermiddag koortsachtig overleg gevoerd, onder meer met Prorail, de eigenaar van de perrons. Gezocht wordt naar een tijdelijke oplossing.

Aan wat er moet gebeuren als die oplossing vandaag bij het ingaan van de dienst niet is gevonden, wil De Vries nu nog even niet denken. ”Desnoods komt de Wadloper terug. Maar daar wil ik nu nog even niet aan denken.”

BRON :  www.dvhn.nl