Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door spoorzeven
Vandaag om 15:51:31
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:29:08
Lokpilot 4 defect door Montanbahn
Vandaag om 15:25:36
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
  

Auteur Topic: Mijn baan (Erik-Jan)  (gelezen 3001 keer)

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Mijn baan (Erik-Jan)
« Gepost op: 28 November 2006, 19:31:49 »
Hallo

Ik heb 2 verschillende ideetjes over hoe ik mijn station wil gaan bouwen en wordt een station waar verschillende treinen kunnen stoppen.

Optie 1:


Optie 2:


Ik weet dat de thalys op een verkeerde spoor staat ;)

Welke optie zouden jullie kiezen ik weet het even niet meer  ::)

Op de eerste foto zie je een spoor dat helemaal aan de buiten kant ligt die moet dus als ik deze opzet kies nog 1 nivo hoger ,  waar misschien een klein kopstation of een rangeer plaats komt over deze 2 ideetjes weet ik niet zo goed welke ik moet kiezen

Erik-Jan

Gert van den Berg

  • Offline Offline
  • Berichten: 217
  • Sky High is alles model(spoor)
Re: Mijn baan (Erik-Jan)
« Reactie #1 Gepost op: 28 November 2006, 19:52:35 »
Mij lijkt optie 1 een prima optie.
In dit geval kun je 3 treinen in het station afhandelen, terwijl een vierde trein (goederen of doorgaande trein) zonder gevaar op snelheid kan passeren. dus gewoon 4 sporen op hetzelfde niveau.

Groeten uit Tilburg,

Gert van den Berg
H0 Ep.IV en V goederenvervoer en
Ep.III-IV personenvervoer; vòòr blauw/geel;
op Profi Rail DCC via Intellibox;
vnl NL en D, nog steeds alles 1:87

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2318
    • Somda
Re: Mijn baan (Erik-Jan)
« Reactie #2 Gepost op: 28 November 2006, 20:40:33 »
Ik zet dit draadje over naar Baanplannen. Als je echt met je baan aan de slag gaat Erik-Jan, dan zijn je foto's uiteraard welkom in een nieuw topic in WatZijnWeAanHetBouwen :)
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

prinsen

  • Offline Offline
  • Berichten: 308
Re: Mijn baan (Erik-Jan)
« Reactie #3 Gepost op: 28 November 2006, 21:27:31 »
idee 1 zou ik doen.

en aan bijde kanten van het station nog wat wissels
dan kun je nog van de ene naar het andere spoor.


m.v.g mark

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Mijn baan (Erik-Jan)
« Reactie #4 Gepost op: 28 November 2006, 21:42:03 »
In dit geval lijkt me hoe meer spoor hoe beter  ;)

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van sporen met aan 2 kanten een perron, maar dat is smaak natuurlijk.
Ook lijkt me optie 1 praktischer.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re: Mijn baan (Erik-Jan)
« Reactie #5 Gepost op: 28 November 2006, 22:17:44 »
Optie 2, komt die wel voor in nederland? Heb hem nog niet gezien. Daarbij optie 1 vindt ik veel mooier. Meer mogenlijk heden.

Harry
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Japie_Metal

  • Gast
Re: Mijn baan (Erik-Jan)
« Reactie #6 Gepost op: 28 November 2006, 22:33:11 »
He Harry
Optie 2: 1 spoor, 2 perronnen is ook in Nederland, namelijk in Woerden, kijk maar op SporenplanOnline.
Mvg Jaap

Anoniem

  • Gast
Re: Mijn baan (Erik-Jan)
« Reactie #7 Gepost op: 28 November 2006, 22:52:03 »
Optie 2 is niet aan te raden, want dan vallen je treinen van het spoor ;D. in alle ernst: optie 1 is Nederlandser, meer rechttoe-rechtaan werk.