Als er iets snel vuil werd bij 2200'en was het de zijkant van de bodemplaat. Alle troep (niet in de laatste plaats de vettigheid vanuit de motorruimte) op de looppaden naast de huif stroomde daarlangs naar beneden.
Zie hier: de 2270 te Botlek op 010680: grijze onderkant.
2270 heeft, net als een aantal soortgenoten, z'n grijze zijkanten behouden tot de loc buitendienst gesteld werd (voor de 2270 was dit ergens in 1995). De 2200'en die tot in de jaren '90 met grijze zijkanten hebben rondgereden waren de 2267/2351, 2270, 2295/2367, 2308, 2327, 2328 en 2342/2384.Groet, Edwin
En van die loc's is het alleen bij de 2367 (ex 2295) op het laatst geel geschilderd.Toen kreeg deze loc ook de kleinere NS vignetten.
Edwin, weet jij toevallig wanneer de 2225 (het Roco model met) de grijze zijkant is kwijtgeraakt?
De 2225 is in april 1975 geel geschilderd en heeft nooit een grijze zijkant had. Het Roco-model is wat dat betreft dus niet juist. Een ander nummer heeft ook geen zin, want zoals ik al eerder schreef heeft de combi "grijze zijkanten" én een hoog derde frontsein nooit gereden.Groet, Edwin
Waarom huren die lui niet eens echte deskundigen in? Of al vragen ze maar wat beeldmateriaal, dit is toch wel erg eenvoudig te voorkomen.
Frank (Spoorzeven),Kleinspoor had ook 2300 kappen in de verkoop, als je die koopt, heb je wel een juiste lok, verkoop je de 2225 kap weer door en heb je een kloppende lok Gr. Remco.