Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 00:31:22
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 00:23:02
Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
04 August 2025, 23:16:43
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
04 August 2025, 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
04 August 2025, 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
04 August 2025, 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 August 2025, 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
04 August 2025, 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
04 August 2025, 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 August 2025, 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
04 August 2025, 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
04 August 2025, 21:26:42
Aachenau West door Overet
04 August 2025, 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
04 August 2025, 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 August 2025, 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
04 August 2025, 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
04 August 2025, 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
04 August 2025, 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
04 August 2025, 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
04 August 2025, 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
04 August 2025, 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
04 August 2025, 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
04 August 2025, 16:12:46
  

Auteur Topic: Baanplan Alex_is_lang  (gelezen 2893 keer)

Alex_is_lang

  • Offline Offline
  • Berichten: 198
Baanplan Alex_is_lang
« Gepost op: 26 November 2006, 19:47:10 »
Bij deze wil ik mijn baanplan wat toelichten.
Na 13 jaar alles in dozen te hebben gehad en steeds uitstel met opbouwen word het is een N-baan uitgevoert met peco code 55.
Het word een vrij simpele baan in modules opgebouwt. Je weet nooit in de toekomst gebeuren gaat.
Stations gebied zou een lengte krijgen van ongeveer 3 meter en diepte ongeveer 60 tot 70 cm
De dubbelspoor die aan beide zijdes weggaan gaan naar een keerlus die tevens beide een schaduwstation vormen. In die sporen komen ook bretelswissels van peco om naar industriemodules te gaan.
Alles blijft in het zicht wegens de rugproblemen, daardoor makkelijk alles in bereik.
De baan word met Dinamo bestuurt (in enkele draadjes uitleg gegeven) daar het digitale aspekt voor mij niet haalbaar is. Al grote colectie rollend matrieel in bezit.
Dit baanplan heb ik uit een minatuurbanen uitgeven in 1978 bij toeval ook in n-spoor.
Verlopig zal dit het plan zijn, er worden wel wat dingen aangepast naar beschikking van de ruimte op zolder.


Klik hier voor een grotere afbeelding:
http://img109.imageshack.us/img109/8629/stationnzy8.jpg

Begin 2007 word er een testbaan gebouwt om dinamo en koploper goed te leren kennen alvorens de overstap te maken naar de modulebaan.

mvg Alexander
« Laatst bewerkt op: 26 November 2006, 20:37:18 door Hans van de Burgt »

Ferdinand Paternoster

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re: Baanplan Alex_is_lang
« Reactie #1 Gepost op: 27 November 2006, 21:02:52 »
He alex ziet er leuk uit ben benieuwd naar je voordeingen suc6 ermee
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

Dash 8

  • The light at the end of the tunnel is a freight train coming your way
  • Offline Offline
  • Berichten: 154
    • http://s143.photobucket.com/albums/r121/dash8EMD/?action=view&current=kopstation2.jpg
Re: Baanplan Alex_is_lang
« Reactie #2 Gepost op: 27 November 2006, 21:11:42 »
Ziet er goed uit Alex. !!!

Alex_is_lang

  • Offline Offline
  • Berichten: 198
Re: Baanplan Alex_is_lang
« Reactie #3 Gepost op: 27 November 2006, 21:21:15 »
dank jullie wel voor de reactie.

Dit ontwerp heb ik altijd mooi gevonden ook door de vele mogelijkheden die het brengt.
Met het dinamo systeem lijkt het me een mooie combinatie.

mvg Alexander

Anoniem

  • Gast
Re: Baanplan Alex_is_lang
« Reactie #4 Gepost op: 27 November 2006, 21:23:07 »
Zie ik het goed dat doorrijden van links naar rechts alleen mogelijk is via afbuigende wissels (spoor 3 "loopt stuk" op een afbuigend wissel aan de rechterzijde van het perron, om spoor 4 te bereiken moet je links over een afbuigend wissel rijden)? Dat kan natuurlijk wel, maar wordt in het grootbedrijf zoveel mogelijk vermeden. Daarbij is "zoveel mogelijk" een notie die anders ingevuld wordt al naar gelang de spoorwegmaatschappij ;D. Verder lijkt dit plan niet gebaseerd op Peco-wissels maar meer op standaard 15-graden-dingen van de grote merken, klopt dat? Peco heeft namelijk een flink grotere ruimte nodig in lengterichting en daarmee zou je wel eens bijzonder weinig perron over kunnen houden...

Alex_is_lang

  • Offline Offline
  • Berichten: 198
Re: Baanplan Alex_is_lang
« Reactie #5 Gepost op: 27 November 2006, 21:38:03 »
Het is op minitrix/roco basis gemaakt.
Zal zeker in de praktijk aanpassingen moeten doen wat betreft de wissels.
Kan ook de tafel naar 4 meter verlengen als het nodig is.
Ga de baan 1 op 1 uittekenen waarbij ik kan zien waar het plan moet worden aangepast.
Mochten er treinen door hun lengte niet kunnen stoppen dan zullen die hun plekje vinden op de schaduwstations in de keerlussen.

mvg Alexander