Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vraag iz ballast door Rob Ellerman
Vandaag om 01:44:54
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
24 June 2025, 23:15:56
Verschil leveranciers DCC decoders? door hmmglaser
24 June 2025, 23:12:37
Plan E - 2023 oplage door sneek
24 June 2025, 23:08:50
US diorama in H0 door Wim Vink
24 June 2025, 22:59:19
TEE Erasmus (nav gelijknamige set van Roco) door Benelux795
24 June 2025, 22:44:55
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
24 June 2025, 22:31:39
Draadbreuk in draaischijf aandrijving door 008200
24 June 2025, 22:28:16
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking door PBModels
24 June 2025, 22:16:38
20 jaar BNLS door René 4312
24 June 2025, 21:32:13
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
24 June 2025, 21:24:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bahn-AG
24 June 2025, 21:23:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
24 June 2025, 21:21:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
24 June 2025, 21:04:22
Stations in Nederland door R1954
24 June 2025, 20:46:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
24 June 2025, 20:02:34
Aachenau West door wob
24 June 2025, 19:49:53
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door Menno 1846
24 June 2025, 19:28:12
keerlusproblemen door astrantia
24 June 2025, 19:13:28
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
24 June 2025, 18:51:41
ESU Lokpilot 5 loc 'vliegt weg' door Zillertalbahn002
24 June 2025, 18:35:17
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Whis
24 June 2025, 17:36:40
Station Roodeschool door Torikoos
24 June 2025, 17:27:31
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
24 June 2025, 17:18:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
24 June 2025, 16:57:12
Op YouTube! door Karben
24 June 2025, 16:48:59
Piko NS1100, materieelbespreking door Sven
24 June 2025, 16:10:43
Dönsdorfer Bauberichte door bernhard67
24 June 2025, 15:20:44
Voor een beginner welk spoor is handing bij bepaalde oude treinen door spoorijzer
24 June 2025, 14:39:10
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
24 June 2025, 14:18:28
  

Auteur Topic: De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart  (gelezen 306841 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8101
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #450 Gepost op: 04 December 2009, 10:38:42 »
Ik durf het woord 'testen' haast niet meer te gebruiken in dit draadje, maar op goed geluk dan maar: ga je, voordat je verder bouwt, eerst nog testen of je treinen (ook lange en zware) vlotjes de helling op kunnen rijden?

Oja testen heel belangrijk,niet te vergeten.
Dat zeg je wel vaker, maar heb je nu al echt wel eens iets getest. Daar lezen we nooit iets over.
Dat betekend dus regelmatig uitproberen of iets werkt voordat je verder bouwt en niet straks pas aan het einde gaan testen.
Gezien het tempo waarin je bouwt vrees ik voor het ergste.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #451 Gepost op: 04 December 2009, 11:10:19 »
Goeden morgen.

Eric,bij mij gaat het hellemaal naar wens.
Je hebt er zeer weinig vertrouwen in merk ik uit je reactie.
Dat is niet erg,maar ongegrond.
Dit is niet mijn eerste modelbaan.
Als ik zo ga testen dan ben ik toch niet verplicht dat te melden,of wel.
Ik heb al eerder beschreven en dan herhaal ik dat nog maar eens.
De fouten die ik bij mijn oude baan maakte,ga ik nu just voorkomen door veel testen.
Anders sta ik alles voor jan met de korte achternaam te doen.
Dat is niet mijn bedoeling.
Dus getest wordt er wel degelijk,alleen vermeld ik dat niet echt in het bouwverslag.
Testen loopt als een rode draad tijdens de bouw.

                 

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #452 Gepost op: 04 December 2009, 12:07:18 »
Even een foto.
Maar dat zegt niet veel.


Hier bij de brug moet er nog wat geweizigt worden.
Daar had ik al rekening mee gehouden gisteren ,dit stukje ligt nog niet goed.
Maar verder heeft de trein met 4 rijtuigen op langzaam aan.
moeiteloos het hele eind van onder tot de laatst gelegen rails zonde probleem afgelegt.
Heerlijk om een trein zo langzaam te zien rijden, en dan nog analog.
Kun je nagaan straks als het digitaal gaat,topie ik heb er schik in (y) ;D

jeepney

  • Offline Offline
  • Berichten: 410
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #453 Gepost op: 04 December 2009, 12:13:23 »
Martin,

Is die laatste foto nu zo scheef genomen of zie ik daadwerkelijk een stijgingspercentage van tegen de 15%?

Edgy

  • Offline Offline
  • Berichten: 406
    • Reichsbahn, periode 2d wereldoorlog
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #454 Gepost op: 04 December 2009, 13:13:51 »
Hoi Martin,

Ik zie ook erg hoge stijgingspercentages...
Weet je zeker dat dit goed komt?
Ook je spiraal is erg enthousiast gebouwd, de mijne is reeds afgebroken omdat de loks niet goed omhoog kwamen en ik een veel lager percentage hanteerde..
Verder complimenten wat betreft je bouwsnelheid! (zijn mensen die ietsje langzamer zijn  ::))

Mvg
Mark

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #455 Gepost op: 04 December 2009, 13:24:33 »
Goeden middag.
Ja het is inderdaad een beetje te stijl.
De trein had er gelukkig geen moeite mee.
Maar ik ben het reeds aan het veranderen dus.
Dat is goed dat jullie het ook opmerkte.
Dan ben ik niet de enige die het constateerde.
Goed. ik ga weer verder met weizigen en proefrijden.
T,is wel een prachtig gezicht om een trein zowel voor als achteruit
met rijtuigen te kunnen rijden,zonder ontsporingen,feest.

   Martin.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8101
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #456 Gepost op: 04 December 2009, 13:28:46 »
Eric,bij mij gaat het hellemaal naar wens.
Je hebt er zeer weinig vertrouwen in merk ik uit je reactie.
Dat is niet erg,maar ongegrond.
Dit is niet mijn eerste modelbaan.
Als ik zo ga testen dan ben ik toch niet verplicht dat te melden,of wel.
Ik heb al eerder beschreven en dan herhaal ik dat nog maar eens.
De fouten die ik bij mijn oude baan maakte,ga ik nu just voorkomen door veel testen.
Anders sta ik alles voor jan met de korte achternaam te doen.
Dat is niet mijn bedoeling.
Dus getest wordt er wel degelijk,alleen vermeld ik dat niet echt in het bouwverslag.
Testen loopt als een rode draad tijdens de bouw.

Martin, het is niet dat ik er geen vertrouwen in heb maar je bouwt zo snel dat ik me afvroeg of je wel dingen test.
Het bouwtempo wat jij er op na houdt evenaard volgens mij niemand hier. Zo staat er niets en zo laat je een foto zien met een complete klimspiraal. Dat is op zich al een hoop werk en goed testen is ook niet in 5 minuten gedaan.
En je hoeft je testresultaten hier niet te melden. Een ider is vrij te melden wat hij wil.   :)
Als jij alles test en de resultaten voor jezelf goed vindt, prima gewoon doorgaan.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

jeepney

  • Offline Offline
  • Berichten: 410
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #457 Gepost op: 04 December 2009, 14:05:57 »
Ja het is inderdaad een beetje te stijl.

"een beetje"  ??? ???............dan hebben we hier toch het understatement van 2009

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #458 Gepost op: 04 December 2009, 14:30:54 »
Hallo hier is ik weer.
Veeg dat understatement meteen maar weer in de vuilnisemmer.
Ik vondt dat stijgingspersentage zelf ook echt veel te veel.
Ik heb de complete op en afrit gewijzigt.
Nu rijd hij zonder sputeren met de rijtuigen tot de top en zonder ontsporing weer terug
het gehele klimtrace,dat bewijst het nut van het testrijden.
Fouten kunnen er heel makelijk uit worden gehaald.
Ik kan nu eindelijk trek duw treinen inzeten,da,s nog nooit voorgekomen.

Dankzij jullie mededenken,dat waardeer ik heel erg.
Het wordt als maar leuker.
« Laatst bewerkt op: 04 December 2009, 14:39:38 door m de deugd »

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #459 Gepost op: 04 December 2009, 14:34:06 »
Bijna de foto van de wijziging vergeten.



En nu ligt de rails nog los.


     Martin
« Laatst bewerkt op: 04 December 2009, 14:36:23 door m de deugd »

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #460 Gepost op: 04 December 2009, 15:41:26 »
De draadeindes zijn ingekort met de multitool.



    Martin

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #461 Gepost op: 04 December 2009, 17:57:34 »
Gaat dat makkelijk met een multitool (ken ik verder niet, dat ding)? Ik zal te zijner tijd ook wel draadeindes moeten afknippen.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #462 Gepost op: 04 December 2009, 22:52:28 »
Goeden avond Martin.

Het is een iedeaal ,je kunt hem voor de meeste karwijtjes wel gebruiken.
Zoals slijpen,grafeeren, polijsten,ontbramen, boren enz....
Ik heb hem nu weer gebruikt,ik zo haast zeggen je kunt niet zonder.

      Martin.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #463 Gepost op: 04 December 2009, 23:10:42 »
Kun je die tool niet eens op de foto zetten?

Je gaat trouwens wel als een speer zeg.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

m de deugd

  • Gast
Re:De bouw van Gotthardbahn in n spoor is gestart
« Reactie #464 Gepost op: 04 December 2009, 23:15:15 »
Das goed ik zal dat morgen even doen.

   Martin.