Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:13:31
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 21:06:52
Betere grip voor Bedroevend locomotiefje door Mark D.
Vandaag om 21:06:23
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 20:51:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 20:49:10
Modelspoorbaan van Einte door 741230
Vandaag om 20:44:56
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Gouda
Vandaag om 20:23:34
Aachenau West door einte
Vandaag om 20:11:21
Minibaan Visserskaai H0 door Frits C
Vandaag om 19:38:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 19:23:47
Exact-Train 2025 door ModelWessel
Vandaag om 19:05:17
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door markuspetter
Vandaag om 18:51:19
[3D/IG] RET (R)SG3: De Rotterdamse Metro (& Randstadrail) in H0 door Ben
Vandaag om 18:49:39
Mijnbouw Indonesië door puntenglijder
Vandaag om 18:36:27
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 18:25:28
Kibri station CALW ingekort als NS station door Petertje
Vandaag om 18:21:59
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 18:21:53
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:19:22
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 17:54:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:09:16
Lekker vervuilen volgens de Simplex-methode door Wim1969
Vandaag om 16:39:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:37:31
Stalen rijtuigen van NS door spoorijzer
Vandaag om 16:23:11
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 15:51:31
Acme nieuwe ICNG door Jelmer
Vandaag om 15:37:57
Fleischmania Nostalgia door Sikko
Vandaag om 15:34:29
Frans loodsje et cetera door Erik_omBC
Vandaag om 15:19:14
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:48:24
Onbekende gesloten goederenwagen door TonM
Vandaag om 13:04:59
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
Vandaag om 12:42:24
  

Auteur Topic: Mass am See  (gelezen 280130 keer)

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re:Mass am See
« Reactie #315 Gepost op: 13 April 2011, 21:03:23 »
.....hier zie je de richting borden (weet niet hoe die blauwe dingen heten)............BVD en vgr Bas en Evert.

In Nederland heten die Centrale bediende Trein Aanwijzers, afgekort CTA. In het Duits: Zuganzeiger
« Laatst bewerkt op: 13 April 2011, 21:05:16 door nederduitsemeester »
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3987
  • de hondsrug baan
Re:Mass am See
« Reactie #316 Gepost op: 20 April 2011, 15:47:34 »
vorige week vrijdag zijn we met 6 man naar Dortmund geweest, was weer een zeer geslaagde dag,en eigenlijk wou ik ik niets kopen tenzij .......toch maar weer wat gekocht om de baan weer een stukje af te werken.

bij de stand van Busch 2 audi gekocht voor een spotprijs, bij auhagen hekwerk in 4 uitvoeringen, bij de DB stand kaartautomten voor Masswald en nog 1 voor het station van Mass am See en nog een unimog voor maar 1,50 die kon ik echt niet laten liggen.

dit zijn de beide audi's

deze mag niet op een nederduitse baan ontbreken

bij de stand van eisenbahn kurier dit speciale nummer gekocht om te kijken hoe en wat ik er nog bij kan kopen aan silberlingen en wat mogelijk is qua
samenstelling

 

mvgr Bas en Evert

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:Mass am See
« Reactie #317 Gepost op: 20 April 2011, 17:11:54 »
Hallo Bas en Evert..
Eisenbahn currier levert een goede bijdrage tot modelbouw.
Ben eens benieuwd wanneer een Nederlandse of Belgische bijdrage tot de zelfde informatieve formule gaan komen.
Meestal lopen ze achterop, net of het moet eerst vertaald worden via translator.
Iedereen weet inmiddels wel dat de vertaling via deze vertalers nooit corect is.
Daarom maak ik ook gebruik van Eisenbahn currier.
Echter maak ik hier geen reclame voor.
Niet tegenstaande dat mijn baan in eerste instantie gebaseerd was op een ontwerp Gerolf Knipper.
Maar ja, iedereen zijn eigen keuze.
Maar je bent, eigenlijk moet ik jullie zeggen goed bezig.
Blijf dit met bellangstelling volgen.

Johan
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3987
  • de hondsrug baan
Re:Mass am See
« Reactie #318 Gepost op: 20 April 2011, 20:44:39 »
dankje wel voor het compliment Johan,probeer aan de hand van diverse bladen en vakanties onze baan op te bouwen, ook het kijken naar anderen via een site of dit forum doen we veel ideeën op, en we vinden het leuk dat we veel kijkers hebben die soms met zeer goede ideeën komen, het is nu weer de tijd dat we onze plannen gaan maken, lekker achter thuis met een bak koffie bespreken Bas en ik hoe we verder gaan met onze baan, zo kopen we dikwels tijdschriften zoals eisenbahnkurier of andere bladen, vooral de special van de silberlingen lag voor maar 5 euro in Dortmund die wij dankzij een tip van een treinenkennis hebben gekocht, zo weet ik precies welke rijtuigen ik kan combineren.



mvgr Evert.
« Laatst bewerkt op: 20 April 2011, 21:40:33 door mass am see »

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3987
  • de hondsrug baan
Re:Mass am See
« Reactie #319 Gepost op: 04 May 2011, 16:50:56 »
Hoi,
Had even een time out, tig andere dingen te doen na mijn werk en met  het mooie weer was er veel weerstand om naar zolder te gaan, wat planten gekocht om de tuin een beetje op te leuken, maar wat doe als je lekker relaxt achter over ligt in de hartman genietend van het mooie weer , ja met de gedachten op zolder, zoals jullie in mijn draadje  vaak kunnen lezen ga niet  over 1 nacht ijs, maar het lukt mij eigenlijk niet om tot een nieuw (deel) project  te komen op het nieuwe gedeelte van de baan.heb 3 mogelijkheden 1 bergen en tunnels voor het spoor  2 een stads gedeelte met het niveau van de achterste tafel met of een rechte  wand of een schuin gedeelte met groen3 een combi van 1 en 2 met een kopstation. 



dit is het gedeelte wat Bas en ik willen invullen, wie heeft er een idee, de afmeting is 50cmx 125cm.

bvd Bas en Evert.

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Mass am See
« Reactie #320 Gepost op: 04 May 2011, 17:14:46 »
Wissel in de hoofdbaan en dan een mooie goederenoverslagplaats met loods, perron en losstraat maken? Eventueel een leuke fabriek erbij? Een laad- en losplaats voor personenauto's en/of vrachtwagens (rollende landstrasse)? Boerderij met landerijen en glooiend wei- en akkerland met hier daar en daar wat bossages, bomen en struiken?

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:Mass am See
« Reactie #321 Gepost op: 04 May 2011, 17:21:10 »
Hoi Bas en Evert.

Mits jullie meestal wat met modern materieel aan de slag zijn, zou aan het eind van deze sporen een kleine kontainer overslag niet mistaan.
Hoeft geen enorme plaats in beslag te nemen.
Destijds in Freiburg was het ook maar een klein plaatsje voor de kontainer overslag, stond er al een LKW binnen was het wachten op straat tot deze weg was, het pleintje was met kasseitjes uitgevoerd en met je vrachtwagen moest je terug achterwaards van het pleintje af.
Zou zeggen, offer 35 cm op voor dit kontainer overslagje, meer dan een 20 tal kontainertjes waren er nooit gestapeld, maximaal twee wagons per keer konden met een kontainer geladen worden, levert dan ook nog rangeer plezier op.
Een kontainer kraan stond er niet, laden en lossen gebeurde met een zware vorklift.

Groetjes.
Johan.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

Bram w

  • Offline Offline
  • Berichten: 883
Re:Mass am See
« Reactie #322 Gepost op: 04 May 2011, 17:24:28 »
Johan,Vrachtwagenchauffeur geweest Johan
groet Bram.

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:Mass am See
« Reactie #323 Gepost op: 04 May 2011, 17:30:26 »
Hoi Bram.

Hoe raad je het. ;D

Johan.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Mass am See
« Reactie #324 Gepost op: 04 May 2011, 19:26:43 »
Of een voorstad bouwen met halte voor de Silberlingen en ander stadsverkeer (y)

Gr Koen
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3882
    • MCKmodelbouw
Re:Mass am See
« Reactie #325 Gepost op: 04 May 2011, 20:32:46 »
Of gewoon een mooi opstelterein met een draaischijf en een lokverzorging enz.

Gr,
Mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3987
  • de hondsrug baan
Re:Mass am See
« Reactie #326 Gepost op: 19 May 2011, 20:17:32 »
Hallo,

door het mooie weer van de afgelopen weken (deze week dus niet) zijn Bas en ik wat minder op zolder geweest dan normaal,en we werken beiden ook eens onregelmatig, stja dan blijft het werk op zolder wel eens liggen.plannen zijn er zat,maar Bas heeft wel weer wat materieel aangeschaft. 





voor het grens overschrijdende verkeer heeft Bas zich een bus gekocht.

dit is de aansluiting vanaf de hoofdbaan naar het nieuwe gedeelte.we hebben nog veel werk te doen, maar daarvoor zijn we nu aan het brainstormen.

mvgr Bas en Evert.

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:Mass am See
« Reactie #327 Gepost op: 19 May 2011, 21:11:21 »
Ik weet niet of jullie al iets bedacht hebben voor het nieuwe deel, maar zo niet dan:
Misschien kun je die stad combineren met een station. Dus de stad even hoog als t achterste (of iets hoger als t moet, is wel leuk wat hoogte verschil) deel wat er al ligt. En dan een station er onder. Gewoon een ondergronds kopstation, waar je dan nog wel de voorkant open houdt natuurlijk. Of je maakt er schaduw station van.

Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3882
    • MCKmodelbouw
Re:Mass am See
« Reactie #328 Gepost op: 19 May 2011, 21:12:18 »
@Ivo, jij bedoelt een soort Metro station idee?
Wel leuk!

Gr,
Mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:Mass am See
« Reactie #329 Gepost op: 19 May 2011, 21:13:29 »
Ja idd, maar wel gewoon voor treinen.. zo als het onderste deel van Berlijn centraal.

Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."