Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 16:20:06
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:57:37
Seuthe gaat stoppen door ex-DR V100
Vandaag om 15:46:46
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:38:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 15:18:38
schok bij vertrek door Sven
Vandaag om 15:12:01
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:03:06
Arduino loconet-interfaces door NTeering
Vandaag om 14:09:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 14:07:51
Lima door W.Broere
Vandaag om 13:58:51
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
Vandaag om 13:52:47
Spuitmondjes door Bahn-AG
Vandaag om 13:51:34
Aachenau West door Ronald69
Vandaag om 13:31:26
Yamorc booster door Montanbahn
Vandaag om 13:23:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door KNed
Vandaag om 13:06:17
C en K rails samen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 12:54:53
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 12:49:58
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 11:54:04
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 09:52:25
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 07:05:49
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door 5166
24 July 2025, 23:34:30
Br 38 Piko Superen. door wob
24 July 2025, 21:31:24
Station Roodeschool door Torikoos
24 July 2025, 21:26:02
Keerlusmodule klappert nog...... door Ronald Halma
24 July 2025, 21:11:24
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
24 July 2025, 20:53:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
24 July 2025, 19:26:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
24 July 2025, 19:20:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
24 July 2025, 18:43:03
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
24 July 2025, 18:37:20
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
24 July 2025, 18:13:55

Auteur Topic: Mass am See  (gelezen 276035 keer)

Ruud K

• Offline Offline
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Mass am See
« Reactie #405 Gepost op: 05 November 2011, 19:08:54 »
Mooie platen (y). Jullie vraag kan ik helaas niet beantwoorden.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #406 Gepost op: 26 November 2011, 15:15:04 »
Heb de afgelopen tijd toch nog wat aan de modelbaan gedaan,nadat ik 14 dagen geleden in Houten ben geweest en wat werkende mensen heb gekocht. heb deze gedeeltelijk geplaatst. ;D

ben ooit zelf huisschilder geweest maar dat is al weer 30 jaar geleden.voor het onderhoud moeten deze heren hun best doen.

ook voor de vrijetijds besteding is er genoeg te doen.

en als je het helemaal heb gehad, dan kan men altijd nog een gezellig terrasje paken, heb nu de trap klaar.

mvgr evert en Bas.

Dion

• powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
« Reactie #407 Gepost op: 26 November 2011, 15:39:34 »
Ziet er wederom goed uit. (y)
groetjes Dion

Bob Vermeulen

• Offline Offline
  • day by day, stap by stap
    • Feldberg-Bahn
« Reactie #408 Gepost op: 26 November 2011, 18:06:22 »
Leuke gezellige plaatjes  (y)
Ja figuurtjes maken de baan levendig en dat is leuk.

Mvrg Bob
Duitsland periode III, N spoor, DCC, WinDigiPet 2009.4, LDT voor terugmelding en schakelen, TAMs master control

Ruud K

• Offline Offline
« Reactie #409 Gepost op: 26 November 2011, 18:54:03 »
Die schilders/onderhoudslieden doen het erg goed, zo tegen de gevel. Zijn dat Preiser-figuren?

Groet,
Ruud

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #410 Gepost op: 26 November 2011, 20:57:03 »
Hoi Ruud,

Het is een setje van noch 15103, gekocht in Houten (zaal rechts) bij een duitse mevrouw  voor maar 4 euro.

foto noch.

mvgr Evert.

Viktor

• BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • 77*
« Reactie #411 Gepost op: 26 November 2011, 21:32:38 »
Hallo Evert,
Ik vind het een mooie baan en ik blijf het volgen! (y)
gr. Viktor

Ruud K

• Offline Offline
« Reactie #412 Gepost op: 26 November 2011, 22:31:49 »
Dank voor de info, Evert. Ik ga in Houten (of elders) eens op zoek naar dat setje figuren.

Groet,
Ruud

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #413 Gepost op: 04 December 2011, 20:10:10 »
Hoi allen,

Bas en ik hebben een vraag, we hadden al bovenleidingmasten van kunststof ooit eens gekocht voor een paar cent op MP, maar we hebben laatst wat rijdraden gekocht van sommerfeldt,maar deze passen niet qua hoogte, nu hadden wij al de fraaie masten van sommerfeldt ontdekt, maar komt dat dan wel goed met de hoogt als wij deze aanschaffen. wat wij bedoelen met hoogte verschil is dat wanneer de rijdraden aan de bovenzijde worden opgehangen dat het aan de onderzijde waar de panto's tegen aankomen ook goed uitkomt heb er nu verschil in zitten zoals het op de foto zichtbaar

hier is het goed te zien dat er hoogt verschil in zit, maar is dat ook bij sommerfeldt masten of ligt het aan de rijdraden.

BVD en vgr Everten Bas.

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #414 Gepost op: 05 December 2011, 15:19:26 »
Ben net terug van mijn werk en had gisteravond gedacht dat er vast mensen van hier zijn die ons hadden geantwoord dus dat ik nu een antwoordt had, stel ik de vraag te moeilijk of heeft niemand van hier ervaring met sommerfeldt,wat we willen is sommerfeldt masten en rijdraden,maar we willen niet solderen gewoon klik klik en klaar, maar de rijdraden passen niet aan de  kunststof masten(zit hoogte verschil in) zie onderste foto van mijn vorig bericht.

alvast bedankt en vgr Bas en Evert.   

Ruud K

• Offline Offline
« Reactie #415 Gepost op: 05 December 2011, 15:24:20 »
Hoi Evert en Bas,

Ik heb (oude) Marklin- en (nieuwere) Vollmer-masten en daar hangt draad van Sommerfeldt tussen. Ik heb gekozen voor de dunste versie draad en die geverfd, want de koperkleur is onrealistisch. De hoogte van de draad is bij die masten goed. De pantografen raken de draad meer dan voldoende. Hoe het zit met klik-kant-en-klaar monteren van Sommerfeldtdraad op Sommerfeldtmasten kan ik je helaas niet vertellen.

Groet,
Ruud

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #416 Gepost op: 14 December 2011, 12:58:48 »
Ben de laatste tijd een beetje aan het denken hoe ik het aanzien van de baan kan verbeteren, daar bedoel ik mee de tafel waar het geheel op staat. het lijkt vaak een onder geschoven item, maar al heb nog zo'n mooie modelbaan als de rest een rommeltjes is doet dat vaak afbreuk aan de modelbaan.misschien is het iets voor een nieuw draadje (dat is aan de moderator)maar wil een  voorbeeld laten zien waar Bas en ik zelf mee bezig zijn.

heb deze week in mijn vrije dagen wat aan de tafel gewerkt,weet alleen niet welke kleur ik de randen moet geven licht of donker.

had hier eerst een stuk karton voor gehangen,dit lijkt beter moet alleen nog even met een stukje schuurpapier de randen glad schuren.

zo ziet het er uit als vanaf de trap naar boven komt,toen ik in 2007 met deze baan begon heb ik goed naar de ideeen van mijn vrouw geluisterd, ze heeft gordijnen gemaakt en moet zeggen dat doet het erg goed (je kan spullen die anders gewoon op zolder staan er mooi achter weg stoppen), maar af en toe komt mijn vrouw ons een bakje koffie brengen  (y) en dan zegt ze telkens dat ik wat aan de randen moet doen, nu heb ik dit stuk weer er bij gemaakt en lijkt direkt weer beter alleen moet nog 2 stukken hout kopen om het geheel af te werken.  

het gaat om dit grote stuk wil het graag open houden voor eventueel ontsporingen in de tunnel, met een luik er in is een optie maar hoe.?graag hoor ik van jullie hoe Bas en ik dit kunnen aanpakken en wat voor kleur het beste past bij de tafel.
Heb gedacht om alles in ral 9001 te schilderen wat ben van plan om tussen kerst en oud en nieuw de beide trappen te schilderen in deze kleur, en dat kan ik de randen van de treinbaan direkt mee nemen mooi alles in 1 kleur maar vraag me toch af is dat de juiste keuze.hoor het graag van jullie.

BVD en vgr Evert en Bas.
« Laatst bewerkt op: 14 December 2011, 13:03:05 door mass am see. Reden: tekst leerbaar gemaakt »

Ruud K

• Offline Offline
« Reactie #417 Gepost op: 14 December 2011, 15:14:27 »
Hoi Evert en Bas,

Die randen worden vaak zwart geverfd, waardoor ze optisch zoveel mogelijk wegvallen. Een luikje lijkt me zeer aan te bevelen. Aan de onderkant een paar steuntjes, aan de bovenkant een draaiklosje. Het kan ook met een scharnier aan de onderkant, maar dat lijkt me de ruimte niet voldoende voor, tenminste voorzover ik dat aan de hand van de foto's kan beoordelen.

Groet,
Ruud

Tim89

• Offline Offline
  • ***** ***** * 11
« Reactie #418 Gepost op: 14 December 2011, 15:24:22 »
Ik zou er ook voor gaan om de randen zwart te maken (y)!

Verder zou een luikje wel kunnen, maar als ik ook zo naar die eerste foto kijk zie ik dat er maar heel weinig ruimte tussen de baan en het traphek zit. Wat misschien een mooie oplossing is, is om een afdekplaat te maken. En deze dan doormiddel van een magneetklik systeem te bevestigen. Dus als je er dan bij zou moeten, dan kan je gemakkelijk de plaat er voor weghalen ;)!

Tim
Nederlands Tijdperk IV

Henk H

• Gast
« Reactie #419 Gepost op: 14 December 2011, 15:47:58 »
Hoi Evert en Bas,

Persoonlijk zou ik voor een donkere kleur gaan.
Als je voor een luikje zou gaan, is het misschien een optie om met een (aluminium) H-profiel te werken.

Als je links en rechts een stukje verticaal, en onderaan een stuk horizontaal plaatst, schuif je er zo een houten plaatje in.
Ik hoop dat je hier wat aanhebt ;D

gr. Henk