Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door R1954
Vandaag om 17:01:29
Yamorc:loconet goes loco door Karst Drenth
Vandaag om 16:53:10
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 16:47:54
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 16:43:29
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 16:41:52
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 15:21:46
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 14:49:58
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 13:34:12
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Da's Daz 2 door Keska
Vandaag om 12:53:48
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 12:26:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 10:55:10
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:34:01
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 09:32:05
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 07:48:44
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 02:25:29
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
02 August 2025, 22:30:44
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
02 August 2025, 22:12:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
02 August 2025, 21:55:45
't Boemeltje door RobVille
02 August 2025, 21:36:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
02 August 2025, 20:24:06

Auteur Topic: On traxs! In het spoorweg museum Utrecht  (gelezen 15015 keer)

rjr

• Offline Offline
Re:On traxs! In het spoorweg museum Utrecht
« Reactie #15 Gepost op: 26 February 2010, 14:32:21 »
...... Daar horen twee jarige en buggybestuurders naar toe te gaan en niet naar Ontrax. Zolang de media ,met eigen microfoon, nog zulke onzinnige vragen stelt aan grootse bouwers, moet Ontrax voorbehouden blijven aan kwijlers en beterweters ;D-SK

lag in de planning om morgen te gaan, maar daar moet ik als buggybestuurder dus maar van af zien, laat ik onze kleine buggybereider wel op onze priveebaan op zolder kwijlend genieten van rijdende treinen.

Al weet ik zeker dat als ik met de buggy op rail aanwezig ben ik ook boze blikken krijg, en er hier op het forum binnen de kortste keren klachten zijn over al die buggies die in de weg rijden.

Als ontrax zo exclusief wil zijn dat ouders met kinderen niet welkom zijn moeten ze ook gaan werken met uitnodigingen voor bezoekers. Of een test bij de ingang. Een mooie kleine baan waar je even mag kijken, en als je minimaal een borrelglasje kwijl hebt geproduceerd binnen 5 minuten mag je naar binnen, en anders wordt je doorverwezen naar rail of eurospoor!!

Ik heb persoonlijk echter het idee dat het meer de bezoekers zijn die niets kunnen hebben van anderen en het liefst naar een beurs gaan waar de mooiste en dus duurste banen staan, maar waar ze wel als enige bezoeker aanwezig zijn zodat ze alles goed in zich op kunnen nemen. Een beetje respect voor andere bezoekers, of dat nu mede kwijlers of ouders met kinderen zijn, dat is er gewoon niet.

rene w.

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 26 February 2010, 14:42:37 »
On Traxx in Utrecht, jammer: verkeerde tijd, verkeerde plek.  Het spoorwegmuseum in Utrecht is mooi, maar er is weinig parkeergelegenheid. Museumkaarthouders hebben gratis entree, dus er komt teveel publiek op af en dan in de vakantieperiode. Wij dachten er op vrijdag om tien uur (openingstijd) op tijd bij te zijn, maar het parkeerterrein stond al vol en er stond een gigantische rij voor de kassa met heel veel gezinnen met kleine kinderen. Als ik modelspoorbanen wil bewonderen wil ik dat graag doen met mede geïnteresseerden en vooral niet met kinderen om me heen. Dus de volgende keer weer op een normale locatie, niet in de vakantie en een redelijke entreeprijs die ervoor zorgt dat er wat te zien is en je niet struikelt over buggy's en kinderwagens.

hebben we hier bovenstaand een reactie van "ik dring graag ook even voor op Houten,
want ik moet vooraan staan zodat ik als eerste het aangeboden koopwaar goed kan zien"

Ach zoals sommige reeds zeggen "het is ook nooit goed".

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #17 Gepost op: 26 February 2010, 15:21:38 »
...... Daar horen twee jarige en buggybestuurders naar toe te gaan en niet naar Ontrax. Zolang de media ,met eigen microfoon, nog zulke onzinnige vragen stelt aan grootse bouwers, moet Ontrax voorbehouden blijven aan kwijlers en beterweters -SK

Als je citeer, neem dan het hele bericht over, en niet dat stukje wat jou beter uitkomt. -SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #18 Gepost op: 26 February 2010, 15:46:01 »
Juist OntraXs is het evenement bij uitstek om voor nieuwe modelspoor aanwas te zorgen.
Juist die toegankelijkheid kan mensen net over de streep trekken om met modelspoor te beginnen.
Op dat gebied hebben de beurzen zoals Houten en Rijswijk en net iets te gesloten karakter.

Jos.  ;)
(Die helaas niet kan dit jaar)
« Laatst bewerkt op: 26 February 2010, 15:55:01 door J. Beckers »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Monobrachius

• Offline Offline
  • LE II
« Reactie #19 Gepost op: 26 February 2010, 20:13:37 »
Ik zat met een familie in de rij te grappen. Het is zo druk, omdat het voorjaarsvakantie is, de moeder grapte terug, dat het zo druk is, omdat er modeltreinen zijn.
De familie was niet geïnteresseerd in de banen, ik bewaar de gedetailleerde tocht door de museum voor een ander keertje.
Ik weet niet of het een prototype familie was, maar op bij één van de banen hoorde ik toch een moeder zeggen: "Ik begin die klein treintjes steeds leuker te vinden." Ik kan snappen dat kleine kinderen een ramp kunnen zijn voor de eigenaars van de banen, maar persoonlijk heb ik totaal geen last ondervonden van "buggies". En dit is toch een prachtige manier om de jeugd te interesseren.
Het was de eerste keer voor mij bij Ontraxs, maar ik vond het prachtig. Ik had bijna iets van "te veel" modelbanen. Er leek geen einde aan te komen. Daarnaast ook nog leuke gesprekken gehad met een aantal fabrikanten/importeurs. Nee, hoor, ik heb me goed vermaakt.

Henk
K.Bay.Sts.B

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #20 Gepost op: 26 February 2010, 20:45:44 »
Het hoeft niet zo moeilijk te zijn om het evenement alleen voor de "echte liefhebbers" te maken. Stel de toegangsprijs op 30 euro p.p. en maak de catering 2 keer zo duur. In dat geval kan het uit met de helft van de bezoekers en heb je meer ruimte en rust om te kijken. Financieel is het dan nog rond te krijgen. De vraag blijft dan wel wie dat bedrag er voor over heeft. Ik zie nu al weer de klaagzang over de inkomprijs en de schandalig dure catering. Sterker nog die valt op het forum nog wel terug te vinden in andere draadjes over andere evenementen met een nog steeds gangbare prijs.
En dan nog de vraag: wat zijn echte liefhebbers en was het uitgangspunt van de initiatiefnemers daadwerkelijk dat het alleen voor de echte liefhebbers zou moeten zijn of ging het om de kwaliteit van wat geboden wordt?

René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Marijn

• Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
« Reactie #21 Gepost op: 26 February 2010, 20:57:10 »
En nu ga ik even spreken voor de nu afwezige OnTraXS organisatie:

Iedereen is van harte welkom, al dan niet met Buggy.  (y)
Klein en groot, jong en oud !!!  ;D

Dus iedereen, kom gewoon lekker een dagje modelsporen  tijdens OnTraXS !  ;D
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Anoniem

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 26 February 2010, 21:08:32 »
Het hoeft niet zo moeilijk te zijn om het evenement alleen voor de "echte liefhebbers" te maken. Stel de toegangsprijs op 30 euro p.p. en maak de catering 2 keer zo duur. In dat geval kan het uit met de helft van de bezoekers

Maar die komen dan niet, omdat ze liever klagen over de entreeprijs ;). Het komt op mij ook een beetje over als klagen dat er ook andere mensen in de trein zitten en dat die niet rijdt op het moment dat het het beste uitkomt, maar 20 minuten later. Dat is toch een soort van inherent aan de geboden dienst.

Ik meen mij inderdaad te herinneren dat de doelstelling was zich te onderscheiden van andere beurzen door de geboden kwaliteit. Als organisator een elitaire aangelegenheid willen opzetten is commercieel gezien ronduit waanzin (tenzij je de bankrekening van de Rotary of de Soroptimisten tot je beschikking hebt)

sander1985

• Offline Offline
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
« Reactie #23 Gepost op: 26 February 2010, 21:11:38 »

Volgens mij sla je met dat tweede deel de spijker aardig op de kop Wesley.

Ik heb vandaag zitten demo-en op ontraxs en het prima naar mijn zin gehad in ieder geval. Van bezoekers eigenlijk alleen maar leuke reacties. Er staan veel verschillende soorten banen, dus er staat altijd wel voor iedereen iets bij wat hem/haar aanspreekt.

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Gert1

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 26 February 2010, 21:30:10 »
Tsjonge, wat een reacties zeg... Eerst maar even over het parkeren. Wij hebben vandaag de auto gewoon in een parkeergarage onder Hoog Catharijne gezet en zijn vervolgens door de Utrechtste binnenstad in een stief kwartiertje naar de Maliebaan gewandeld. En wie schetst onze verbazing: bij het park tegenover het Spoorwegmuseum op een slordige 300 meter afstand zagen we zowaar nog lege parkeerplaatsen! Moet je wel flink wat munten meebrengen voor de gulzige parkeermeters, maar toch.

En dan even over de 'volwassen' kerels hier die kinderen en hun (groot)ouders eigenlijk niet dulden en zich vooral storen aan buggy's en kinderwagens. Heren, heren toch, als we consequent zijn en bij de poort gaan schiften en iedereen kleiner dan 1.50 meter of voorzien van een hulpmiddel met rubberbanden geweerd moet worden, dan komt u er over een aantal jaren ook niet meer in als u krom loopt of een rollator nodig heeft! Denk daar maar eens even over na!

mvg,
Gert

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 26 February 2010, 21:32:54 »
En ik kan me ook de nodige beurs-draadjes herinneren waarin geklaagd werd over de vergrijzing van onze hobby...
Ergo: de echte modelbouwert ken niet zonder klagen..
No dress rehearsel, this is our life.

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #26 Gepost op: 26 February 2010, 21:46:17 »
Lees mijn eerdere reactie maar eens hierboven.
dat zegt toch al genoeg lijkt me.
Schiet me maar weer lek

Jos. ;)
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 26 February 2010, 21:48:00 »
Lijkt erop dat we het eens zijn...  ;)
No dress rehearsel, this is our life.

Gert1

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 26 February 2010, 21:52:20 »
Voor de heren die zo'n hekel hebben aan kinderen: over twee weken wordt Rail 2010 georganiseerd in een week dat er geen schoolvakanties zijn en bovendien op een industrieterrein met volop gratis parkeergelegenheid.
Ben heel benieuwd wat er volgens u dan weer niet deugt...

mvg,
Gert

basdouma

• Offline Offline
  • Hoezo er gaat niks boven Groningen?!
« Reactie #29 Gepost op: 26 February 2010, 21:58:43 »
Dan is het TE druk   ;D ;D
Modelspoorder in winterslaap