Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 13:59:14
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
  

Auteur Topic: On traxs! In het spoorweg museum Utrecht  (gelezen 14113 keer)

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
On traxs! In het spoorweg museum Utrecht
« Gepost op: 13 oktober 2009, 20:33:37 »
DE DATA VOOR 2010: 26 t/m 28 FEBRUARI

Op vrijdag 26 februari opent Het Spoorwegmuseum opnieuw haar deuren voor On traXS!. In de sfeervolle ambiance tussen de nostalgische treinen kunt u genieten van de mooiste modelspoorbanen van Europa. Fabrikanten zullen de allernieuwste producten tonen.

Meer info is hier te vinden:  http://www.spoorwegmuseum.nl/nl/actueel/evenement.php?id=644


Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:On traxs! In het spoorweg museum Utrecht
« Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2009, 20:55:39 »
Geoffrey, bedankt voor de info maar we hadden al een draadje opgestart:

- https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,21469.0.html

En hier laten we als organisatie al mondjesmaat zien wat er zoal komt in Februari 2010  :) :).

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re:On traxs! In het spoorweg museum Utrecht
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2009, 21:17:48 »
Ik had ook geen topic aangemaakt maar dit evenement in de kalender gezet want daar werd hij nog niet vermeld.
zie hier: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?action=calendar;year=2010;month=2

Dat er dan ook gelijk een topic aangemaakt wordt kan ik helaas ook niet helpen  :-\

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:On traxs! In het spoorweg museum Utrecht
« Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2009, 21:27:44 »
Sorry Geoffrey, wist ik niet.... excuses. Een manco in het systeem?

Iig bedankt dat je het in de evenementen kalender hebt gezet, dat zijn wij namelijk vergeten.... (y) (y)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re:On traxs! In het spoorweg museum Utrecht
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2009, 22:03:27 »
Staat al weken in de Agenda die elke zondag op deze site geplaats wordt 8)
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:On traxs! In het spoorweg museum Utrecht
« Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2009, 22:29:05 »
Oke! (y) (y)

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re:On traxs! In het spoorweg museum Utrecht
« Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2009, 23:11:52 »
Geen manco maar een bewuste keuze denk ik.
Als je iets plaatst in de kalender kan er gelijk in het forum over gebabbeld worden ( doen we tenslotte graag  ;D )
Maar als het al eerder op het forum besproken is en het kalenderpunt wordt pas achteraf ingevuld dan is het inderdaad dubbelop.

@Sk, die agenda wist ik niks van, iets te lang weg geweest denk ik.
Ik voel me net weer een beginneling :-\ , maar die ga ik eens mooi uitpluizen wat er voor mij voor leuks allemaal tussen staat en eens vergelijken met mijn rooster, want in de kalender hier online zitten toch wel wat gaten heb ik gemerkt.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re:On traxs! In het spoorweg museum Utrecht
« Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2009, 23:29:37 »
Nieuwe avator?
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re:On traxs! In het spoorweg museum Utrecht
« Reactie #8 Gepost op: 13 oktober 2009, 23:49:12 »
jep  :D

Afgelopen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
Re:On traxs! In het spoorweg museum Utrecht
« Reactie #9 Gepost op: 26 februari 2010, 12:48:55 »
On Traxx in Utrecht, jammer: verkeerde tijd, verkeerde plek.  Het spoorwegmuseum in Utrecht is mooi, maar er is weinig parkeergelegenheid. Museumkaarthouders hebben gratis entree, dus er komt teveel publiek op af en dan in de vakantieperiode. Wij dachten er op vrijdag om tien uur (openingstijd) op tijd bij te zijn, maar het parkeerterrein stond al vol en er stond een gigantische rij voor de kassa met heel veel gezinnen met kleine kinderen. Als ik modelspoorbanen wil bewonderen wil ik dat graag doen met mede geïnteresseerden en vooral niet met kinderen om me heen. Dus de volgende keer weer op een normale locatie, niet in de vakantie en een redelijke entreeprijs die ervoor zorgt dat er wat te zien is en je niet struikelt over buggy's en kinderwagens.

jossklos

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
Re:On traxs! In het spoorweg museum Utrecht
« Reactie #10 Gepost op: 26 februari 2010, 13:01:50 »
Verdomd als het niet waar is, het is ook nooit goed ........
Ik blijf me verbazen over de reacties.

Jos

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 1956
Re:On traxs! In het spoorweg museum Utrecht
« Reactie #11 Gepost op: 26 februari 2010, 13:12:23 »
..... Als ik modelspoorbanen wil bewonderen wil ik dat graag doen met mede geïnteresseerden en vooral niet met kinderen om me heen. ......en je niet struikelt over buggy's en kinderwagens.

En wie zegt dat die kinderen niet geintereseerd zijn dan?
En als je alle kinderen weg wilt houden bij modeltreinevenementen, hoe komen er dan ooit nieuwe geintereseerden? of wil je graag een uitstervende hobby hebben?

Onze zoon van net 2 kun je geen groter plezier doen dan naar treintjes te gaan kijken hoor. En ja die is nog wat klein, dus de hele dag lopen is niets, dan zijn die buggy's toch handige dingen. Maar er zal vast niet iemand aan de poort hebben gestaan die je verplicht om naar binnen te gaan, dus aan jouw de keus.

En parkeerplaats is er volgens mij genoeg in Utrecht, moet je misschien iets verder lopen, maar je kunt niet altijd voor een tientje op de eerste rij zitten ( of in jouw geval parkeren )

Erwin Schuurman

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Jaah Mevrouw....Scheurgras..
    • www.friesemodelbaanclub.nl
Re:On traxs! In het spoorweg museum Utrecht
« Reactie #12 Gepost op: 26 februari 2010, 13:17:56 »
On Traxx in Utrecht, jammer: verkeerde tijd, verkeerde plek.  Het spoorwegmuseum in Utrecht is mooi, maar er is weinig parkeergelegenheid. Museumkaarthouders hebben gratis entree, dus er komt teveel publiek op af en dan in de vakantieperiode. Wij dachten er op vrijdag om tien uur (openingstijd) op tijd bij te zijn, maar het parkeerterrein stond al vol en er stond een gigantische rij voor de kassa met heel veel gezinnen met kleine kinderen. Als ik modelspoorbanen wil bewonderen wil ik dat graag doen met mede geïnteresseerden en vooral niet met kinderen om me heen. Dus de volgende keer weer op een normale locatie, niet in de vakantie en een redelijke entreeprijs die ervoor zorgt dat er wat te zien is en je niet struikelt over buggy's en kinderwagens.

Neem nog een litertje azijn ofzo  ::)
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re:On traxs! In het spoorweg museum Utrecht
« Reactie #13 Gepost op: 26 februari 2010, 13:57:58 »
Helaas moet ik schrijver, die volgens sommige maar een emmer azijn moet drinken, niet geheel ongelijk geven. Ontrax is ontstaan uit onvrede met de bestaande manifestaties waar commercie en kwantiteit de hoofdrol spelen. Ontrax is opgezet door een stel modelbouwers die met lede ogen aan moesten zien dat het naar buiten brengen van de treinenhobby naar een bedenkelijk peil was weggezakt. Zij zochten een middel om onze hobby voor de liefhebber op een hoger peil te brengen,(lees kwaliteit van het gebodene) zodat de geintresseerde in alle rust van deze hoogstandjes konden genieten. Ik ben daar dan ook een warm voorstander van.
Helaas kan het Museum daar niet van leven. De kosten zouden ver boven de baten uitkomen en dat was niet de bedoeling. Vandaar de buggy-terreur op de modelvloer.
Aan de andere kant moet je de jeugt er bij gaan betrekken. Helemaal mee eens, maar daar zijn volgens mij Rail/Houten en Eurospoor voor. Afgelopen week was er nog zo manifestatie in de Zeelandhallen waar n.b een hele hal was ingericht met LEGO-treinen. Daar horen twee jarige en buggybestuurders naar toe te gaan en niet naar Ontrax. Het zijn niet de kinderen waar je last van hebt, weten die veel, maar hun begeleiders. Daar zit meestal het probleem. SK
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2010, 12:57:49 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Besselspoor

  • Online Online
  • Berichten: 4979
  • Team Mitropa - OHMB
Re:On traxs! In het spoorweg museum Utrecht
« Reactie #14 Gepost op: 26 februari 2010, 14:26:06 »
Als je geen buggy's vol Olvarit-converters tussen de banen wil hebben, moet je geen Ontraxs in het NSM organiseren maar ergens in een afgelegen hal. Het museum is de laatste jaren zeer nadrukkelijk bezig meer jeugd binnen te krijgen en het is op z'n zachtst gezegd naief te denken dat evenementen waar kids binnenmogen in de schoolvakanties niet zo druk zullen zijn omdat dat een kinderschuw persoon niet zo uitkomt.
Verder is het al jaren zo dat er te weinig parkeerplaats is in de hele Utrechtse binnenstad: iemand die af en toe onder z'n steen vandaan komt kan overal informatie vinden over alternatieve parkeerplaatsen of reismogelijkheden. Het is anno 2010 volkomen onnodig daarover verrast te zijn.

Resumerend: Ik zal zondag, niet met mijn leasebak maar gewoon met de trein, samen met mijn zoontje naar Ontraxs komen omdat hij net zo dol is op treintjes en treinbanen als ik op die leeftijd.
Ik verheug me op dat vader & zoon dagje, waar we al dat moois kunnen bekijken zonder bestookt te worden met rijen kramen voor koopwaar waar je niet normaal met een nieuwgierig kind langs kunt lopen.
RETROBAHN A.G.