Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:37:26
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
Vandaag om 12:24:48
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 12:23:42
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 12:15:48
Raadplaatje door Hlv53
Vandaag om 12:13:21
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 12:06:13
Kent iemand een geschikte striptang door AB 7216
Vandaag om 11:38:27
TEE / Rheingold door Benelux795
Vandaag om 11:29:06
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
Vandaag om 11:09:34
Hulp bij update Mobile Station 2 door Prutsert
Vandaag om 11:03:39
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 09:35:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 08:43:35
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:30:49
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:09:08
Artikelnummers ADE Gr53 rijtuigen TP III. door Quinzeedied
Vandaag om 07:45:53
Plan E - 2023 oplage door DV modelspoor
15 June 2025, 23:09:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Robkop
15 June 2025, 22:37:58
EifelBurgenBahn door Frank 123
15 June 2025, 21:43:52
Spoorwegmus. vroeger met modellok 1300 serie. door Modellbahnwagen
15 June 2025, 21:40:45
Magneet koppelingen voor Bemo door nighttrain1
15 June 2025, 19:58:48
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door NS264
15 June 2025, 19:22:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
15 June 2025, 18:05:03
Klein baantje 1200x1200mm door Frits C
15 June 2025, 17:44:26
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door AlbertG
15 June 2025, 17:41:08
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
15 June 2025, 17:17:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
15 June 2025, 16:42:37
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
15 June 2025, 16:00:01
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Ronald Halma
15 June 2025, 15:41:19
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Rick
15 June 2025, 15:25:08
Roco 290 digtaliseren door Tijdperk||
15 June 2025, 14:13:56
  

Auteur Topic: Roco Rommel Rijtuigen  (gelezen 20904 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8969
  • Hengelooo 1:160
Roco Rommel Rijtuigen
« Gepost op: 11 October 2009, 22:24:47 »
Eigenlijk zou er een topic "merkproblemen" moeten zijn.

Vorige week voor Remco! een paar splinternieuwe Duitse rijtuigen gekocht voor zijn Noordzee Expres. Kreeg ik net een mailtje van hem dat de 45856 uit de Konsulset getordeerd was. Ik kijken, want ik had hem ook gekocht... Volledig getordeerd, net een wokkel. Hoe vaak het wel niet voor komt dat het casco niet deugt van een 1:87 rijtuig...

Doorgezakt: zilverlingen 45889/90, Bc 44925, BD 44749 (sommige uitvoeringen)
Kattenrug: Bm uit Popfarbeset, AB 44917, BD 44755 (deze is superkrom)
Getordeerd: 45856, 44754

En dan heb ik het nog niet eens over de incidenten: zaken die willekeurig niet in orde zijn.

Ik worrr zo moe van dit merk. Roco, ga naar huis en blijf maar eens een tijdje weg!
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Roco Rommel Rijtuigen
« Reactie #1 Gepost op: 11 October 2009, 22:31:16 »
Rijtuig dak afnemen
Rijtuig licht draaien in tegen gestelde richting van de kromming (alsof je een handdoek uitwringt)
Rijtuig geeft een lichte tik
Rijtuig is recht
Dak opzetten

(helpt niet bij elk rijtuig en alleen bij getordeerde rijtuigen)
Terug naar winkel. Nieuwe vragen of geld terug.

« Laatst bewerkt op: 12 October 2009, 01:25:36 door Chris van Diesen »

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Roco Rommel Rijtuigen
« Reactie #2 Gepost op: 11 October 2009, 22:31:43 »
Ja helaas is het zo en we kunnen de 45855 ook aan het rijtje toevoegen :(

Zie hier de foto's:



( rijtuig op dezelfde tafel alleen dan omgedraaid en camera gewoon op de tafel gezet )



En 55 euro per rijtuig he  :-X

* Remco! is teleurgesteld in Roco

Gr. Remco.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8969
  • Hengelooo 1:160
herstel
« Reactie #3 Gepost op: 11 October 2009, 22:39:02 »
Rijtuig licht draaien in tegen gestelde richting van de kromming (alsof je een handdoek uitwringt)
ik kijk wel uit!



44755:

« Laatst bewerkt op: 12 October 2009, 19:44:55 door Chris van Diesen »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
herstel
« Reactie #4 Gepost op: 11 October 2009, 23:06:54 »
Het blijft toch jammer dat een firma als Roco, met zo'n lange (over het algemeen uitzonderlijk gunstige) staat van dienst de laatste tijd steeds meer en ook steeds grotere bokken schiet. En dat terwijl er steeds beter op kwaliteit zou worden gelet...

Overigens dit kromtrekken doet mij denken aan iets wat ik meer bij andere kunststof verwerkende bedrijven heb gezien... daar probeerde men, om meer shots per uur uit een mal te halen, de afkoeltijd te verkorten. Dat veroorzaakt dan vaak of spanningen in het materiaal die na verloop van tijd tot uiting komen, of het materiaal komt te plastisch uit de mal en trekt meteen al krom op diverse manieren. Kortom : voor een bedrijf dat kwaliteit wil leveren een totaal verkeerde manier van "besparen" !
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
herstel
« Reactie #5 Gepost op: 11 October 2009, 23:09:44 »
Hoef ik de Konsul Bm'tjes dus niet te kopen, ook niet als ze in de ramsj komen dus. Roco maakt mij het geld besparen wel makkelijk  :P . Het lijkt dat de grote problemen echt met de 1:87 Bm'tjes en consorten bestaan. Met kortere rijtuigen (van oudere 1:1 rijtuigen, zoals Eilzug en zo) zijn de problemen van de Bm'tjes e.d. me nog niet opgevallen. Het is wel apart. Ik vraag me af waar dat aan ligt. Interieurdelen die ontbreken, verkeerde draaistellen, kromme rijtuigen, nu ook getordeerde rijtuigen. Verkeerde onderstellen, foutieve bedrukkingen (silberlingen). Het is haast alsof de onderdelen standaardisering om verschillende elementen voor verschillende rijtuigen te gebruiken ze opbreekt.

Het is echt heel spijtig, maar qua 1:87 26,4m rijtuigen gaan ze de laatste tijd steeds weer de mist in, en dat voor prijzen die boven de LSM prijzen liggen. Het is echt heel goed zoeken om goede rijtuigen te kopen. Ook met oude rijtuigen ben je lang niet altijd veilig. Ik moet mijn rijtuigen nog eens goed nakijken of er bij mij nog kromme bakken bij zitten. Bm'tjes heb ik niet, maar nog wel een Bpmz en Avmz/Apmz. Eens kijken in hoeverre die problematisch zijn en of het probleem zich dan nog verder verspreidt dan de Bm familie van de DB.

Ernst-Jan

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3854
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
herstel
« Reactie #6 Gepost op: 11 October 2009, 23:20:37 »
Ik heb het gehad (of nog steeds eigenlijk) met een dak van een 1:87-rijtuig. Trok  "ineens" krom. Roco aangeschreven en ik kreeg als antwoord dat losse daken niet leverbaar zijn en men de klacht over dit rijtuig nog nooit eerder had ontvangen. De meest rigoureuze oplossing is het dak vastzetten met sterke lijm  ;D.

Nou ja, zo overkomt ons allemaal wel eens wat en koop je dus de mispoes  :P . Maar desondanks blijf ik in het merk geloven. Alsof er bij andere fabrikanten nooit eens iets mis is...
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Robert B.

  • Offline Offline
  • Berichten: 297
herstel
« Reactie #7 Gepost op: 12 October 2009, 00:32:30 »
Dit komt toevallig alleen bij DB rijtuigen voor of zijn er ook al getordeerde ICK's gesignaleerd? De laatste keer dat ik mijn ICK rijtuigen uit de kast haalde zag het er op het eerste gezicht nog recht uit maar dat is ook alweer een tijdje geleden. Ik zou het erg jammer vinden als deze ook onder die productiefout vallen.
"De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein."

Maasdam

  • Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Berichten: 675
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
herstel
« Reactie #8 Gepost op: 12 October 2009, 00:49:56 »
Ga gewoon terug naar de winkel. Er kan in een productie proces altijd iets fout gaan. Als ik zie wat er in de korte tijd dat ik op deze forum actief bent al voorbij heb zien komen. Denk ik dat alle merken wel fouten maken. Gewoon terug naar de winkel een ander rijtuig of geld terug.

Ik vind wel dat je op je eigen manier mag reageren als er iets mis is. Merken als Roco zijn heus niet van suiker en kunnen heus wel tegen een stootje. Net of dat ze telkens alles lezen. Ik vond het niet echt op het randje. Misschien niet zoals ik het zou hebben gebracht..... Maar ach we zijn nu eenmaal mensch en consument.

Ben.

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Roco Rommel Rijtuigen
« Reactie #9 Gepost op: 12 October 2009, 01:31:17 »
Zou er niet een manier te bedenken zijn om de fabrikant, in dit geval Roco, uit te nodigen een reactie te geven. Wellicht hebben ze zelf een idee wat er speelt en hoe het eventueel opgelost kan worden.

Sander

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Roco Rommel Rijtuigen
« Reactie #10 Gepost op: 12 October 2009, 01:34:12 »
Nadat men verteld dat Roco lekker een tijdje weg moet blijven ? Nee, zo werkt het (forum) niet.


In ieder geval is de draad opgeschoond, omdat enkele via mail het nodig vonden om persoonlijk te worden.  (y)


Ik probeer al niet meer te bemiddelen en modereer deze draad alleen nog maar. Dus,

Je gaat fatsoenlijk met elkaar om. Dus ook met een fabrikant/importeur or whatever.

« Laatst bewerkt op: 12 October 2009, 01:56:51 door Chris van Diesen »

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Roco Rommel Rijtuigen
« Reactie #11 Gepost op: 12 October 2009, 01:59:22 »
Natuurlijk werkt het niet als je iemand verteld dat hij beter kan wegblijven. Maar je zou bijvoorbeeld 'n paar mensen binnen BNLS kunnen "aanstellen" als contactpersonen voor fabrikanten. Goed gedocumenteerde problemen (zoals de foto's vaan Remco) kunnen de contactpersonen dan voorleggen bij de fabrikant en een reactie vragen - en die hier weergeven.

Mijn gevoel is dat fabrikanten zich hullen in stilzwijgen of individueel afhandelen via de betrokken winkelier. Een instituut zoals een forum wordt genegeerd en daardoor krijg je bijna vanzelf ongewenste uitspraken op dat forum. Indien communicatie met de fabrikant kan ontstaan, via de 'contact commisie', dan zal dat vanzelf veranderen.

Sander

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:Roco Rommel Rijtuigen
« Reactie #12 Gepost op: 12 October 2009, 02:03:06 »
Vervelend dat het zo moet. Maar hoe het ook zij, nu is m'n ICK vraag ook verdwenen. Aangezien ze wel op m'n verlanglijstje staan (het is bijna weer zover), zou ik toch graag weten of bovenstaande incidenten zich alleen beperken tot de rijtuigen die Frank noemt.

@Chris: die tip van jou, het rijtuig voorzichtig 'terug knikken', is dat niet riskant? Zit er dan ergens iets niet goed vastgeklikt, zeg maar?

Gerard.


Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Roco Rommel Rijtuigen
« Reactie #13 Gepost op: 12 October 2009, 02:04:40 »
@Sander Euh...

Geloof me, dit zien ze, lezen ze en binnen no time weet Oostenrijk het.
Daar hebben we geen contact commissie voor nodig.

@Gerard : Nee, ze zijn niet van peperkoek. Heb het al eens geprobeerd met succes.
Je moet em natuurlijk niet echt gaan uitwringen, maar de beweging nadoen van uitwringen en voorzichtig.
« Laatst bewerkt op: 12 October 2009, 02:08:35 door Chris van Diesen »

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re:Roco Rommel Rijtuigen
« Reactie #14 Gepost op: 12 October 2009, 02:08:58 »
Begrijp ik goed dat er meerdere gevallen van deze wagons dit probleem hebben of alleen wat er hier online vermeld staat?