Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Frits Westers
Vandaag om 18:21:53
tandwiel lux modellbau door bellejt
Vandaag om 17:49:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
  

Auteur Topic: DB BR 216 1980-1984 Olietrein  (gelezen 9180 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Gepost op: 06 October 2009, 19:16:47 »
Hoi,

Ik heb mij laten verleiden tot de aanschaf van een Brawa DB BR 216 ;D

Nu wil ik hierachter een olietrein samen stellen!

Maar welke oliewagens mogen erachter :) ( Of kunnen erachter! )

Ik heb de volgende foto van Jan Bennink gezien in het 25 jaar geleden draadje:

Terug naar Vriezenveen. De lege "olieboot" Pernis-Schoonebeek reed via Almelo. Vanaf Almelo getrokken door een DB 216. 26 mei 1982



Die lijken mij erg op de wagons die Chris hier toont:



Klopt dit en zijn dat dus ook de juiste wagons voor die samenstelling ? En welke zou ik nog meer kunnen kopen ?

Bedankt alvast,

Gr. Remco.

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #1 Gepost op: 06 October 2009, 19:37:05 »
Remco,

de lilliput wagen die pas geleden is uitgekomen kan volgens mij ook....
Of was dat nu een eerder tijdperk ???

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #2 Gepost op: 06 October 2009, 19:38:07 »
Nee die helaas niet Sander, dat is TPIII ipv TPIV :(

Gr. Remco.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10485
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #3 Gepost op: 06 October 2009, 19:49:57 »
Citaat van: Remco!
Ik heb mij laten verleiden tot de aanschaf van een Brawa DB BR 216 ;D

Da's helemaal niet erg ;) Overigens melde je elders op het forum dat je nog nooit een Brawa V160 had gezien... da's niet waar ;) Op Rail en Eurospoor reed zo'n 'geval' elke 2 minuten aan je neus voorbij ;)

Citaat van: Remco!
Maar welke oliewagens mogen erachter :) ( Of kunnen erachter! )

Deze:



Citaat van: Remco!
Die lijken mij erg op de wagons die Chris hier toont:
Klopt dit en zijn dat dus ook de juiste wagons voor die samenstelling ? En welke zou ik nog meer kunnen kopen ?

Lijken ja, zijn: nee... :( Ben al heel lang aan het monitoren, maar de juiste wagens zijn volgens mij nog nooit uitgebracht...

Grtzz,

Karst

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #4 Gepost op: 06 October 2009, 19:51:15 »
Da's helemaal niet erg ;) Overigens melde je elders op het forum dat je nog nooit een Brawa V160 had gezien... da's niet waar ;) Op Rail en Eurospoor reed zo'n 'geval' elke 2 minuten aan je neus voorbij ;)

Deze:

Lijken ja, zijn: nee... :( Ben al heel lang aan het monitoren, maar de juiste wagens zijn volgens mij nog nooit uitgebracht...

Grtzz,

Karst

Oh dat is dan helemaal niet tot me doorgedrongen ;D Zal zeker door de De-TD of U gekomen zijn ;D

Maar ok, jammer :( Dus verder zoeken dus!

Bedankt in ieder geval!

Gr. Remco.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #5 Gepost op: 08 October 2009, 16:25:45 »
Oliewagens omnummeren en vertijdperken een idee ?

nscargo2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #6 Gepost op: 08 October 2009, 16:28:36 »
Remco de DB216  van brawa is een supermooi model met sublieme rijeigenschappen , ik heb m zelf ook , wel tijdperk 5/6 ,maar ben er heel blij mee , superdetails ,alles piekfijn op de lok  (y)
de ketelwagons die je wilt kopen/zoeken ,is misschien een tipje ,weet ook niet of ze correct zijn, maar ik heb 1 wagon van ravossi die eigenlijk wel iets weg heeft van de foto van Drenht de kleuren van de ketel kloppen dan wel niet, maar dat is altijd aan te passen  ,weet niet zeker of die in tijdperk IV past maar lijkt er wel op , jij mag het zeggen



weet op dit moment niet welk nummer het heeft bij ravossi, maar dat kan ik nog opzoeken als het nodig mocht zijn

groet stefan ;)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #7 Gepost op: 08 October 2009, 19:10:18 »
Oliewagens omnummeren en vertijdperken een idee ?

Ja geen idee ? Ik sta open voor suggesties ?

@Stefan:

Ook hier, geen idee :) Misschien dat de experts een tip hebben ?

Gr. Remco.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re:DB BR 216 1980-1984 Olietrein
« Reactie #8 Gepost op: 18 November 2009, 21:22:13 »
Oliewagens omnummeren en vertijdperken een idee ?

Tja, het voorbeeld lijkt in ieder geval een LHB type te zijn, zoals hier is weergegeven: http://www.hauptbahn.de/Bilder/20090301a/index.html. Van een dergelijk type (voor stook/ruwe olie) is nog geen model. De Rivarossi is eerder iets van 80m3, deze zijn ca 65m3. Aan beide zijden van de NL-D grens werden/worden deze intensief gebruikt voor het vervoer van ruwe olie. Dus er moet toch markt voor zijn...

Dirkjan