Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 19:28:31
Wat was jullie allereerste loc? door Marcel112
Vandaag om 19:25:04
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Nebenbahn Ep3
Vandaag om 19:18:59
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 19:15:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 19:10:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 19:06:40
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
Vandaag om 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
Vandaag om 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
Vandaag om 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
Vandaag om 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 15:21:46
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 14:49:58
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Da's Daz 2 door Keska
Vandaag om 12:53:48
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 10:55:10
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:34:01
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 09:32:05
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 07:48:44

Auteur Topic: Stichting TEE  (gelezen 8790 keer)

Richard Snijder

• Offline Offline
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Stichting TEE
« Gepost op: 29 September 2009, 09:22:17 »
Is er hier iemand die weet hoe het met de Stichting TEE gaat ?
Op hun Site gebeurd weinig wat de verslagen aan gaat.
Was even nieuwschierig. ;)

Rob Ellerman

• Offline Offline
  • Modelspoor is emotie...
Re:Stichting TEE
« Reactie #1 Gepost op: 29 September 2009, 09:50:32 »
Meel ze ff...
Tbinnebarretije…

martijnhaman

• Offline Offline
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
« Reactie #2 Gepost op: 29 September 2009, 10:05:57 »
Nog beter: wordt donateur. Een nieuwsbrief houd je regelmatig op de hoogte en je steunt de stichting.

Martijn

Lokpaint

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 29 September 2009, 11:23:54 »
Hoi

Hoezo donateur?
Ik wil eerst eens resultaat zien, en daar hoort een stalen D voor mij niet bij.

Bart

Steef

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 29 September 2009, 11:34:11 »
Zie de foto's van de afscheidsrit plan T van enkele weken geleden, met een volledig geschilderd koprijtuig. Het andere koprijtuig is in behandeling en ook de tussenrijtuigen zullen wel gedaan worden. Dit alles ter conservering en natuurlijk om het zootje toonbaar te maken. Verder heb ik ook niets van doen met de Stichting TEE, dus meer weet ik ook niet.

StefanvdW

• Offline Offline
    • Mijn fotostream
« Reactie #5 Gepost op: 29 September 2009, 11:47:11 »
Hoezo doneren als het project al deels klaar is? Juist nu heeft de stichting geld nodig om activiteiten door te kunnen zetten, niet pas als er resultaat is, want resultaat komt pas na activiteit en daar is geld voor nodig! Tot nu toe hebben alle donaties de stichting zover gebracht zoals het nu is! Zonder donateurs zou het treinstel er waarschijnlijk nog net zo uit hebben gezien als toen het werd overgebracht naar Nederland in juni 2006. Alle donaties zijn dus zeer effectief geweest in de afgelopen 3 jaar en inkomsten kunnen nog steeds goed gebruikt worden.

Sinds juni 2006 is er vreselijk veel gebeurd aan de trein, zie alle werkdagverslagen op de website bijvoorbeeld. Nog steeds gebeurt er van alles aan de TEE op de Watergraafsmeer, de huidige standplaats van de trein. Momenteel zijn de vrijwilligers in de weekenden druk bezig met het schuren, grondverven en schilderen van alle bakken die de stichting nu in het bezit heeft. Het resultaat van een aantal weken werk was te zien tijdens de planT afscheidsrit van het Spoorforum afgelopen 19 september toen er een line-up was op de Watergraafsmeer met o.a. de TEE. Oordeel zelf;

Wat betreft de stalen D, zoals op de website beschreven staat dient deze alleen als magazijn voor de stichting. Verder gaat er voorlopig ook niks veranderen aan die status. Het TEE-treinstel zelf is waar het om te doen is, niet een stalen D en dat weet de stichting ook maar al te goed. Staat allemaal online.

Waarom de website niet zovaak geupdate wordt komt wellicht doordat alles vrijwilligerswerk is. Mensen die 5 dagen per week werken en daarnaast ook nog andere activiteiten hebben dan de website te updaten. Natuurlijk is de website een belangrijke bron van communicatie maar de afgelopen jaren is niet te zeggen dat de website niet frequent geupdate is. Een nieuwe website zit in de pijplijn, mogelijk dat de site daardoor makkelijker aan te passen is en informatie sneller te vinden zal zijn.

Ik hoop hiermee wat meer informatie gegeven te hebben. In de toekomst zal ik hier eventueel nog wel wat foto's kunnen plaatsen van de voortgang ter aanvulling op de website.

Stefan, vrijwilliger TEE

T.Spat

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 29 September 2009, 11:59:15 »
 (y)

Ziet er mooi uit, ik woon helaas in Enschede, anders zou ik graag meehelpen
als vrijwilliger...

Met vriendelijke groeten,

Tis

Richard Snijder

• Offline Offline
  • een deel van mijn baan
« Reactie #7 Gepost op: 29 September 2009, 12:03:29 »
Heb net even op de Routeplanner gekeken en de afstand Schmirn -Watergraafsmeer is 1013,6 Kilometer dus voor mij staat hij net iets tever weg om in het Weekend te gaan helpen als vrijwilliger.
Om als Donateur betrokken te zijn aan dit Stel daarvoor is de binding er ook te weinig,zou dan eerder Doneren aan een Stichting met een 1020.
Maar was even nieuwsgierig ,en mischien dat er in een later stadium wel een keer een Donatie die kant opgaat.

Lokpaint

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 29 September 2009, 13:42:10 »

Waarom de website niet zovaak geupdate wordt komt wellicht doordat alles vrijwilligerswerk is.

Met alle respect..het laatste nieuws op de site betreffende het treinstel dateert uit 2007.
Ik leg dit dus zo uit dat er de afgelopen twee jaar niks gebeurt is.

Bart

StefanvdW

• Offline Offline
    • Mijn fotostream
« Reactie #9 Gepost op: 29 September 2009, 13:58:36 »
Daar heb je gelijk in, de 'nieuws' rubriek is niet echt actueel. Wat er tijdens de werkdagen gedaan wordt is te vinden via www.stichtingtee.nl --> Stichting --> Documentatie --> Verslagen, al dateert het meest recente verslag zo te zien wel alweer uit april. Degene die dat bijhoudt leest hier ook mee dus wellicht dat daar binnenkort nog verandering in komt ;)

NS2200

• Offline Offline
  • NS 2200
« Reactie #10 Gepost op: 29 September 2009, 14:33:43 »
Zijn er nog ideeën over wat uiteindelijk voor motorwagen gaat dienen of blijft het bij de huidige bakken?

Iwan

Thom

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 29 September 2009, 23:46:36 »
Daar heb je gelijk in, de 'nieuws' rubriek is niet echt actueel. Wat er tijdens de werkdagen gedaan wordt is te vinden via www.stichtingtee.nl --> Stichting --> Documentatie --> Verslagen, al dateert het meest recente verslag zo te zien wel alweer uit april. Degene die dat bijhoudt leest hier ook mee dus wellicht dat daar binnenkort nog verandering in komt ;)
Iets verder door lezen kan soms geen kwaad, zeker neit als je zelf wat wilt weten wilt komen.

Daarnaast zijn de maanden vanaf arpril mei toch vaak een stuk rustiger doordat vrijwilligers ookweleens op vakantie gaan, dus valt er ook minder te melden
Wacht gewoon af en er komt vanzelf wel nieuws, ze hoeven toch niet elke kwaststreek te publiceren ?

Sterker nog, ik vind het best knap dat het nog zo bijgehouden wordt (Compliment!)
Dit soort verslagen schrijven kost toch even tijd en ook op de dag zelf wat fototjes maken is snel vergeten. Iets wat snel in vergetelheid raakt dus, maar hier nog niet dus  ;)

VAM65

• Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
« Reactie #12 Gepost op: 30 September 2009, 08:43:50 »
Iets verder door lezen kan soms geen kwaad, zeker neit als je zelf wat wilt weten wilt komen.

Daarnaast zijn de maanden vanaf arpril mei toch vaak een stuk rustiger doordat vrijwilligers ookweleens op vakantie gaan, dus valt er ook minder te melden
Wacht gewoon af en er komt vanzelf wel nieuws, ze hoeven toch niet elke kwaststreek te publiceren ?

Sterker nog, ik vind het best knap dat het nog zo bijgehouden wordt (Compliment!)
Dit soort verslagen schrijven kost toch even tijd en ook op de dag zelf wat fototjes maken is snel vergeten. Iets wat snel in vergetelheid raakt dus, maar hier nog niet dus  ;)

Zo is het. Alle tijd dat daar iemand met een fototoestel rondloopt en achter de computer zit om tekst in te voeren, kan hij niet met een verfkwast en een stuk schuurpapier rondlopen, en duurt de restauratie dus nog langer!

rard

• Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
    • Spoorh0.nl
« Reactie #13 Gepost op: 31 March 2010, 19:51:11 »
Iemand enig idee wat er met de site van de Stichting TEE gebeurd is?... :-\
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

Richard Snijder

• Offline Offline
  • een deel van mijn baan