Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanpassen baanplan bestaande baan door Ronald69
Vandaag om 16:06:19
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door Rick
Vandaag om 16:03:05
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 15:48:45
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Rick
Vandaag om 15:09:14
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:06:26
Sfeer op je modelbaan door Ronald Halma
Vandaag om 15:02:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:38:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR door VAM65
Vandaag om 13:34:11
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 13:30:30
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door odaoda
Vandaag om 13:27:03
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:25:09
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
Vandaag om 12:56:38
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door defender
Vandaag om 12:51:30
Module vliegveld Jan van Mourik door defender
Vandaag om 12:45:24
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:08:12
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door sncf231e
Vandaag om 11:53:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 08:40:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:32:57
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 01:23:58
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
14 August 2025, 21:30:54
Fleischmann Anna ombouw. door defender
14 August 2025, 20:19:47
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
14 August 2025, 18:37:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
14 August 2025, 17:25:32
Aachenau West door tijgernootje
14 August 2025, 16:43:07
US diorama in H0 door tijgernootje
14 August 2025, 16:33:38
Rijnstraat door tijgernootje
14 August 2025, 16:32:24
Da's Daz 2 door Huup
14 August 2025, 15:59:06

Auteur Topic: Treinongeval Barendrecht  (gelezen 45655 keer)

Dpc Fo

• Offline Offline
    • Mijn fotosite
Re:Treinongeval Barendrecht
« Reactie #135 Gepost op: 27 September 2009, 21:13:53 »
Juist Chris, dank!
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #136 Gepost op: 27 September 2009, 21:14:53 »
@Bruce : Nee, maar we kregen wat mails van mensen die dat wel zo zagen. (wat ik me kan voorstellen)
Er lezen ook hier heel wat machinisten mee....denk daar aan.

Die zijn een collega verloren, en zien die lok niet zomaar als....een lok.

Snap je ?

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #137 Gepost op: 27 September 2009, 21:23:36 »
..... Meneer van Vollenhoven zal er nog een rondje om lopen, de bruikbare onderdelen eruit (zover die er nog zijn) ....
Mogelijk mis je de essentie ...

Sander

Bruce!!!

• Offline Offline
  • MK III
« Reactie #138 Gepost op: 27 September 2009, 21:30:04 »
Chris: In dit geval heb ik mijn tekst weggehaald ,en biedt hiervoor mijn escuuses..

Was niet zo bedoeldt........
Passat driver:)

Spoor65

• Offline Offline
« Reactie #139 Gepost op: 27 September 2009, 21:52:16 »
Jammer van de loc.....

Tja bruce,

Dan heb je de tekst wel weggehaald cq aangepast, wat ik kan waarderen hoor, maar om eerlijk te zijn, gezien de tekst die net voor jou geplaatst is, vind ik de woorden "jammer van de loc" nog steeds een beetje niet op zijn plaats.

Ik snap best hoor dat je het niet rot bedoeld, maar chris heeft nog steeds gelijk, dat deze loc niet zomaar een loc is nu er een MCN in is omgekomen.

Nu klinkt het bij jou een beetje alsof de loc erger is dan...., dus please, zet er dan alleen de 5 puntjes neer en meer niet.

mvg

Spoor65
N-spoor, digitaal DCC, Multimaus, peco code 55, TijdperkI + III + V DB

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #140 Gepost op: 28 September 2009, 09:44:51 »
De DB Schenker trein reed met 2 locs, de rode 6514 als 1e en de geel/grijze 6415 erachter.
Dat weet ik, dus?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #141 Gepost op: 28 September 2009, 09:48:23 »
Wij wisten het niet! dus....?
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #142 Gepost op: 28 September 2009, 09:49:27 »
Meer lezen zou ik dan zeggen, het stond toch vrij vlug op allerlei sites en fora. ;)

Punt was dan ook dat Sander sprak van een veranderd aantal locomotieven, maar dat ben ik nergens tegengekomen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #143 Gepost op: 28 September 2009, 09:57:18 »
@Rick, nee ik sprak niet zelf van een gewijzigd aantal loc's. Ik gaf aan dat journalisten over verschillende aantallen spraken, als voorbeeld van problemen bij de informatievoorziening.

Sander

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #144 Gepost op: 28 September 2009, 11:03:03 »
Zucht....

Gert1

• Gast
« Reactie #145 Gepost op: 28 September 2009, 11:15:06 »
We hebben nu vaak genoeg gewaarschuwd dat we het niet dulden dat er in dit draadje op de man wordt gespeeld. Ook hebben we gezien dat er toch steeds weer voorbij wordt gegaan aan het feit dat een machinist is overleden en een andere machinist zwaar gewond is geraakt. Kennelijk is erg moeilijk om hier rekening mee te houden.
Vandaar dat dit draadje voorlopig op slot gaat.

Gert

Onderstaande bericht ontving ik van Chris Westerduin (zelf machinist) en voeg ik op zijn verzoek nog toe:

Na een hele drukke week zit ik vandaag voor het eerst weer op het BNL forum. Wat me opvalt is dat ook in dit forum veel modelspoorders erg ver van de 1:1 spoorwereld afstaan helaas. De klap van donderdag heeft me persoonlijk ook erg veel gedaan. Waarom deze wel en andere spoorongelukken niet weet ik niet. Het doet me erg veel. Misschien komt het doordat ik als machinist ook vaak op deze locatie kom...

Ik vernam van de ramp op vrijdagochtend toen de wekker net was gegaan en ik rond 5u de mail ff checkte, dat was 'n behoorlijke shock. Nog erger werd die toen ik 's middags vernam wie er op de ERS trein zat, ook nog een bekende van me...
Gelukkig gaat het met hem redellijk okay. Hij is een aantal keer geopereerd en heeft hand, neus en knie gebroken en verwondingen in het aangezicht. Ook heeft ie een stevige hersenschudding overgehouden. Hij ligt nu nog in een Rotterdams ziekenhuis maar wordt morgen naar het hoge noorden vervoerd waar hij ook woont.

De Railion collega was 56 jaar oud, getrouwd en laat ook nog vier kinderen achter. Ik heb van verschillende kanten gehoord dat hij onwel was geworden en dat ie na het ongeluk nog 1,5 uur heeft geleefd. Ik hoop voor de beste man dat ie daar maar weinig van heeft meegemaakt!

Op de rampavond reden beide treinen redelijk op tijd. De RN trein kwam van Onnen als 61300 via Rotterdam en IJsselmonde naar Kijfhoek. De ERS trein was net als 42331 van Kijfhoek vertrokken over het rechter tunnelspoor. Aan de noordkant van de tunnel wisselt trein 42331 van spoor en gaat dan de flyover op richting station Lombardijen. Helaas zijn beide treinen elkaar op het punt waar de ERS trein aan het 'oversteken' was tegengekomen.

Wie van de twee heeft een rood sein over het hoofd gezien? Bewijs over deze schuldvraag heb ik vernomen maar dat antwoord laat ik over aan de echte onderzoekers. Daar ga ik me niet schuldig aan maken op een openbaar forum. Dat dit gebeurd is is al veel te triest voor woorden...

Ik wil ook nog even reageren op het Traxx vs 11.8 verhaal. Een Traxx loc heeft een enorm goed werkende ED rem die een grotere remvertraging heeft dan een loc die het niet heeft. Als het systeem net zo werkt als bij een 189 dan remt ie bij een snelremming vooral op de motoren, ED dus, en bij een losse loc zit je dan met je neus bijna tegen de voorruit! Heel goed dat de HI Speed collega zo gehandeld heeft, met maar zeven rijtuigjes sta je zo stil natuurlijk! In de sporen van de Benelux en waar ook de DDAR reed lag een containerdraagwagon die door het ongeval weggeschoten was. Zover ik weet had de Traxx deze geraakt en de DDAR niet.

Mijn medeleven met beide familie's van de machinisten. Ik hoop dat de m'n bekende machinist er lichamelijk en psychisch weer bovenop komt!

Chris Westerduin
« Laatst bewerkt op: 28 September 2009, 18:18:05 door Gert van den Heuvel »