Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke Vallejo kleur? door aad52
Vandaag om 15:33:13
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 15:23:03
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
  

Auteur Topic: ik wil een baan maken liefs digitaal aansturen van de trein  (gelezen 3525 keer)

bonte5koe

  • Gast
ik wil een baan maken liefs digitaal aansturen van de trein
« Gepost op: 17 november 2006, 16:36:01 »
waar ik mee zit is dat ik een baan wil maken waar ik de treinen digitaal op kan laten rijden, ik heb nog geen digitalen spullen maar allemaal analoog. 4 Treinen maar misschien om te bouwen en een groot aantal toebehoren en dat alles in N. Mijn vraag is kan ik beter een beginset kopen of losse onderdelen? En waar moeten die losse onderdelen uit bestaan als ik bv de multimous van ROCO wil en daarnaast dan ook natuurlijk 2 regelaars, voor het rangeren. Ben ook al wezen kijken naar een beginset van Fleismann maar vind ze te duur. Van ROCO is moeilijk een goede uitleg te vinden. Wie heeft ideeen??? ??? ??? ??? ;)

Hans van de Swaluw

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re: ik wil een baan maken liefs digitaal aansturen van de trein
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2006, 16:41:26 »
Gerrit,

De standaard retour vraag op jouw vraag: Wat ben je van plan met het digitale systeem. Nu of op langere termijn.

Bv.:
- wel of geen wissels, seinen e.d. aansturen
- via de PC besturen
- Nu 4 treinen, -- uitbreiding t.z.t.
- enz. enz.

Overigens zijn er al de nodige topics hier te vinden onder Forum > Digitaal vraagbaak waar ontzettend veel over jouw vraag is be- en geschreven.


Mvg,

Hans
2-rail, IB met Koploper en veel (teveel) randapparatuur

jeroen0

  • Gast
Re: ik wil een baan maken liefs digitaal aansturen van de trein
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2006, 16:49:06 »
hallo gerrit,

eerst moet je kijken wat voor een budget je wil uitgeven.

Heb je dit niet dan is het verstandig om alles los te kopen en wel "2de hands " op marktplaats of zeker op e-bay (duitsland).
Je moet zeker opletten wat voor regelaar je koopt , aangezien niet alles is uit tebreiden naar oneindig. ga je voor 4 treinen (wat je nu heb ) dan maakt het niet zoveel uit heb je uitbreidingsplannen ga dan in mijn opinie naar fleischmann's twin center of zijn broertje Intellibox van Uhlenbrock, deze zijn multi's kunnen eigenlijk elke decoder aan.

Decoders (loks) zijn verschillende optie van af 33 euro gebouwd tot 100 euro goede optie zijn  Uhlenbrock, Viessmann, lenz voor Fleischmann N lokomotieven

http://www.floodland.nl/trein/info/digitaal_1.htm

succes  :-X

bonte5koe

  • Gast
Re: ik wil een baan maken liefs digitaal aansturen van de trein
« Reactie #3 Gepost op: 17 november 2006, 18:47:45 »
budget ja niet te duur, de startsets van fleismann vind ik dus te veel aangezien ik die rails niet hebt en zelf al rollend materieel hebt. Een systeem om met verschillende treinen te kunnen rangeren is voldoende en of ik ga uitbreiden weet ik nog niet maar in beginsel niet. het roco systeem lijkt me wel wat omdat het apart niet te duur is en goed uit te breiden is. dus 2 locmousen ed, waar vind ik een beschrijven daarvan?

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1191
    • DutchRoco
Re: ik wil een baan maken liefs digitaal aansturen van de trein
« Reactie #4 Gepost op: 17 november 2006, 19:18:19 »
Hallo Gerrit,

Kun je iets beter aangeven waarvan je een beschrijving zoekt, is dat alleen van de lokmaus  of van wat er verder allemaal nog bijkomt

mvg Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

bonte5koe

  • Gast
Re: ik wil een baan maken liefs digitaal aansturen van de trein
« Reactie #5 Gepost op: 17 november 2006, 19:20:26 »
Dat had je goed piet ik bedoelde dus wat er allemaal bijkomt als je een baan neerleg en je wil 2 treinen laten rijden en gelijktijdig bedienen

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1191
    • DutchRoco
Re: ik wil een baan maken liefs digitaal aansturen van de trein
« Reactie #6 Gepost op: 17 november 2006, 19:39:50 »
Hoi Gerrit,

Allereerst wil ik zeggen dat ik met N spoor geen ervaring hebt.
Uitgaande dat de besturing voor N en Ho geen verschil is. Als het anders is dan hoor ik dat graag van collega's.

De loks moeten voorzien worden van decoders. Prijs van dat kleine spul weet ik niet.
Het gebruik van lokmaus of multiMAUS gaat alsvolgd, Je hebt nodig een versterker en een lokmuis 2 (multiMAUS) die volop worden aangeboden op markplaats tussen de 25 en 50 euro, in pincipe kun je dan al digitaal rijden.

Ook wissels, seinen kun je hiermee bedienen, er zijn wel wissel aandrijvingen en wisseldecoders nodig, verdere uitbreiding is wat je zelf wenst.

m.v.g Piet

makkelijk is natuurlijk meerder lokmuisen b.v. 2 dan hoeft je niet te switsen bij 2 treinen

 
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1191
    • DutchRoco
Re: ik wil een baan maken liefs digitaal aansturen van de trein
« Reactie #7 Gepost op: 17 november 2006, 19:44:30 »
Hoi Gerrit

De Trafo niet vergeten.

MVG Piet

Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

Hans van de Swaluw

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re: ik wil een baan maken liefs digitaal aansturen van de trein
« Reactie #8 Gepost op: 17 november 2006, 20:04:47 »
Gerrit,

Decoders inbouwen in N loc's is niet iedereen gegeven. Bovendien is het inbouwen niet altijd zonder meer mogelijk gezien de kleine afmetingen. Soms is enig verbouwen of frezen wel nodig.

Daarnaast zul je voor N (zeer) kleine decoders nodig hebben. Prijzen variëren tussen de € 25 en 35,= grofweg. Goed geschikt voor N zijn bv. Kühn decoders.

Mvg,

Hans
2-rail, IB met Koploper en veel (teveel) randapparatuur

bonte5koe

  • Gast
Re: ik wil een baan maken liefs digitaal aansturen van de trein
« Reactie #9 Gepost op: 17 november 2006, 23:41:51 »
Beste piet hartelijk bedankt voor je info, nog een laatste vraag want ik denk dat roco goedkoper en meerdere mogelijkheden heeft dan het digitale gebeuren van fleismann, er zijn ook meer mogelijkheden voor een redelijke prijs. Welke maus is nu de beste want er zijn er verschillende en inderdaad ook bij EBAY zijn er verschillende te koop.
mvg gerrit

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1191
    • DutchRoco
Re: ik wil een baan maken liefs digitaal aansturen van de trein
« Reactie #10 Gepost op: 18 november 2006, 10:22:01 »
Gerrit,

Of roco meer mogelijkheden heeft dan fleismann kan ikniet beoordelen omdat ik zelf alles met roco doe en geen ervaring hebt met fleismann.

Wat zou ik doen, ik zou een startset van roco kopen €139.00 en de lok, wagen en rails verkopen. Je hebt dan nieuw spul
Of met de winkel proberen een dail te maken dat ze set ook los willen maken en dat zij de lok, rail en de wagen willen houden en jij de multimaus, versterker en de trafo koopt voor een redelijke prijs.

Losse multiMAUS, versterker en trafo zijn veel duurder, ook 2hands.

Ik zou voor de multiMAUS gaan omdat deze meer mogelijkheden heeft dan de lokmuis 2, deze kun je er altijd nog 2 hands bijkopen.

Als je mij je E-mail adres prive stuurt dan kan ik wel wat aansluit en info copy mailen, dit lukt niet met benelux

Mvg Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

lokmuis

  • Offline Offline
  • Berichten: 148
Re: ik wil een baan maken liefs digitaal aansturen van de trein
« Reactie #11 Gepost op: 18 november 2006, 10:45:51 »
Gerrit,
Ben het met Gerrit helemaal eens en wanneer je alleen maar wilt rijden zoals ik het doe met de Muis2 en Multimuis is dit een goede oplossing.
gr Frits
tt spoor

Mark been

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
Re: ik wil een baan maken liefs digitaal aansturen van de trein
« Reactie #12 Gepost op: 20 november 2006, 18:56:21 »
Beste piet hartelijk bedankt voor je info, nog een laatste vraag want ik denk dat roco goedkoper en meerdere mogelijkheden heeft dan het digitale gebeuren van fleismann

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb de TC van fleischmann en daar kun je net zoveel mee als met de locmuis en waarschijnlijk nog wel meer.
Dit moest ik even kwijt ;D

M.v.g. Mark
H0, digitaal, dr5000, koploper

bonte5koe

  • Gast
Re: ik wil een baan maken liefs digitaal aansturen van de trein
« Reactie #13 Gepost op: 20 november 2006, 19:38:07 »
Ja dat is ook wel zo maar als je praat over alleen maar de loc-boss van fleismann (kan maar 4 treinen aan ) is dat voor de mogelijkheden die hij bied vrij duur ???

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: ik wil een baan maken liefs digitaal aansturen van de trein
« Reactie #14 Gepost op: 20 november 2006, 19:40:15 »
Citaat
Beste piet hartelijk bedankt voor je info, nog een laatste vraag want ik denk dat roco goedkoper en meerdere mogelijkheden heeft dan het digitale gebeuren van fleismann,

Nu dat denk ik niet, met het Fleischmann Twin-Center is natuurlijk vele malen meer mogelijk dan met het Muliti-Maus of Lok-Maus gebeuren van Roco. Maar dat heeft wel zijn prijs.

Een Multi-Maus is daarin tegen de beste instap of keus als je de keus hebt. Het beste is een startset te kopen, voor ongeveer 140,-- euro''s.

Mvg
Wim.


Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net