Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door NS264
Vandaag om 20:35:32
Terugverende koppeling door phdirk
Vandaag om 20:32:14
Her-(her-)beginnen door J. Brans
Vandaag om 20:29:22
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
Vandaag om 20:24:48
booster vraag door bellejt
Vandaag om 20:22:22
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 20:17:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 20:12:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:09:59
Wat te doen met oude catalogi door phdirk
Vandaag om 20:09:19
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
Vandaag om 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
Vandaag om 19:27:03
Wat was jullie allereerste loc? door Biesje
Vandaag om 19:05:02
Vitrinekast door Scratchbuilt
Vandaag om 18:44:53
MoBaBro.de door henk
Vandaag om 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
Vandaag om 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
Vandaag om 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
Vandaag om 17:26:13
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 16:20:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Pauldg
Vandaag om 15:42:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 15:40:38
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 13:00:46
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 12:25:04
Molenbaan (werktitel) door ruudns
Vandaag om 12:13:25
  

Auteur Topic: Baanplan MBZE  (gelezen 13073 keer)

MBZE_Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
Baanplan MBZE
« Gepost op: 13 June 2006, 12:09:34 »
Mijn baanplan :)







En totaal plaatje




Voor meer foto's verwijs ik je graag naar mijn website

M.v.G

Erik.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Baanplan MBZE
« Reactie #1 Gepost op: 13 June 2006, 12:25:11 »
Zou je (om het voor de kijkers wat duidelijker te maken) even nummers bij alle aansluitingen kunnen zetten. Zodat we kunnen zien welk stuk rails op welk ander stuk rails aansluit.
Want met mane bij die spiraal lijkt me dat geen overbodige luxe  ;)

Verder heb je naar mijn persoonlijke mening wel een heel groen landschap rond het station..  ;D

Tekeningen zien er verzorgt uit!

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

BVZfan

  • Smalspoormalloot
  • Offline Offline
  • Berichten: 109
  • HGe 4/4 II
    • Zermattbahn
Re: Baanplan MBZE
« Reactie #2 Gepost op: 13 June 2006, 12:40:01 »
Erik,

Kan je ook wat meer informatie geven omtrent afmetingen van de baan, schaal, gelijk/wisselstroom (want bij gelijkstroom heb je al direct met een keerlus te maken zie ik) etc.? Dan krijgt iedereen tenminste een totaalbeeld van wat je van plan bent.

Groet,

Paul

MBZE_Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
Re: Baanplan MBZE
« Reactie #3 Gepost op: 13 June 2006, 12:59:08 »
- Afmeting                  : 410 x 190 (de ruitjes is man gat)
- Rails                         : H0 Fleischmann Profirails
- Besturings Apparaat: Twincenter van Fleischmann
- Software                  : http://www.pahasoft.nl
- Booster                    : Fleischmann Twin-Booster (tot nu toe)
- Wissels Aansturing  : 3x TWIN-receiver module (tot nu toe)
- Seinen Aansturing   : http://www.parallel63.pahasoft.nl/ van Kees Moerman
- Terug meldunits S88: 3x Marklin S88, 4x http://www.floodland.nl/trein/info/digitaal_6.htm
- Keerlus                    : 3x http://www.funkyrail.nl/fr-zelfbouw-keerlus.htm

M.v.G

Erik.

@mark heb plaatjes aangepas hoop dat het nu duidelijker is
« Laatst bewerkt op: 13 June 2006, 13:18:17 door Erik van Vliet »

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: Baanplan MBZE
« Reactie #4 Gepost op: 13 June 2006, 21:06:41 »
Ziet er leuk uit vooral die tunnels. Ook de draaischijf is goed geplaats volgens mij. Zodat hij niet alle aandagt opeist.
Voor grootspoorfoto's zie site

MBZE_Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
Re: Baanplan MBZE
« Reactie #5 Gepost op: 14 June 2006, 09:35:37 »
Bedankt

Erik.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Baanplan MBZE
« Reactie #6 Gepost op: 15 June 2006, 16:17:37 »
Beste Erik,

Zo met die kleurtjes is het helemaal duidelijk. goed bezig!
Maar heb je ook je stijgingspersentage al berekend?
Met name de spiraal lijkt me voor H0 wat krap? 3% moet je als absoluut maximum aanhouden omdat het ook nog eens een bocht is, en in bochten heb je extra wrijving.

Veel succes.

Met vriendelijke groet,

Mark
« Laatst bewerkt op: 15 June 2006, 16:19:23 door mmhajvth. Reden: dyslexie »
love to build realistic     let's be kind.

MBZE_Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
Re: Baanplan MBZE
« Reactie #7 Gepost op: 15 June 2006, 16:28:20 »
De spiraal is +/- 2.6%.
Het dubbelspoor tegen de achterwand loopt ook schuin omhoog 3.2%

En spiraal bestaat al en heb met geen een trein een probleem.

Maar toch bedankt voor het mee denken

Erik.

MBZE_Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
Re: Baanplan MBZE
« Reactie #8 Gepost op: 16 June 2006, 15:50:30 »
Ok ben ik weer wat vinden jullie beter als station 1 of 2 en waarom

1



2


B.v.D voor je mening

Erik.

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Baanplan MBZE
« Reactie #9 Gepost op: 16 June 2006, 16:13:12 »
De 2e heeft mijn voorkeur maar probeer op tekening alles eens wat schever te leggen? dus dan kom je links met je spoor in het midden uit ipv onderin. Daar heb je de ruimte voor als je de rechte stukken links in het midden weglaat. Je kan dan de sporen bij het station ook iets langer maken wat rustiger overkomt.

Dus je begint rechtsonder zoals op de 2e tekening en je gaat naar links midden.

MBZE_Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
Re: Baanplan MBZE
« Reactie #10 Gepost op: 16 June 2006, 22:55:37 »
Je heb gelijk maar :)

Dan kom ik in de problemen met


Ik wil bovenstaande toch houden om wat te doen te hebben tijdens het rijden en om materiaal te stallen

Maar bedankt voor het mee denken

Erik.

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Baanplan MBZE
« Reactie #11 Gepost op: 17 June 2006, 09:08:15 »
ha, nee, je moet die bocht links ook niet helemaal doortrekken. Die bocht wordt slecht 65 graden, zo komt je station scheef te liggen en dan zijn die sporen iets langer.

MBZE_Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
Re: Baanplan MBZE
« Reactie #12 Gepost op: 17 June 2006, 11:34:23 »
Sorry maar denk dat ik het niet snap

Kan je het misschien laten zien via een paint image of zo
Als ik links omhoog ga kan ik volgens mij de bocht naar de draaischijf niet meer maken



Erik.

DJMusic

  • Gast
Re: Baanplan MBZE
« Reactie #13 Gepost op: 17 June 2006, 13:45:47 »
Als ik u was zou ik wat meer scenery erbij doen denk maar aan een klein dorpje.

MBZE_Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 359
Re: Baanplan MBZE
« Reactie #14 Gepost op: 17 June 2006, 14:33:04 »
 ;D

De tekening komt uit een ontwerp programma waar in ik niet meer scenery heb.
Meest van de scenery in het programma doet het om een of andere rede niet
Het stations gebouw is ook niet het stations gebouw dat in werkelijkheid komt

Dus ja er komt veel meer scenery.

Erik.