Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
Vandaag om 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
  

Auteur Topic: Power 3 versus Power 4 van Uhlenbrock  (gelezen 4649 keer)

Arts

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Power 3 versus Power 4 van Uhlenbrock
« Gepost op: 15 August 2009, 18:15:12 »
Hallo,

Waarom (bij gebruik van de Intellibox en Loconet) Power 3 nog aanschaffen?
Wat is het verschil, behoudens de prijs (ca. 50%)?

Gr Paul

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Power 3 versus Power 4 van Uhlenbrock
« Reactie #1 Gepost op: 15 August 2009, 18:45:09 »
Een Power 3 is een booster. Dus geeft je extra vermogen op de baan als je dat nodig hebt.

Gr. Remco.

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:Power 3 versus Power 4 van Uhlenbrock
« Reactie #2 Gepost op: 15 August 2009, 18:57:34 »
De Power 4 is de huidige versie van een booster die geschikt is om via het LocoNet te worden aangesloten, op de LocoNet -B aansluiting. Is moderner en uiniverseler dan de oude Power 3.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Arts

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re:Power 3 versus Power 4 van Uhlenbrock
« Reactie #3 Gepost op: 15 August 2009, 19:02:20 »
Dank Remco en Wim,

M.a.w., bij aansturing van de baan via Loconet is er geen enkele reden meer om de Power 3 aan te schaffen. De prijs is daarnaast sowieso al doorslaggevend.

Gr Paul


Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:Power 3 versus Power 4 van Uhlenbrock
« Reactie #4 Gepost op: 15 August 2009, 19:11:13 »
Het is een booster die vooral bij module banen handig is, maar de power 3 kun je gewoon gebruiken en blijven gebruiken, staat wat dat aangaand los van het LocoNet.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Arts

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re:Power 3 versus Power 4 van Uhlenbrock
« Reactie #5 Gepost op: 17 August 2009, 15:05:12 »
Beste Wim,

Maar als je nieuw gaat kopen, dan is er toch ook zonder modulebaan, geen enkele reden meer om een Power 3 te kopen???

Gr Paul

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:Power 3 versus Power 4 van Uhlenbrock
« Reactie #6 Gepost op: 17 August 2009, 17:12:14 »
Paul,

Dat is een keus welke jij zelf doet. Je bepaald zelf of iets nuttig is of niet.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6046
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Power 3 versus Power 4 van Uhlenbrock
« Reactie #7 Gepost op: 17 August 2009, 20:53:01 »
Heb er toch nog 1 bij gekocht. Waarom?

Zodat ik mijn wissels en seinen via de decoders apart van voeding en digitaalsignaal kan voorzien. Dit zonder mijn Intellibox te belasten.
Dus Intellibox voor het rijden van de treinen en een power3 voor de wissels en seinen.

Verder schaar ik mij achter het gene wat Wim Ros zegt.
groetjes Dion

C_Jabaaij

  • Offline Offline
  • Berichten: 963
  • Eschburg
Re:Power 3 versus Power 4 van Uhlenbrock
« Reactie #8 Gepost op: 17 August 2009, 21:01:33 »
Ik zou het juist andersom doen, de IB voor seinen en wissels en de booster voor het rijden van de treinen.  ???

Koos Jabaaij.
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”

Henk B

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 3
Re:Power 3 versus Power 4 van Uhlenbrock
« Reactie #9 Gepost op: 18 August 2009, 09:38:08 »
Beste mensen,

Met de antwoorden van dit draadje was het voor mij wat duidelijker geworden.
Toevallig kwam ik het mailadres van de importeur in NL tegen.
Gisteravond gemaild, vandaag al reactie!

Zijn antwoord is:
De Power 4 is de opvolger van de Power 3, die uit het programma verdwijnt. De eigenschappen zijn hetzelfde, echter heeft de Power 4 geen ingebouwde keerlusmodule meer (en is daarom ook goedkoper!).
Indien u de keerlusmodule niet gebruikt (de Power 4 heeft wel een extra aansluiting hiervoor) adviseren wij u de Power 4 te gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Huub van den Burg
HobbyTime B.V.


Succes

Groeten Henk,

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6046
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Power 3 versus Power 4 van Uhlenbrock
« Reactie #10 Gepost op: 18 August 2009, 16:07:58 »
Ik zou het juist andersom doen, de IB voor seinen en wissels en de booster voor het rijden van de treinen.  ???

Koos Jabaaij.

Ik dus niet, maar dat is nu eenmaal de keuze die je maakt.

Want nu rij ik met de Intellibox en twee Power3 en de derde power3 is voor de wissels en seinen. Als ik dit nu allemaal zou gaan omgooien heb ik een hoop werk waar ik geen tijd voor heb en wil maken, omdat dat al geheel klaar ligt.
« Laatst bewerkt op: 18 August 2009, 16:10:48 door dion »
groetjes Dion

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:Power 3 versus Power 4 van Uhlenbrock
« Reactie #11 Gepost op: 18 August 2009, 23:49:27 »
Volgens mij valt dat reuze mee, die berg met werk, volgens mij hoef je maar twee draden anders aan te sluiten.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6046
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Power 3 versus Power 4 van Uhlenbrock
« Reactie #12 Gepost op: 19 August 2009, 10:00:38 »
Iets meer als alleen 2 draden aansluiten, omdat ik dan wat zou willen aanpassen. Maar dat maakt niet uit want nu functioneerd het goed en zoals ik het wil.

groetjes Dion

Paulan

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re:Power 3 versus Power 4 van Uhlenbrock
« Reactie #13 Gepost op: 21 August 2009, 19:36:01 »
Hallo,

Waarom (bij gebruik van de Intellibox en Loconet) Power 3 nog aanschaffen?
Wat is het verschil, behoudens de prijs (ca. 50%)?

Gr Paul

Hoi Paul,
Je heb alleen een booster nodig als je Intellibox niet genoeg power leverd. (uit het hoofd leverd hij max 3 amp.) Uhlenbrock heeft ook een LocoNet-Schaltermodule voor seinen/wissels.
De stroom wordt dan geleverd door een apparte travo. Dan heb je dus nog steeds 3 amp voor je treinen over


Arts

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re:Power 3 versus Power 4 van Uhlenbrock
« Reactie #14 Gepost op: 21 August 2009, 19:48:59 »
Beste Naamgenoot,

Dank voor je reactie.
Wellicht wat onduidelijk omdat de vraag die ik stel in het eerste bericht, in relatie moet worden gezien met de titel.
Waarom een booster nodig is, is me bekend. Het ging mij juist om het verschil tussen de Power 3 en de Power 4.

Zoals je ziet heeft Henk in een bericht in dit "draadje" de reactie van de importeur geplaatst. Het is me duidelijk. Geen Power 3 meer aanschaffen als je geen keerlusmodule nodig hebt.
Misschien is een Power 4 met separate keerlusmodule zelfs nog goedkoper.

Groeten,

Paul