Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door BrightonBelle
Vandaag om 23:25:16
Lodewickshaven door Wim Vink
Vandaag om 23:11:40
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 23:09:28
Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 23:00:20
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door spock
Vandaag om 23:00:03
Fleischmann SGMm Deurrubbers? door Duikeend
Vandaag om 22:58:17
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door prutser
Vandaag om 22:56:41
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 22:44:17
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 22:43:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 22:18:36
Rangeren met een pec door Noordernet
Vandaag om 22:17:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 22:13:40
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:01:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:41:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:39:30
US diorama in H0 door Spoor010
Vandaag om 21:39:03
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Mitchell
Vandaag om 21:35:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Karben
Vandaag om 21:27:58
Rondom Charlois door Arjen52
Vandaag om 21:23:10
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Duvel
Vandaag om 20:40:07
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 20:22:16
Wat spoor 1 brouwsels door Frits C
Vandaag om 20:20:29
PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 19:37:07
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
Vandaag om 18:43:56
Bauarbeiten im gange door MaraNCS
Vandaag om 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 17:59:44
Lasersnijder voor karton door Frits C
Vandaag om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:07:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 16:47:56
  

Auteur Topic: Einde Light Rail Gouda / Alphen ad Rijn  (gelezen 6638 keer)

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Einde Light Rail Gouda / Alphen ad Rijn
« Gepost op: 07 August 2009, 19:43:18 »
Volgens een bericht op het Spoorforum.eu komt er zeer spoedig een einde aan het Light Rail projekt op Gouda / Alphen ad Rijn !

We gaan daar dus weer terug in de tijd, met gewone NS treinen !

Nog maar snel wat foto´s maken, weet iemand al waar dit materieel van de HTM naar toe gaat ?

Zie  http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=306
Ook Engelse treinen zijn leuk

System-M

  • Offline Offline
  • Berichten: 508
Re:Einde Light Rail Gouda / Alphen ad Rijn
« Reactie #1 Gepost op: 07 August 2009, 21:02:17 »
Had de HTM niet in haar achterhoofd deze stellen eventueel te verpatsen aan het ov-bedrijf in Stockholm? Qua kleurstelling waren ze bewust zoveel mogelijk gelijk gehouden met de trams aldaar (wit met blauwe deuren, het geel onderin is geplakt en kan zo verwijderd worden).
grt
marc
Grt
Marc

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8576
  • Spoor N
Re:Einde Light Rail Gouda / Alphen ad Rijn
« Reactie #2 Gepost op: 08 August 2009, 14:33:49 »
We gaan daar dus weer terug in de tijd, met gewone NS treinen !
Hoezo is dat terug in de tijd als er moderner materieel terug komt?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 631
    • DPhoto
Re:Einde Light Rail Gouda / Alphen ad Rijn
« Reactie #3 Gepost op: 08 August 2009, 16:32:49 »
Zal me niet verbazen als er SLT komt te rijden, en dat lijkt mij niet echt een stap terug in de tijd  ;)

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re:Einde Light Rail Gouda / Alphen ad Rijn
« Reactie #4 Gepost op: 08 August 2009, 18:49:41 »
Had de HTM niet in haar achterhoofd deze stellen eventueel te verpatsen aan het ov-bedrijf in Stockholm? Qua kleurstelling waren ze bewust zoveel mogelijk gelijk gehouden met de trams aldaar (wit met blauwe deuren, het geel onderin is geplakt en kan zo verwijderd worden).
grt
marc

Ik denk de trams kamen al van Stockholm...

Echt jammer om de Trams :'( Ik heb door een kennis gehoor dat de verplaatsing van de sporen naar de voorplaats niet doorgaat. is het hele spoorzone Gouda project nu gestopt?

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Re:Einde Light Rail Gouda / Alphen ad Rijn
« Reactie #5 Gepost op: 08 August 2009, 19:09:15 »
Kunnen de wadlopers uit het noorden mooi rijden!
Gr. Silvester

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:Einde Light Rail Gouda / Alphen ad Rijn
« Reactie #6 Gepost op: 08 August 2009, 19:21:56 »
De wadlopers zijn er toch niet meer? Die gaan toch allemaal naar Polen?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re:Einde Light Rail Gouda / Alphen ad Rijn
« Reactie #7 Gepost op: 08 August 2009, 19:31:27 »
Zucht..... Alsjeblieft geen discussie over die wadlopers hier want jullie kunnen hier toch zeker zelf wel bedenken dat dat echt helemaaaaal écht nergens op slaat  ???

Die dingen zijn reeds verkocht, dus gaan ze gewoon het land uit en zien we ze niet meer terug, zo moeilijk is dat toch niet  >:(?

« Laatst bewerkt op: 08 August 2009, 19:35:02 door Thom »

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:Einde Light Rail Gouda / Alphen ad Rijn
« Reactie #8 Gepost op: 08 August 2009, 19:57:48 »
Ik vernam dat de doortrekking van de Light Rail te Gouda over het stationsplein (achter het station) inderdad ook niet doorgaat.
Er komt geen SLT te rijden, NS heeft een offerte uitgebracht om met SGMm-ll te gaan rijden, met ook een halfuursdienst op zondag.
Deze offerte was veel goedkoper dan inzet van de Light Rail, daardoor het de Provincie weinig denktijd nodig om het Light rail project te beeindigen.
Overigens rijdt de Light Rail niet tot as zondag 15 augustus.

pewiam
Ook Engelse treinen zijn leuk

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re:Einde Light Rail Gouda / Alphen ad Rijn
« Reactie #9 Gepost op: 08 August 2009, 21:56:56 »
Gaan de SGMm-II dan gewoon naar Spoor 9 in Gouda of moeten ze dan behalve de hoog instap naar spoor 11?
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:Einde Light Rail Gouda / Alphen ad Rijn
« Reactie #10 Gepost op: 08 August 2009, 23:01:37 »
Spoor 11 zal dan wel de beste optie zijn, geen gekruis met andere treinen en veel hogere plaatselijke snelheid bij binnenkomst naar spoor 11, dacht ik.
Ook Engelse treinen zijn leuk

DJMusic

  • Gast
Re:Einde Light Rail Gouda / Alphen ad Rijn
« Reactie #11 Gepost op: 09 August 2009, 01:18:09 »
Op de website van de RijnGouweLijn staat iets heel anders. In juni is het nog geüpdate en de overheid schijnt akkoord te zijn gegaan met het doortrekken van de lijn door Noordwijk en Katwijk.

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:Einde Light Rail Gouda / Alphen ad Rijn
« Reactie #12 Gepost op: 09 August 2009, 09:07:13 »
We hadden het hier over de andere kant van de lijn, namelijk Gouda......
Het is inderdaad de bedoeling dat de lijn naar Noordwijk/katwijk gaat lopen.
Gr pewiam
Ook Engelse treinen zijn leuk

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2113
  • MSc Micro-Electronics
Re:Einde Light Rail Gouda / Alphen ad Rijn
« Reactie #13 Gepost op: 09 August 2009, 09:29:29 »
Met andere woorden, spoor 9 wordt de komende jaren niet meer gebruikt ? Hmm, net als spoor 4. Spoor 11 heeft ook geen echt onderdak (alleen mini-Abri's ), wachten op de trein wordt zo wel vervelender. De overstap op andere treinen wordt zo ook moeilijker, tot nu toe is het alleen maar even 2 treden op voor de trein naar Rotterdam.

En ook, wat gaan ze dan doen met die, met zeer veel ellende gebouwde, loods in Alphen a/d Rijn doen ?
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:Einde Light Rail Gouda / Alphen ad Rijn
« Reactie #14 Gepost op: 09 August 2009, 19:59:21 »
Elk voordeel (inzet echte treinen, meer ritten enz.) heeft dus ook zijn nadeel (moeilijke overstap, open perron)

Alles te Alphen ad Rijn, dienstgebouw, werkplaats, wasmachine gaat tzt tegen de vlakte lijkt mij zo, immers er is geen behoefte meer aan...................
Ook Engelse treinen zijn leuk