Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 20:35:44
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door spoorijzer
Vandaag om 20:30:34
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 19:48:24
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:45:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:43:16
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door edwin1974
Vandaag om 19:35:27
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Vreemd probleem door spock
Vandaag om 18:53:02
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
  

Auteur Topic: ultieme keerlus schakeling  (gelezen 1244 keer)

ghammers

  • Offline Offline
  • Berichten: 105
ultieme keerlus schakeling
« Gepost op: 07 August 2009, 19:32:40 »
Hallo.

Ja daar ben ik weer.
heb de keerlus schakeling aangeschaft.wil deze toepassen op een uitbreiding van het bekende proefbaantje.
moet ik nu net als bij het maken van blokken ,hier ook rekeing houden met de lengte van een trein als deze wagons heeft met verlichting.net zoals de blokindeling bij KL.
Wil dit soort zaken eerst eens uit proberen op een proefbaan,voordat ik me stort op het digitaliseren van een grote baan.

met groet.

Gerhard Hammers.

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:ultieme keerlus schakeling
« Reactie #1 Gepost op: 07 August 2009, 19:38:15 »
Ja, daar moet je zeker rekening mee houden. De C-sectie moet ten minste de lengte van de trein hebben. De secties A-B-D-E mogen gewoon korte sectie's zijn.

Als je via de zoekfunctie kijkt, kom je erg veel informatie tegen over de keerlus. Ook dit onderwerp is al vaak besproken.

Sander

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:ultieme keerlus schakeling
« Reactie #2 Gepost op: 07 August 2009, 19:42:58 »
Ja, zoals in de handleiding staat moet de lengte van de C sectie langer zijn dan de langste stroomafnemende trein op de baan.

De andere secties mogen een lengte van ongeveer 5 cm hebben. In de meeste gevallen de lengte van een halve rails.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

ghammers

  • Offline Offline
  • Berichten: 105
Re:ultieme keerlus schakeling
« Reactie #3 Gepost op: 07 August 2009, 19:47:49 »
hoi.

Bedankt voor de antwoorden.
Kan het in de bouwbeschrijving niet vinden,maar had zelf al een vermoede.
Ga het eens uitproberen.

met groet.

Gerhard Hammers.