Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuws 2026 Brekina, PCX 87 door Remco vM
Vandaag om 00:00:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
05 November 2025, 23:43:51
Sankt Georgen. door AndrevdG
05 November 2025, 23:19:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door AndrevdG
05 November 2025, 23:17:45
Pfarrerwinkel bahn door AndrevdG
05 November 2025, 23:14:55
Baan in Los Angeles door AndrevdG
05 November 2025, 23:10:03
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
05 November 2025, 22:56:07
Roco model 63138 door Charles_
05 November 2025, 22:33:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
05 November 2025, 22:20:45
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
05 November 2025, 21:42:10
Rondom Charlois door Alewijn
05 November 2025, 21:32:14
HSM D1715 door vpeters1984
05 November 2025, 21:09:03
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen door Thom
05 November 2025, 21:05:59
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ronald Halma
05 November 2025, 21:03:20
Lodewickshaven door Ronald Halma
05 November 2025, 21:01:32
Modelbouwweekend in NZH-museum Haarlem op 15 en 16 november door CKLX
05 November 2025, 20:31:52
Station Roodeschool door Torikoos
05 November 2025, 19:52:21
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door MOVisser
05 November 2025, 19:03:13
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
05 November 2025, 18:53:01
Raadplaatje door Klaas Zondervan
05 November 2025, 18:45:31
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Paulus
05 November 2025, 18:25:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
05 November 2025, 17:55:45
Acme nieuwe ICNG door Edgar
05 November 2025, 17:46:02
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
05 November 2025, 16:23:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door spoorzeven
05 November 2025, 14:48:57
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor door Herb73
05 November 2025, 13:46:25
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
05 November 2025, 13:01:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
05 November 2025, 12:48:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
05 November 2025, 12:04:45
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Ronald69
05 November 2025, 11:22:21
  

Auteur Topic: Depot Susteren  (gelezen 4823 keer)

Sikkeman

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Depot Susteren
« Gepost op: 03 August 2009, 10:52:08 »
Hallo allemaal,

Ik zag op het setje ketelwagens van Roco (66001) van VTG Benelux BV Rotterdam het opschrift Depot Susteren staan. Tot wanneer was Susteren een depot voor deze ketelwagens? Was dat in ieder geval ook nog in 1996 want dat staat als revisiedatum op de wagens.

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Sikkeman (Kees)

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:Depot Susteren
« Reactie #1 Gepost op: 03 August 2009, 11:46:30 »
ff google'n en gevonden http://stationsweb.brinkster.net/station.asp?station=susteren&vraag=susteren

Tot het voorjaar van 2003 dus, en daadwerkelijk in gebruik tot eind jaren '90

Mvg
Wim.
« Laatst bewerkt op: 03 August 2009, 11:48:23 door Wim Ros »
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3875
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Depot Susteren
« Reactie #2 Gepost op: 03 August 2009, 11:52:32 »
(Ketel)wagens voor de DSM werden in Susteren gestald en gereinigd.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Sikkeman

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re:Depot Susteren
« Reactie #3 Gepost op: 03 August 2009, 13:32:58 »
Ik wist dat Susteren een groot rangeerterrein was maar dat het tot op het laatst een depot was, wist ik niet. Werden naast de DSM wagens, VTG ook andere wagens gestald danwel onderhouden?

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:Depot Susteren
« Reactie #4 Gepost op: 03 August 2009, 14:54:23 »
Goedenmiddag.

Toen susteren nog gewoon geopend was als rangeerterrein ( eind jaren 70 begin 80)
werd er nog gewoon onderhoud gepleegd aan alle wagens die dat nodig hadden.Zoals ik me kan herinneren werden er de bietenwagens type E nagekeken voordat ze weer werden ingezet in de bietencampagne.Later werden er in hoofdzaak DSM wagens nagekeken zowel ketelwagens als de blauwe kunstmestwagens.

Aan de kant van Sittard heeft tot voor een aantal jaren terug nog altijd de oude werkplaats gestaan.

halverwege de jaren 90 hebben er ook nog een aantal 2200 gestaan in afwachting van de dingen die gingen gebeuren( sloop uiteindelijk).

Groetjes Chris


De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Peter Gootzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
Re:Depot Susteren
« Reactie #5 Gepost op: 03 August 2009, 16:28:06 »
Hallo,

Midden jaren 90 heb ik ook wel eens gezien dat er Plan V treinstellen stonden voor kleine reparaties. Die werden dan meestal door een 2200 over het terrein getrokken/geduwd.

Mvg, Peter

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2353
  • Bnlx treinendokter.
Re:Depot Susteren
« Reactie #6 Gepost op: 04 August 2009, 22:44:49 »
Heren,

Vanuit de tijd (eind 80' begin 90'jaren) dat ik bijna weekelijks (Vrijdag richting zuid, zondag avond richting noord) tussen Z. Limburg en Den Helder pendelde, heb ik op de sporen tegen de hoofdbaan ook geregeld (niet vaak maar wel terug kerend) een rij tank wagons gezien die volgens t grote opschrift voor Solvay waren bestemd (of terug kwamen). Solvay had een grote fabriek net te noorden van Linne. Met een beperkt eigen spoor, maar wel een overgave spoor (?) tussen de doorgaande spoor in.
Ik meen mij eveneens één keer een stoomtrein te herinneren die daar ff terzijde was gesteld (onder stoom), maar de intercity reden daar normaal gesproken voluit (130km/u?) want er zat een behoorlijke tijd tussen vertrek in Sittard en aankomst in Roermond...

Vriendelijke groet,
Jan-Peter.
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

axel

  • Offline Offline
  • Berichten: 44
Re:Depot Susteren
« Reactie #7 Gepost op: 04 August 2009, 22:58:17 »
 nog voor dat het emplacement susteren werdt opgebroken  hebben er ook nog een lange tijd Hbis en U gestaan, die later allemaal naar de sloop zijn gegaan. http://members.lycos.nl/dia2003/t-srn.htm

Axel
Nederlands stoom!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4075
Re:Depot Susteren
« Reactie #8 Gepost op: 04 August 2009, 23:08:05 »
Heren,

Vanuit de tijd (eind 80' begin 90'jaren) dat ik bijna weekelijks (Vrijdag richting zuid, zondag avond richting noord) tussen Z. Limburg en Den Helder pendelde, heb ik op de sporen tegen de hoofdbaan ook geregeld (niet vaak maar wel terug kerend) een rij tank wagons gezien die volgens t grote opschrift voor Solvay waren bestemd (of terug kwamen). Solvay had een grote fabriek net te noorden van Linne. Met een beperkt eigen spoor, maar wel een overgave spoor (?) tussen de doorgaande spoor in.
Ik meen mij eveneens één keer een stoomtrein te herinneren die daar ff terzijde was gesteld (onder stoom), maar de intercity reden daar normaal gesproken voluit (130km/u?) want er zat een behoorlijke tijd tussen vertrek in Sittard en aankomst in Roermond...

Vriendelijke groet,
Jan-Peter.
Er zit nogwel een verschil tusen het emplacement Susteren, en de wachtsporen naast de hoofdbaan aldaar, of stond die stomer echt op het empl ?

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2353
  • Bnlx treinendokter.
Re:Depot Susteren
« Reactie #9 Gepost op: 04 August 2009, 23:20:10 »
Thom,

Ik vermoed dat t de wacht sporen waren (zal 1991 of 1992 zijn geweest), hij stond terhoogte van de verlaten rangeerpost aan de zijde van de hoofdbaan.

Vriendelijke groeten,
Jan-Peter.
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:Depot Susteren
« Reactie #10 Gepost op: 05 August 2009, 00:07:45 »
Dat zijn de sporen 4 en 5. Bij het nog in dienst zijn van Susteren meestal gebruikt voor treinen die niet geheuveld hoefden te worden, al was dat daarvandaan wel mogelijk. Later inhaal- of opstelspoor. Via deze sporen was het nog mogelijk het emplacement, de weegbrug of werkplaats te bereiken.

Groet, Dolf.