Voor kinderen en 65+ers heb je een persoonlijke Chipkaart nodig. Dit omdat het apparaat zelf je leeftijdsreductie geeft, wat weer alleen kan met een Persoonlijke Chip, omdat die je gegevens heeft.De persoonlijke OV Chipkaart kent een aanschafprijs van €7,50 (nu tijdelijk €1,50 bij het GVB).
Ik hoop dan toch echt dat de NS een andere oplossing heeft, 15.- meer betalen (2 kinderen) en alle privé gegevens van mijn kinderen geven vind ik niet zo'n goed plan, ook een extra vriendje mee is dan ook niet meer mogelijk.En b.v. scholen kunnen dus ook niet meer met de trein te reizen.Ik ben benieuwd naar hoe dat allemaal uit gaat pakken, gelukkig heb ik altijd de auto nog .
Laurent, jammer dat je de mening van velen als nonsense ziet. Heb je dat geleerd bij je baas ?
Verder: Mensen uit Delft en omgeving die het verdommen naar Amsterdam te komen, maar ook de RET Metro mijden, hoe halen die het in hun hoofd om ook maar enige uitspraak te toen over de OV Chipkaart, als je niet weet hoe het werkt.
@ Laurent:Mensen, die net van school komen en bij het GVB werk krijgen, hoe halen die het in hun hoofd om ook maar enige uitspraak te toen over de OV Chipkaart, als je niet weet hoe het werkt, als die mensen heel nadrukkelijk aangeven wat er allemaal fout gaat en is geggan. Leer jij eerst maar eens lezen en je grote sm..l houden.Misschien mag jij als sn....p aan de ingang staan bij Artis.
Jij maakt in dit topic een opmerking dat alle medewerkers onbeschoft zijn, maar aan jou hoeven ze ook geen voorbeeld te nemen.
Mensen, die net van school komen en bij het GVB werk krijgen....
Laurent ,dus jij bent een van die in huur studentjes? groet Bram.
Je weet het toch zo goed? Dan had je allang moeten weten dat je gewoon een kaart kan kiezen en die op kan laden terwijl 'ie nog in de automaat vertoeft.
Waarom ik mij laat horen? Omdat het systeem zelf 1 grote bende is, de uitvoering 1 bende is... en ga zo maar door.
Inmiddels heb ik ook feiten geleerd: Uitchecken in de min mag de ene keer wel, en de andere keer niet.Gewoon netjes uitchecken resulteert er soms gewoon in dat je je overstaprecht en instapborg kwijtraakt.Medewerkers zijn ronduit arrogant en onbeschoft richting de reiziger.
Als het zoveel fabels zijn, heb je hier nog een leuke pagina, een digitale kennis in Leiden die ook uitgebreid over die rotkaart schrijft.http://www.fransmensonides.nl/chip12.htm (onderaan kan je nog veel meer 'leuks' ontdekken, want daar staan de links naar zijn eerdere artikelen)Voor de rest ga ik nu mijn mond houden, want dat je toch hardleers bent, en dezelfde mening toebedaan bent als menig medewerker, is me inmiddels duidelijk.
@ Laurent,Je hoeft de OV-chipkaart of het GVB op beneluxspoor of eender welk ander forum niet te verdedigen. Ten eerste heeft het GVB daar persmedewerkers voor. En ten tweede zullen een hoop forumleden hun mening toch niet bijstellen, ongeacht welke voor- of nadelen jij of anderen ook weten te noemen.
@Obama,We hebben hier nog twee mensen die je kan uitnodigen om een biertje te komen drinken
En wat de OV-chipkaart betreft: Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen. Ja, ook de door sommigen als een god vereerde strippenkaart.Ik krijg de indruk dat we te verwend zijn in de westerse wereld. Iets nieuws uitproberen mag niet meer. Het moet tegenwoordig meteen perfect zijn. Is het niet meteen perfect, dan moet alles maar bij het oude blijven. De eerste stoommachines waren ook verre van ideaal, en er werden 200 jaar geleden zelfs moorden gepleegd door mensen die vonden dat alles bij het oude moest blijven. Maar ik denk dat vandaag de dag slechts weinigen van ons nog willen of kunnen leven in een wereld zoals die was voor de uitvinding van de stoommachine.Dus geef je klachten (op beschaafde wijze!!!) door aan de RET, het GVB of welk OV bedrijf dan ook, en geef ze de tijd om het systeem te verbeteren.