Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
Vandaag om 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
Vandaag om 23:14:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
Vandaag om 23:13:08
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
Vandaag om 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
Vandaag om 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: OV-chipkaart lezers  (gelezen 18203 keer)

prutser

• Online Online
  • Spaar ze allemaal.
Re:OV-chipkaart lezers
« Reactie #75 Gepost op: 31 July 2009, 23:35:28 »
Voor kinderen en 65+ers heb je een persoonlijke Chipkaart nodig. Dit omdat het apparaat zelf je leeftijdsreductie geeft, wat weer alleen kan met een Persoonlijke Chip, omdat die je gegevens heeft.
De persoonlijke OV Chipkaart kent een aanschafprijs van €7,50 (nu tijdelijk €1,50 bij het GVB).

Ik hoop dan toch echt dat de NS een andere oplossing heeft, 15.- meer betalen (2 kinderen) en alle privé gegevens van mijn kinderen geven vind ik niet zo'n goed plan, ook een extra vriendje mee is dan ook niet meer mogelijk.
En b.v. scholen kunnen dus ook niet meer met de trein te reizen.
Ik ben benieuwd naar hoe dat allemaal uit gaat pakken, gelukkig heb ik altijd de auto nog ;D.

Groet Stephan.

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #76 Gepost op: 31 July 2009, 23:43:27 »
Laurent, jammer dat je de mening van velen als nonsense ziet.  Heb je dat geleerd bij je baas ?

Sander

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #77 Gepost op: 31 July 2009, 23:52:06 »
Ik denk dat we deze discussie beter kunnen stoppen.

Na het hele draadje te hebben doorgespit kom ik helaas tot de conclusie dat het gewoon een heen en weer geschuif is van de ene wijsneus naar de andere.

Als iemand echt info zoekt over de OV Chipkaart, die zal het in dit draadje waarschijnlijk niet meer kunnen volgen.
Het enige wat ik zie is: bij het ene commentaar hapt de ander gelijk toe, en omgekeerd.
Dat heeft tog geen enkele zin lijkt mij????

Jos
« Laatst bewerkt op: 31 July 2009, 23:57:43 door J. Beckers »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Naznim

• Offline Offline
« Reactie #78 Gepost op: 31 July 2009, 23:55:16 »
Dit draadje heeft voor mijn een hoog Jerry Springer gehalte gekregen.

Arnold
Groeten Arnold

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #79 Gepost op: 01 August 2009, 00:30:17 »
Ik hoop dan toch echt dat de NS een andere oplossing heeft, 15.- meer betalen (2 kinderen) en alle privé gegevens van mijn kinderen geven vind ik niet zo'n goed plan, ook een extra vriendje mee is dan ook niet meer mogelijk.
En b.v. scholen kunnen dus ook niet meer met de trein te reizen.
Ik ben benieuwd naar hoe dat allemaal uit gaat pakken, gelukkig heb ik altijd de auto nog ;D.
Die 15 euro is eenmalig. Het extra vriendje moet er ook eentje hebben en voor scholen valt altijd wel iets te regelen. Verder: Ik werk nu voor het GVB en niet voor de NS. Hoe de NS dat gaan aanpakken moeten ze zelf maar zien, dat is tijdens training nauwelijks aan bod geweest. Echter, vergeet 1 ding niet: de persoonlijke en de annonieme Chipkaart zijn (op den duur) bij alle bedrijven geldig. Mocht je dus plannen hebben voor een bezoek aan Amsterdam of Rotterdam, wees dan slim en bestel zo'n persoonlijk kaartje voor €1,50 bij het GVB. Scheelt een hoop geld :)

Laurent, jammer dat je de mening van velen als nonsense ziet.  Heb je dat geleerd bij je baas ?
Nee, ik heb geleerd hoe het hele systeem werkt, hoe ik mensen moet adviseren en hoe ik de mensen die weinig het OV zullen gebruiken, maar de grootste bek hebben eruit kan pikken. Kort gezegd, ik heb dus FEITEN geleerd, terwijl mensen hier enkel hun MENING neerdonderen. En het verschil tussen een MENING en een FEIT is nogal groot...
Ik vraag mij sterk af hoeveel van de mensen hier ook daadwerkelijk de OV Chipkaart gebruikt. Want bij de NS is ie nog praktisch niet in gebruik, dus alle aannames die daarover worden gedaan kunnen rechtstreeks naar de kliko.
Verder: Mensen uit Delft en omgeving die het verdommen naar Amsterdam te komen, maar ook de RET Metro mijden, hoe halen die het in hun hoofd om ook maar enige uitspraak te toen over de OV Chipkaart, als je niet weet hoe het werkt.
Nog verder: Mensen die hier de boventoon voeren zijn voornamelijk mensen tegen de OV Chipkaart, die NIET in de buurt van een plaats waar de Chipkaart gebruikt kan worden wonen. Mensen die positieve ervaring hebben met de kaart hoor je 1 of 2 keer en houden zich daarna stil. En weet je waarom? Omdat zij gewoon WETEN dat zij gelijk hebben. Zij hoeven hun gelijk niet te halen door zo veel mogelijk fabels en aannames te lanceren, zij hebben gelijk!
Waarom ik mij dan wel veel laat horen? Omdat ik ook ooit heel sceptisch was. Echter, ik weet dat het niet zo ligt en ik probeer de mensen te overtuigen.

Verder hou ik het nu voor gezien, morgen weer een werkdag :)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #80 Gepost op: 01 August 2009, 00:37:17 »
Waarom ik mij laat horen? Omdat het systeem zelf 1 grote bende is, de uitvoering 1 bende is... en ga zo maar door.

Inmiddels heb ik ook feiten geleerd:
Uitchecken in de min mag de ene keer wel, en de andere keer niet.
Gewoon netjes uitchecken resulteert er soms gewoon in dat je je overstaprecht en instapborg kwijtraakt.
Medewerkers zijn ronduit arrogant en onbeschoft richting de reiziger.

Als het zoveel fabels zijn, heb je hier nog een leuke pagina, een digitale kennis in Leiden die ook uitgebreid over die rotkaart schrijft.
http://www.fransmensonides.nl/chip12.htm  (onderaan kan je nog veel meer 'leuks' ontdekken, want daar staan de links naar zijn eerdere artikelen)

Voor de rest ga ik nu mijn mond houden, want dat je toch hardleers bent, en dezelfde mening toebedaan bent als menig medewerker, is me inmiddels duidelijk.

Maasdam

• Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
« Reactie #81 Gepost op: 01 August 2009, 01:30:50 »
Sorry ik ben het met Laurent eens, alhoewel ik niet bij de RET of GVB nog een ander OV bedrijf werkt heb ik wel ervaring ik gebruik dat ding sinds de algemene invoering in Rotterdam. Eerst een anonieme nu een persoonlijke van de NS met een daluren kaart erop. Op 2 probleempjes na en een kapotte kaart door een breuk van de kaart na een ongeluk, heb ik geen noemens waardige problemen gehad. Tja een paar keer een deurtje wat te vroeg dicht ging tegen me aangehad. kan je zeggen au. als er een grotere storing is zijn de deurtjes gewoon open. En kan je gewoon doorlopen. Laatst was er een storing en mochten we gratis mee.

Ook ik verbaas mij op zoveel gebakken lucht verhalen en opmerkingen. De hier en daar goede constatering zoals de te dicht bij de trap geplaatste poortjes in Eindhoven. Maar dat ligt niet aan het systeem maar aan de NS en uitvoerend instelateur.

Kijk jullie kunnen als kleine kinderen gaan gillen en huilend op de grond liggen. Het gaat toch gebeuren. Geen weg meer terug. Ik hoop echt dat de kaart zo snel mogelijk landelijk wordt ingevoerd.

Oja ik heb mijn anonieme en NS persoonlijke kaart gratis gehad. Als je de kans krijgt om hem of goedkoop of gratis te krijgen doe het scheelt weer, enkele euro's.
« Laatst bewerkt op: 01 August 2009, 09:23:38 door Peter van der Leek »

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #82 Gepost op: 01 August 2009, 15:40:27 »
Even voor de goede orde, wij als moderatoren gaan niet over de inhoud, maar over de vorm. Je mag van ons vertellen dat Elvis nog leeft en een voorkeur heeft voor Märklin, maar houd het netjes. Een paar van de bovenstaande berichten zijn aan de scherpe kant; je kunt hetzelfde zeggen zonder al te confronterend te worden.

Bij voorbaat dank voor de medewerking. Het is hier 34 graden en veel te warm om je druk te maken. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Aspelix

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: 01 August 2009, 17:50:57 »
Citaat van: Laurent
Verder: Mensen uit Delft en omgeving die het verdommen naar Amsterdam te komen, maar ook de RET Metro mijden, hoe halen die het in hun hoofd om ook maar enige uitspraak te toen over de OV Chipkaart, als je niet weet hoe het werkt.

Kijk Peter,

Dit heb ik 2x toe geprobeerd aan te geven.
In Amsterdam hoef ik niet te zijn, Rotterdam rijd ik normaliter met een hoge vaart doorheen, maar om mijn OV-chipkaart te activeren, kan ik in Delft niet terecht. En dan krijg ik dit commentaar van dit heerschap.
Vandaar ook mijn 2 meldingen bij de mods.

@ Laurent:
Mensen, die net van school komen en bij het GVB werk krijgen, hoe halen die het in hun hoofd om ook maar enige uitspraak te toen over de OV Chipkaart, als je niet weet hoe het werkt, als die mensen heel nadrukkelijk aangeven wat er allemaal fout gaat en is geggan. Leer jij eerst maar eens lezen en je grote sm..l houden.
Misschien mag jij als sn....p aan de ingang staan bij Artis.
« Laatst bewerkt op: 01 August 2009, 17:55:00 door Ruurd Benthem »

markje

• Offline Offline
« Reactie #84 Gepost op: 01 August 2009, 19:02:06 »
@Bram jaah dan hebben ze al die jaren de persooon aan gekeken :P jammer dat het een rommelzooi is geworden

Thom

• Offline Offline
« Reactie #85 Gepost op: 01 August 2009, 19:45:15 »
@ Laurent:
Mensen, die net van school komen en bij het GVB werk krijgen, hoe halen die het in hun hoofd om ook maar enige uitspraak te toen over de OV Chipkaart, als je niet weet hoe het werkt, als die mensen heel nadrukkelijk aangeven wat er allemaal fout gaat en is geggan. Leer jij eerst maar eens lezen en je grote sm..l houden.
Misschien moet je zelf je 'smoel' ens houden en op zoek gaan naar iets wat je verloren bent, want volgens mij ben je je fatsoen kwijt geraakt...
Jij maakt in dit topic een opmerking dat alle medewerkers onbeschoft zijn, maar aan jou hoeven ze ook geen voorbeeld te nemen.

Daarnaast vind ik je opmerking over mensen die net van school komen en niks weten ook onpasselijk.
Kennelijk ben je zelf nooit van school gekomen, en zou het ook niet kunnen dat mensen intern nog opgeleid worden binnen een bedrijf...

Bram w

• Offline Offline
« Reactie #86 Gepost op: 01 August 2009, 20:00:33 »
Laurent ,dus jij bent een van die in huur student
jes? groet Bram.

Aspelix

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: 01 August 2009, 20:18:12 »
Citaat van: Thom"
Jij maakt in dit topic een opmerking dat alle medewerkers onbeschoft zijn, maar aan jou hoeven ze ook geen voorbeeld te nemen.

Thommetje,
Je liegt
Ik heb het hele topic er op na gelezen, maar ik heb dat nergens beweerd.

Gelieve het topic ook eens goed te lezen en:
Gelieve je opmerking te corrigeren.

Ruurd

elt-178.516

• Offline Offline
« Reactie #88 Gepost op: 01 August 2009, 22:50:50 »
Citaat
Mensen, die net van school komen en bij het GVB werk krijgen....
@ Ruurd,
Ik denk niet dat Thommetje zijn opmerking volledig hoeft te corrigeren. Zoals je hierboven in je eigen stukje tekst kan lezen, scheer je misschien niet alle, maar wel degelijk een deel van het GVB personeel over 1 kam.
@ Laurent,
Je hoeft de OV-chipkaart of het GVB op beneluxspoor of eender welk ander forum niet te verdedigen. Ten eerste heeft het GVB daar persmedewerkers voor. En ten tweede zullen een hoop forumleden hun mening toch niet bijstellen, ongeacht welke voor- of nadelen jij of anderen ook weten te noemen.
@Obama,
We hebben hier nog twee mensen die je kan uitnodigen om een biertje te komen drinken ;D

En wat de OV-chipkaart betreft: Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen. Ja, ook de door sommigen als een god vereerde strippenkaart.
Ik krijg de indruk dat we te verwend zijn in de westerse wereld. Iets nieuws uitproberen mag niet meer. Het moet tegenwoordig meteen perfect zijn. Is het niet meteen perfect, dan moet alles maar bij het oude blijven. De eerste stoommachines waren ook verre van ideaal, en er werden 200 jaar geleden zelfs moorden gepleegd door mensen die vonden dat alles bij het oude moest blijven. Maar ik denk dat vandaag de dag slechts weinigen van ons nog willen of kunnen leven in een wereld zoals die was voor de uitvinding van de stoommachine.

Dus geef je klachten (op beschaafde wijze!!!) door aan de RET, het GVB of welk OV bedrijf dan ook, en geef ze de tijd om het systeem te verbeteren.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #89 Gepost op: 01 August 2009, 22:59:36 »
@ Laurent:
Wil je dit a.u.b. recht in mijn gezicht komen zeggen als ik aan het werk ben? Kijken of je dan nog steeds zo'n kerel bent. Houdt er dan wel rekening mee dat wij constant met meerdere GVB personeelsleden bij elkaar staan en daarvan praktisch altijd minimaal één van de security is! :)
Bovendien: Ik behoor tot de 30% van de mensen die meer dan VMBO als basisopleiding heeft liggen, dus net van school af, maar toch al dit. Verder had het GVB, als ze goedkoop uit hadden willen zijn, naar het UWV (oude CWI, sinds 1 januari dit jaar niet meer zo!) gebeld en gevraagd of ze nog huismoeders die wat wouden werken hadden staan in hun bestand. Het GVB heeft hier voor Studenten gekozen omdat wij SLIMMER, SNELLER EN BETER zijn dan menig normale Nederlander, door onze hogere opleiding. Tja, dat daarbij ook hogere loonkosten horen, dat neemt de baas dan voor lief.

Nog wat: Als SNOTAAP bij ARTIS staan hoef ik niet, alleen al met mijn HAVO diploma kan ik meer dan snotaapje spelen. Je kan wel heilig gaan lopen doen tegen Peter, maar als jij weigert naar Amsterdam te komen en Rotterdam met een noodgang achter je laat liggen, HOE HAAL JE HET DAN IN DIE BOTTE ROTKOP VAN JE OM OOK MAAR ENIGE UITSPRAAK TE DOEN OVER DE OV CHIPKAART OF OVER 1 VAN MIJN COLLEGA'S. >:( >:( >:( >:( >:( En nee, ik zal het niet onder sterretjes zetten, je zegt iets helemaal, of je zegt het niet, maar niet half half... Jij bent het soort figuur dat het, volgens zichzelf, helemaal gemaakt heeft en alles letterlijk neemt (oeh, op mijn strippenkaart staat dat deze geldig is tot november 2011, je moet me erin laten) en waarvoor tijd geld is. Maar eigenlijk ben je helemaal niets, stel je op je werk NIETS voor en heb je niets beters te doen dan een hardwerkende student, die bovendien nog verstand heeft van het nieuwe vervoersmiddel ook, proberen zwart te maken. Tipje van mij: Get a life or get a wife! Zal vast stressverlagend werken. Oja, vergeet ook niet om een airco of een ventilatortje op zolder te plaatsen. Zijn wij hier van dat gezwets van je af! Je lijkt wel een politici, die praten ook constant maar zeggen niets.

Laurent ,dus jij bent een van die in huur student
jes? groet Bram.
Dat heb je goed gezien Bram ;) :)

Voor de mensen die nog steeds denken dat de OV Chipkaart vertraagd: Ik had vandaag in het laatste uur van mijn dienst, toen stond ik op Nieuwmarkt, een groep toeristen en een groep stugge strippenkaartgebruikers. De strippenkaartgebruikers waren in de minderheid en stonden al te stempelen, toeristen komen eraan, halen hun kaart over de laser (ik heb ze nog een keykoord meegegeven, zodat ze hun kaart nog makkelijker konden gebruiken de volgende keer) en die liepen door. De toeristen waren al halverwege de trap toen de strippenkaartgebruikers eens een keertje door het enige openstaande poortje stapten.

Je weet het toch zo goed? Dan had je allang moeten weten dat je gewoon een kaart kan kiezen en die op kan laden terwijl 'ie nog in de automaat vertoeft.
Ik heb er vandaag speciaal voor je eventje extra op gelet en het kan beide. Je kan zowel een blanco kaart kopen voor €3,00 als er reistegoed op zetten.

Waarom ik mij laat horen? Omdat het systeem zelf 1 grote bende is, de uitvoering 1 bende is... en ga zo maar door.
Fout antwoord: Waarom jij je laat horen? Omdat je zelf niet genoeg aandacht krijgt en ook geen gelijk haalt bij de OV Chipmedewerkers. Nu hoop je hier van die mede Hardleerse mensen te vinden, wat je dus gelukt is.

Inmiddels heb ik ook feiten geleerd:
Uitchecken in de min mag de ene keer wel, en de andere keer niet.
Gewoon netjes uitchecken resulteert er soms gewoon in dat je je overstaprecht en instapborg kwijtraakt.
Medewerkers zijn ronduit arrogant en onbeschoft richting de reiziger.
Dus jij beweert dat jij terwijl jij niet meer aan het werk bent en niet betaald krijgt of in je pauze klanten gaat helpen. Ik kan het me van zo'n egoïst niet voorstellen. Ik, maar ook menig collega, staat alles onderweg naar huis nog een keer of 4 á 5 uit te leggen, wordt nog eens een aantal keer opgehouden door mensen met vragen en is absoluut niet te beroerd om deze mensen ook even te helpen.
Ik had vandaag een paar wegbrengklusjes en heb medig collega mensen zien helpen. Arrogant en onbeschoft? Zeker niet! Klantgericht en klantvriendelijk te werk? Ja! Goed, misschien dat je een keer een rotte appel hebt getroffen, maar zo te merken ben jij ook het figuur die zegt, wanneer hij 1 NS conducteur in de 1e klasse aantrefd (dan al niet passagierend naar zijn volgende dienst) dat alle conducteurs luie honden zijn en nooit iets uitvoeren.

Als het zoveel fabels zijn, heb je hier nog een leuke pagina, een digitale kennis in Leiden die ook uitgebreid over die rotkaart schrijft.
http://www.fransmensonides.nl/chip12.htm  (onderaan kan je nog veel meer 'leuks' ontdekken, want daar staan de links naar zijn eerdere artikelen)

Voor de rest ga ik nu mijn mond houden, want dat je toch hardleers bent, en dezelfde mening toebedaan bent als menig medewerker, is me inmiddels duidelijk.
Dat lijkt mij een verstandig idee. Zijn we in ieder geval van 1 oningelichte flauwekul uitkramende lapzwans af! :)

@ Laurent,
Je hoeft de OV-chipkaart of het GVB op beneluxspoor of eender welk ander forum niet te verdedigen. Ten eerste heeft het GVB daar persmedewerkers voor. En ten tweede zullen een hoop forumleden hun mening toch niet bijstellen, ongeacht welke voor- of nadelen jij of anderen ook weten te noemen.
Ik verdedig de OV Chip niet, ik vertel enkel de waarheid. Dat sommige mensen die willens en wetens niet willen horen is niet mijn probleem, ik houd wel vol. De OV Chip verkopen en de verkopen assisteren (leuke zinspeling trouwens) is mijn werk ten slotte. Wie ik wel verdedig zijn mijn collega's, omdat ik weet dat hier voor het grootste gedeelte (op die enkele rotte appel na) leugens over het personeel worden neergezeg en mijzelf daarmee dus ook aangesproken voel.
@Obama,
We hebben hier nog twee mensen die je kan uitnodigen om een biertje te komen drinken ;D
Scherp! :) Maar graag wel buiten werktijd, in het OV (dus ook voor mij!) geldt een zero tollerance ;D ;D ;D ;D

En wat de OV-chipkaart betreft: Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen. Ja, ook de door sommigen als een god vereerde strippenkaart.
Ik krijg de indruk dat we te verwend zijn in de westerse wereld. Iets nieuws uitproberen mag niet meer. Het moet tegenwoordig meteen perfect zijn. Is het niet meteen perfect, dan moet alles maar bij het oude blijven. De eerste stoommachines waren ook verre van ideaal, en er werden 200 jaar geleden zelfs moorden gepleegd door mensen die vonden dat alles bij het oude moest blijven. Maar ik denk dat vandaag de dag slechts weinigen van ons nog willen of kunnen leven in een wereld zoals die was voor de uitvinding van de stoommachine.

Dus geef je klachten (op beschaafde wijze!!!) door aan de RET, het GVB of welk OV bedrijf dan ook, en geef ze de tijd om het systeem te verbeteren.
Amen! Ik hoop dat mensen wel naar jou luisteren, naar mij doen ze dat in ieder geval niet.

Nog een leuk detail trouwens: Ik zag vandaag tijdens dienst de loc van Chris, ja, de 1772 met de Berliner rijden :) Is zo ergens tussen kwart over 3 en half 5 geweest, want om half 5 had ik pauze :)
« Laatst bewerkt op: 01 August 2009, 23:29:52 door laurent »
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de