Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:07:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 22:00:28
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 20:14:32
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: DDM motorwagen  (gelezen 10406 keer)

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re:DDM motorwagen
« Reactie #15 Gepost op: 03 August 2009, 19:49:38 »
heb het in het echie een keer geprobeerd een mddm met BDs, gedeeltelijk maar niet de hoofdbaan op graag.
Het is niet voor niets dat een 1700 voor DDM2/3 niet met en BDs kan en vice versa.

Wat we wel in de praktijk een keer geaan hebben is het konvooi van de werkplaats haarlem met een mDDm naar haarlem goederen gereden.En daar gelijk achter gelaten. (sleepklaar).

Maar heb zelf de eerste seri BDs-en in bedrijf gesteld maar NOOIT anders als met een 1700.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:DDM motorwagen
« Reactie #16 Gepost op: 03 August 2009, 20:33:54 »
Wat ze wel hebben gedaan zijn de zogeheten IJssellijncombo's. Bvk, 4x ICR, 1700 :)

Enne, het enige waarom de DD AR locs (m.u.v. 1729, 1730, 1731 en 1732) nooit van DD AR afkomen is omdat er maar 1 cabine bijgehoude wordt. De andere kant is praktisch onbruikbaar :o
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re:DDM motorwagen
« Reactie #17 Gepost op: 03 August 2009, 21:54:40 »
ijssel lijn combi? deze setjes reden in de spits tussen amsterdam en eindhoven waarbij een paar A bakken oud ICR toevallig ook stuurkabels hadden en de EP rem niet gebruikt. Er hing dan ook een DDM2/3 1700 achter.

Tijdens dit reden ook twee zes wagen stammen DDM 2/3 genummerd in de 79 serie.

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re:DDM motorwagen
« Reactie #18 Gepost op: 03 August 2009, 23:48:09 »
Citaat van: laurent
Bvk, 4x ICR, 1700 :)

Mare Laurent, waar is de mDDM dan gebleven?
Ik denk dat je nu stuurstand en motorwagen door elkaar haalt...

Mvg,

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:DDM motorwagen
« Reactie #19 Gepost op: 03 August 2009, 23:51:24 »
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re:DDM motorwagen
« Reactie #20 Gepost op: 04 August 2009, 00:03:32 »
Ik zit me gek te staren op die foto's maar ik zie echt geen mDDM...

Wel een Bvk... maar das iets anders  ;D
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:DDM motorwagen
« Reactie #21 Gepost op: 04 August 2009, 00:03:50 »
 :o zo hé die portaal is krom zeg.............  :o

http://members.lycos.nl/ssnl6/fotoweken/2002_42/03_DD-AR_ICR_1771_Ht.jpg

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:DDM motorwagen
« Reactie #22 Gepost op: 04 August 2009, 00:07:34 »
Er hing dan ook een DDM2/3 1700 achter.
Er zijn GEEN DDM2/3 1700's!!!
Alle 1700 zijn geschikt om te rijden met DD AR. Alle 1700's hebben dat ook gedaan en zijn later grotendeels afgelost door de mDDM. Sterker nog, Loc 1729 tm 1732 zijn wissellocs. Die kan je dus zowel tegenkomen met DD AR als met ICR. Alleen niet op hetzelfde moment. ;)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:DDM motorwagen
« Reactie #23 Gepost op: 04 August 2009, 09:35:03 »
@ Laurent.

DD-AR is eigenlijk niet de officiele typeaanduiding
Je hebt DDM1, die kan alleen met de 1800 gereden worden
En je hebt DDM 2/3, En die kunnen alleen met een mDDM of een 1700 gereden worden.
De benaming DD-AR hebben ze gekregen omdat ze voornamelijk in de aggloregio voorkomen.

Je spreekt namelijk als type aanduiding: Dubbel-Deks-Materieel en het nummer er achter is de bouwserie, 1, 2 of 3


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:DDM motorwagen
« Reactie #24 Gepost op: 04 August 2009, 12:14:52 »
Dat weet ik, echter om verwarring te voorkomen (of juist te kweken :P). De trein is een DD AR stel/stam* met rijtuigen type DDM 2 en DDM 3 ;)
Wat Johnny echter doet voorkomen (althans, zo lees ik het) is alsof er speciale 1700 zijn die ALLEEN met DDM2/3 Bvk's kunnen rijden, wat dus NIET waar is.

Maar we drijven een beetje af ;D

*rijden als treinstel, eigenlijk een treinstam.

mDDM met BDs? Theoretisch gezien moet het, door de overeenkomstige stuurstromen tussen 1700 en mDDM (het kan ten slotte in tractie rijden) mogelijk zijn. De praktijk ligt natuurlijk anders.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 875
Re:DDM motorwagen
« Reactie #25 Gepost op: 04 August 2009, 13:51:11 »
Er spelen meer zaken mee dan alleen de stuurstroom en dus heeft Johnny weldegelijk gelijk. Moet de stam volledig functioneel zijn, dan zal je echt een loc uit de serie 1701-1728 moeten hebben. Aan de overige 1700'en zal eerst weer wat gesleuteld moeten worden, wil je ze nuttig gebruiken in een DDAR-stam.
Meer NS in spoor 1!

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 631
    • DPhoto
Re:DDM motorwagen
« Reactie #26 Gepost op: 04 August 2009, 16:06:36 »
Ik neem aan dat je dan de automatische koppeling bedoeld en de tussencabine weer functioneel maken? Oh ja en laten we de airco van die cabine ook niet vergeten  ;D

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re:DDM motorwagen
« Reactie #27 Gepost op: 04 August 2009, 20:22:58 »
nee er spelen veel meer dingen mee, maar een DDAR 1700 kun je nooit klakkeloos met een BDs laten rijden echt het werkt niet net als de mDDm.

1 voorbeeld dan, als je een DDAR loc achter een BDs heb kun je verwarming schakelaar voorde trein in de loc nooit aan zetten. Hiervan zijn nog 6 verschillen, sorry heb er maar 8 jaar mee gewerkt op de werkplaats.(ombouw naar BDs).

Nog even terug naar de mDDm, het ding heeft de helft van het vermogen van een 1700, maar toen we het konvooi wegbrachten viel ons de trekkracht bijzonder tegen met een tiental twee assers.
« Laatst bewerkt op: 04 August 2009, 20:26:45 door johnny »

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:DDM motorwagen
« Reactie #28 Gepost op: 05 August 2009, 12:13:35 »
1 voorbeeld dan, als je een DDAR loc achter een BDs heb kun je verwarming schakelaar voorde trein in de loc nooit aan zetten. Hiervan zijn nog 6 verschillen, sorry heb er maar 8 jaar mee gewerkt op de werkplaats.(ombouw naar BDs).
Okee, in dit geval heb ik niets gezegd ;) :-X
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:DDM motorwagen
« Reactie #29 Gepost op: 10 August 2009, 21:25:36 »
Oorspronkelijk zou mDDM geen eigen laagspanningsvoorziening krijgen, maar gevoed worden vanuit de (voor een stam met slechts drie of vier rijtuigen toch al zwaar overgedimensoneerde) statische omzetter van de Bvk van DDM-2/3. Deze was om praktische redenen dezelfde als de omzetter van de Bvk van DDM-1, die acht rijtuigen moest kunnen voeden. Zonder eigen laagspanningsvoorziening zou mDDM nooit zelfstandig kunnen rijden, ook niet voor kleine rangeerbewegingen.