Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling??
door
Rick
Vandaag
om 08:05:02
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
MathynK
Vandaag
om 07:31:01
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Eric B
Vandaag
om 06:55:16
Minibaan Visserskaai H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 06:29:10
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 06:28:23
Een leuke vrachtwagen
door
ArjanB
Vandaag
om 01:18:15
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
06 October 2025, 23:03:25
Palisade Canyon
door
RobVille
06 October 2025, 22:37:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
06 October 2025, 22:36:59
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
06 October 2025, 22:05:31
C12c rijtuig
door
TonM
06 October 2025, 22:04:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
einte
06 October 2025, 21:17:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
Jeronimos
06 October 2025, 20:52:06
De prachtige reeksen van Bemo
door
R1954
06 October 2025, 20:28:50
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
Benelux795
06 October 2025, 20:22:11
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E)
door
puntenglijder
06 October 2025, 20:16:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
Matthijsfh
06 October 2025, 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025.
door
NS264
06 October 2025, 19:46:22
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
peterha
06 October 2025, 19:30:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
06 October 2025, 19:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
06 October 2025, 18:57:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Daan de leeuw
06 October 2025, 18:22:54
Leubachtalbahn
door
einte
06 October 2025, 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
06 October 2025, 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat.
door
bask185
06 October 2025, 15:28:18
Da's Daz 2
door
spoorijzer
06 October 2025, 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
06 October 2025, 15:08:57
US diorama in H0
door
Jelmer
06 October 2025, 14:26:28
Au bord de la Cèze
door
Thai-Bundesbahn
06 October 2025, 13:52:31
Bauarbeiten im gange
door
Thai-Bundesbahn
06 October 2025, 13:47:24
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Märklin verder zonder "Mallepietjes"winkeltjes?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Volgende
- [
1
]
2
3
...
12
Omlaag
Auteur
Topic: Märklin verder zonder "Mallepietjes"winkeltjes? (gelezen 36182 keer)
sjef hoenjet
NS
«
Gepost op:
16 July 2009, 10:42:11 »
Las in koppeling 1881 een berichtje over Märklin. De "mallepietjeswinkels" zijn volgens Dhr. Jeltes Directeur Märklin Nederland zo goed als verleden tijd. Ben zelf geen Märklinrijder, maar vond zelf eigenlijk de mallepietjes onder de winkeliers nog steeds de leukste om mijn spullen te halen. Klinkt ook een beetje ondankbaar vind ik, zijn toch door deze baanbrekers groot geworden! Verder vond ik de volgende opmerking wel erg grappig: dat het aanbieden van gelimiteerde oplagen bij Märklin
onbedoeld
de verkoop een boost had gegeven! Volgens mijn bescheiden mening was dat toch de belangrijkste reden!
henk
Re:Märklin verder zonder "Mallepietjes"winkeltjes?
«
Reactie #1 Gepost op:
16 July 2009, 10:48:42 »
Ik weet niet wat Jeltes onder 'mallepietjeswinkel' verstaat maar winkels waar je lekker kan rommelen zijn er gelukkig nog steeds. Worden vaak niet meer door Märklin beleverd, maar houden toch goed vol.
Misschien moest Jeltes zich maar vooral bezighouden met de toekomst van zijn eigen toko.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
RodeDuivel
«
Reactie #2 Gepost op:
16 July 2009, 11:18:49 »
Met het verdwijnen van Märklin in de "mallepietjeswinkel" is Märklin ook nagenoeg uit de schappen van de Nederlandse winkels verdwenen. Wat dat betreft heeft Märklin zichzelf perfect uit de markt geplaatst
. En dan vinden zij het ook nog vreemd dat zij in de problemen komen.
Gelukkig zijn andere merken in het ontstane gat gesprongen door betaalbare wisselstroommodellen te leveren,
Grtz,
Willem
Jojo
Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
«
Reactie #3 Gepost op:
16 July 2009, 11:52:26 »
Meneer Jeltes kwam een aantal jaren geleden met het woord Mallepietjeswinkel en ik had al snel het gevoel dat ik die meneer graag eens een uurtje terzijde zou willen nemen. Indirect voelde ik mij tot Swiebertje gebombardeerd en dat schoot me flink in het verkeerde keelgat. Mijn plaatselijke Mallepietjeswinkelier zag het anders, hoewel hij geen Märklin meer mag verkopen, en hij kreeg gelijk. Door zich op andere merken te concentreren is zijn omzet flink gestegen. En met Märklin gaat het nog steeds geweldig, dus die zullen ook wel niet klagen. Dus eigenlijk iedereen tevreden: de winkelier met brood op de plank, de klanten met leuke andere spulletjes en Märklin met zijn handel in dure vitrines en nieuw tapijt.
Alexander
«
Reactie #4 Gepost op:
16 July 2009, 12:16:34 »
Ik zie dat de grote marktleider nog steeds een grote mond heeft, ondanks dat ze maar een klein beetje failliet zijn.
Misschien was de verkoopstijging wel het gevolg van speculaties op waarde stijgingen na een verdwijnen van Marklin.
Groeten, Alexander
Gert Arkema
Rhenopa / Bruggen-IG:
«
Reactie #5 Gepost op:
16 July 2009, 12:21:21 »
Kern van het gebruik van de term 'mallepietjeswinkel' voor een ruim gesorteerde modelspoorwinkel is hetzelfde als het geparachuteerde concept van exclusieve M* winkels; de zogenaamde 'professionalisering' van de modelspoorhobby. Lees; alles van één fabrikant waarin alles perfect op elkaar is afgestemd, naadloos en probleemloos past en op elkaar aansluit. Zeg maar een soort zelf uitbreidbare, tot achter de komma voorgekookte legpuzzel.
Terwijl de doorsnee spoorhobbyist in de huidige hooggestructureerde maatschappij nou juist een uitweg zoekt voor z'n creativiteit en z'n probleemoplossend vermogen en daarmee bovendien z'n eigen wereld wil scheppen die niet rechtstreeks uit een voorbeeldboekje komt. Daarbij komt dat ieder bouwt naar z'n mogelijkheden, zowel technisch als financieel en graag eens iets heeft wat niet bepaald standaard is. Dat verklaart dat modelspoorbeurzen blijvertjes zijn; je kunt eens iets aanschaffen onder de winkelprijs, je kunt daarmee iets verbouwen zonder risico van decimeren van de nieuwprijs (om van het mislukken van een ombouwproject maar niet te spreken) of een nog niet rtr bestaand model loc of rijtuig bouwen uit een (messing) bouwpakket of derdehands model.
Dhr Jeltes wil blijkbaar alleen een publiek bedienen wat zijn (overigens prima) producten tegen een forse prijs wil afnemen die daarmee niets anders kunnen dan voorgekookte handelingen uitvoeren. Hij heeft weinig op met buiten de paden tredende fantasten die creatief hun eigen wereld scheppen en voor dat doel alles bouwen en of verbouwen. Hij kan beter Porsches gaan verkopen of Ferrari's, dan weet hij zeker dat hij mensen met forse budgetten en beperkte fantasie bedient.
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
RICROO
«
Reactie #6 Gepost op:
16 July 2009, 12:21:39 »
Toch wel een heel bijzondere opmerking van iemand die een merk verkoopt dat bijna failliet is en waarbij de treinen een stippellijn moeten volgens anders raken ze het spoor bijster, net zoals hun makers zeg maar!
Gelukkig heb ik geen Märklin.
Richard
TonTon
«
Reactie #7 Gepost op:
16 July 2009, 12:32:55 »
Ik zou willen voorstellen aan Beneluxspoor.net:
"Nodig deze meneer eens uit om een paar uurtjes eens op het forum plaats te nemen en te discusieren met de leden van dit Forum......".
Want het is toch de diversiteit die de hobby leuk maakt? (althans mijn bescheiden mening.......)
En ik vind de term "mallepietjewinkel" aan de ene kant erg charmant en typerend, maar aan de andere kant uit de mond van deze meneer een beetje neerbuigend en beledigend!
Groet Ton
vervallen
de LAATSTE loodjes!
«
Reactie #8 Gepost op:
16 July 2009, 12:34:57 »
ACH, Hoogmoed komt altijd ten val.
Ik heb een hekel aan winkels waar ik een stropdas moet dragen, omdat ik anders niet bij de kleuren van het tapijt of de vitrines pas.
Wie betaald de heer Jeltes eigenlijk want in de jaren tachtig was hij ook al zo arrogant.
Het zullen waarschijnlijk wel allemaal van die mallepietjes winkels zijn geweest die zich hebben laten p[n]aaien tot dozenschuivers.
En ehhh.... geef mij maar mallepietje, daar kan je lekker rondstruinen zonder meteen een verkoper in je nek te horen hijgen,
sorry hoor moest me even van het hart,
sterkte voor alle mallepietjes zaken in deze modelbouw wereld,
Frederico
sjef hoenjet
NS
«
Reactie #9 Gepost op:
16 July 2009, 12:35:49 »
Even voor de goede orde:
Wil absoluut niets negatiefs zeggen over het produkt Märklin, ieder systeem heeft zijn eigen voor- en tegenstanders, en kwalitatief is het een heel goed produkt.
Vind het alleen erg kras om zulke uitspraken te horen van een blijkbaar belangrijk persoon binnen hun organisatatie. En om dan ook nog te zeggen dat het onbedoeld is dat de verkoop stijgt door gelimiteerde oplagen. Volgens de mij bekende verkooptechnieken is dat toch zeker het hoofddoel!
Ben
«
Reactie #10 Gepost op:
16 July 2009, 12:39:23 »
Citaat van: Richard op 16 July 2009, 12:21:39
en waarbij de treinen een stippellijn moeten volgens anders raken ze het spoor bijster
De meeste reacties op de rare uitspraken van Jeltes kan ik me in vinden. Die van jou vind ik raar. Je probeert te polariseren tussen 2 en 3-railers, m.i. onzinnig en daar gaat dit topic niet over.
Gr, Ben.
Besselspoor
Team Mitropa - OHMB
«
Reactie #11 Gepost op:
16 July 2009, 12:44:29 »
Wij hebben tot eind jaren '80 een treinenwinkeltje gehad: met voldoende Mallepietje gehalte. Een uitgebreide 'onderdelen' hoek, gebruikte treintjes, inruilmogelijkheid etc. De meermalen uitgenodigde Marklin vertegenwoordiger is nooit op komen dagen: alles wat er aan Marklin op de planken stond kwam uit gemeenschappelijk inkopen, inruil of van beurzen. Er was meer vraag naar oude of zelfs antieke Märklin artikelen dan naar nieuwe... Aan de treinen lag het niet, er waren liefhebbers genoeg.
RETROBAHN A.G.
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #12 Gepost op:
16 July 2009, 12:46:59 »
Ik vind het wel humor
, bij het lezen van "zonder Mallepietjes winkeltjes" was ik er van overtuigt dat het moest gaan over het verdwijnen van die rare Marklin shop in shop zooi. Het tegendeel blijkt waar, geeft eens te meer aan hoe zielig die fabrikant is. Als ze niet willen leveren aan normale(= Mallepietjes) winkels dan leveren ze lekker niet en gaan ze dan failliet, ach boeie een andere fabrikant springt wel weer in het gat
Groetjes Michiel
"
Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe
"
sjef hoenjet
NS
«
Reactie #13 Gepost op:
16 July 2009, 12:54:06 »
Nou Michiel
Volgens het artikeltje gaat het goed met Märklin, en citaat: "Märklin is van het stoffige imago af dankzij de laagdrempelige Märklin Stores: ruime lichte speciaalzaken. Met de shop-in-shop formule - verkooppunten in warenhuizen- bereiken we ook een ander publiek".
Denk zelf dat het niet slecht hoeft te zijn om produkten via warenhuizen aan te bieden; dit trekt mogelijk nieuwe gebruikers aan, denk maar eens aan de bekende HEMA treintjes.
Jojo
Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
«
Reactie #14 Gepost op:
16 July 2009, 13:00:58 »
Frederico, ik denk dat jij de heer Jeltes vanuit je vroegere werkkring nog wel kent [in combinatie met een zekere mallepietjewinkel...] dus jij kunt waarschijnlijk beter beoordelen of de heer Jeltes vroeger ook al zo arrogant was. Misschien had hij er destijds nog wel reden toe, want Märklin maakt geen troep, maar hij zou nu toch wel moeten beseffen dat met een andere aanpak Märklin hedentendage niet zo vreemd werd aangekeken. Want met de introductie van het tapijt en de vitrines zou Märklin toch ook een eind maken aan de massale verkoop via beurzen ? Daar is mij althans in Houten nog niets van gebleken. Ik zou dan ook wel eens willen weten van een tapijt- en vitrinewinkelier hoe zij daar tegenaan kijken, maar een grote kans dat ze dat niet gaan vertellen. Maar het zal wel even duren voordat Märklin een andere weg inslaat want contact met de basis hebben ze kennelijk niet en willen ze misschien ook wel niet. Voorverpakte ontspanning met een logo staat misschien stoerder, maar dan staat inderdaad een Porsche of Ferrari nog stoerder.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Volgende
- [
1
]
2
3
...
12
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|