Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:40:59
TEE / Rheingold door Martijn193
Vandaag om 14:24:34
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:50:51
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 13:45:17
Minder wissels door kar
Vandaag om 13:43:17
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:49:19
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 12:42:45
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 12:39:25
27 september Afscheid ICR door Thom
Vandaag om 12:27:41
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Eric B
Vandaag om 12:14:31
Da's Daz 2 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:58:08
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:18:18
EMV - Stationskwartier Eindhoven 1920-1950 door Pinkelpa
Vandaag om 10:14:52
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet. door Bert55
Vandaag om 09:57:34
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union) door Bert Senden
Vandaag om 09:47:33
Sankt Georgen. door einte
Vandaag om 08:42:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
Vandaag om 08:40:06
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 08:22:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frits C
Vandaag om 07:00:32
NS 8400 van Werps door peterha
Vandaag om 02:27:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
01 September 2025, 23:07:05
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Huup
01 September 2025, 22:42:37
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
01 September 2025, 22:06:00
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
01 September 2025, 21:22:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
01 September 2025, 20:35:26
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling door Huup
01 September 2025, 17:50:50
NS 6100 van GM&S door Gerke
01 September 2025, 17:14:02
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Hollandserhbfan
01 September 2025, 16:03:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
01 September 2025, 14:43:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Peter J K
01 September 2025, 13:54:29

Auteur Topic: Sgs van Os.kar  (gelezen 12550 keer)

Blausee_Mitholz

• Gast
Sgs van Os.kar
« Gepost op: 12 November 2006, 09:48:38 »
Op de Messe te Köln zag ik Sgs containerwagens liggen van Os.kar.
Ik heb dat meegenomen, wat heb ik daar een spijt van. Troep is het, ander woord heb ik er niet voor. (Lima was nog beter). In de eerste de beste boog ontspoort de wagen. Mooi voor de vitrine of de prullebak.

Je mag hopen dat de ACTS uitvoering stukken verbeterd wordt mensen, anders NIET kopen is mijn advies!

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
Re: Sgs van Os.kar
« Reactie #1 Gepost op: 12 November 2006, 11:51:16 »
Ow, dat is wel echt jammer ik was van plan er 3 te kopen. Toch maar even wachten dan.

Marcel.
Voor grootspoorfoto's zie site

5166

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 12 November 2006, 13:01:48 »
Flink verzwaarde containers erop zetten, zou dat niet helpen?
Die wagens wegen zelf natuurlijk niets, dus op zich is het niet zo verwonderlijk dat ze bij de eerste de beste boog ontsporen.

Groeten Edwin

arjen

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 12 November 2006, 13:52:38 »
In de eerste de beste boog ontspoort de wagen. Mooi voor de vitrine of de prullebak.

Enig idee waarom hij onspoort? Misschien zit er ergens een braampje waardoor een draaistel niet kan meedraaien?

Arjen (die van Os.Kar alleen een paar Belgische rijtuigen heeft, en die zijn wél bruikbaar).

RodeDuivel

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 12 November 2006, 22:13:08 »
Ik ben zelf in het bezit van een aantal goederenwagens van OS.Kar.

Nu heb ik van tevoren de wielen verwisseld in wisselstroomwielen, omdat ik mijn baan met Märklin C-Rails heb uitgevoerd. Tot dusverre heb met de wagens van OS.kar geen problemen gehad.

Nu is het een bekend fenomeen dat gelijkstroomwielen op een wisselstroombaan problemen kan opleveren, omdat de wielafstand bij AC  een geringe afwijking ten opzichte van DC. Deze ervaring heb ik in het verleden opgedaan met Fleischmann, Roco, Piko etc. Het verwisselen van de wielen was de oplossing van het probleem. Kan hierin de oorzaak van het ontsporen liggen?

Greetz,

Willem

Marnix van Lit

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 12 November 2006, 23:05:16 »
Willem heeft daar denk ik wel een punt. Wat misschien ook kan meewerken is de flenshoogte. Vooral omdat het op een wissel gebeurt. Het zou kunnen dat de flens te hoog is in combinatie met het puntstuk van de wissel? Ik heb er zelf nooit last van gehad, maar heb er wel eens iets over gehoord.

Groeten, Marnix

Blausee_Mitholz

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 12 November 2006, 23:30:16 »
Wel bij Liliput op de stand was een bak en 3-rail wielen op de balie. Daar heb een 20 stuks van gekocht (die passen mij altijd wel).
8 stuks van die 3-rail wielen heb ik meteen onder de twee Os.kar wagens gezet.
Nee het probleem ligt bij het schaarmechaniek van de kortkoppeling. Die gaat zo stug dat die in de boog het draaistel uit de rails drukt. Wagens zelf wegen niks dus met lege wagens valt niet te rijden. Met vogelen zal het mss wel lukken.

Maar ik ben voorgoed genezen van Os.kar, rootzooi, troep, bende voor dat geld. Mij zie je het niet weer kopen een iedergeval. Voor de ACTS liefhebbers heb ik maar één raad, kijk eerst goed of het je lijkt voordat je koopt!

stig

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 12 November 2006, 23:38:35 »
Zo'n handige vent als jij kan dat toch eenvoudig herstellen? Daar zou ik een model niet voor laten schieten...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

nickinson

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 13 November 2006, 07:36:04 »
Maar ik ben voorgoed genezen van Os.kar, rootzooi, troep, bende voor dat geld.

Nou nou nou beetje kort door de boog. Oskar maakt wagens voor de echte goederenwagens liefhebbers, het zijn modellen die andere fabrikanten gewoon niet hebben. Een beetje stuge koppelingen zijn altijd te verhelpen. Sachsenmodelle heeft ook wat rare koppelingen onder de knikketelwagens hangen maar het zijn weer aparte wagens voor natuurgetrouwe weergave van goederentreinen

...Pff wat een Marklin mentaliteit...

Peter Spruit

• Offline Offline
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
« Reactie #9 Gepost op: 13 November 2006, 08:58:02 »

Snap even niet wat deze sneer er nu weer mee te maken heeft ? Daarbij...Johan is een fervent Hag rijder.... ;D

Peter
Petdig1

henk

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 13 November 2006, 10:56:31 »
Johan is niet alleen een fervent HAG-rijder, hij is ook niet te beroerd om complete Märklin-aandrijvingen met behulp van frees- en draaibank te vervangen. Kwamen die klokankers voor weinig niet uit Keulen Johan? Zag ze van de week weer liggen.
Zoiets basaals als een kortkoppelmechaniek moet bij een gekocht model gewoon werken.
Dat doen ze bij Oskar meestal ook. Een tikkie krachtige mening Johan, op basis van één wagentje.  ;)
« Laatst bewerkt op: 13 November 2006, 11:31:33 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Blausee_Mitholz

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 13 November 2006, 11:27:10 »
Een tikkie krachtige mening Johan, op basis van één wagentje.  ;)

Twee wagens.
Sorry is het normaal dat je een model koopt voor vijfendertig Euro stuk en dan aan moet gaan klooien? Het kan er net zo mooi uitzien als het doet, als het niet gewoon normaal kan rijden is het voor mij troep. Voor mij is Os.kar wat ik hier heb absoluut zijn geld niet waard!

Helaas ik heb niets met Märklin behalve dat ik hun 3-rail K-rail gebruik. Mijn materieel bestaat uit slechts 1/3 M* en 2/3 van verschillende andere fabrikenten. Wil je weten welke dat zijn?
Roco, Fleischmann, Brawa, Rail-Top, Heris, Piko, HAG, Liliput, Aku en smf.
Nu dan ook Os.kar maar voor hoelang.............?

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 13 November 2006, 22:18:56 »
Ah, mooi, jullie zijn al vanzelf opgehouden met bekvechten, dus hoeft niemand te suggereren dat we het weer over het onderwerp gaan hebben. ;)

Jammer dat dit probleem zich heeft voorgedaan. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus velen zullen vermoedelijk met interesse uitkijken naar de eerste testberichten van de ACTS-versies.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Davy

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 19 November 2006, 13:21:12 »
Dit zal dus zeker niet door mijn r1 keerlussen kunnen rijden. Niet dat ooit een wagen zou kopen voor 35 euro per stuk.

RodeDuivel

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 19 November 2006, 14:32:42 »
De ACTS/NS uitvoering betreft een aangepaste uitvoering die op meerdere punten is verbeterd. Het probleem zoals Johan heeft geschetst is bij de importeur niet bekend. Uiteraard geldt ook voor dit product dat er sprake is van garantie conform de geldende Europese Wetgeving.

Hoewel het product op een beurs is gekocht staat het een klant die ontevreden is over een product als gevolg van een mechanisch defect niets in de weg om contact te zoeken met winkelier, importeur of fabrikant.

In dat verband heb ik Johan in een eerder stadium aangegeven om contact te zoeken met de importeur voor de Benelux.

Overigens kost de ACTS/NS uitvoering € 25,00 en zal vanuit dit prijsperspectief eerder in de buurt komen ;D van het prijsniveau die Davy hiervoor wenst te betalen. Hoewel Davy kennende "Liever een Märklin"! ;)

Greetz,

Willem