Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Klein baantje 1200x1200mm door grove den
Vandaag om 12:29:19
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Prutsert
Vandaag om 12:23:40
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 12:22:56
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jan Bennink
Vandaag om 11:56:17
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Tommy666
Vandaag om 11:40:26
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:13:19
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 11:09:37
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:46:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 10:41:00
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 09:17:31
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
  

Auteur Topic: Roco ICK (2009 versie)  (gelezen 30025 keer)

Gert1

  • Gast
Re:Roco ICK (2009 versie)
« Reactie #45 Gepost op: 02 July 2009, 15:48:15 »
Banken rood, maar gaat men aan werken en geen aanpassing van de indeling van de stoelen.

Interpreteer ik dit goed als ik zeg dat Roco kennelijk met een naleveractie van de banken in de juiste kleurstelling komt?
Dus een naleveractie zoals we die kennen van Maarten van de Burgt (SFFE, thans Eurotrein) en LS Models (respectievelijk nieuwe cabine voor loc en nieuwe rijtuigbak met juiste klasse-aanduiding)?

mvg,
Gert

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Roco ICK (2009 versie)
« Reactie #46 Gepost op: 02 July 2009, 15:53:11 »
Er staat dat ik daar nog geen informatie kan geven....
(niet omdat het zo super geheim is, maar omdat ik dat simpelweg nog niet weet)
« Laatst bewerkt op: 02 July 2009, 15:55:10 door Chris van Diesen »

Gert1

  • Gast
Re:Roco ICK (2009 versie)
« Reactie #47 Gepost op: 02 July 2009, 15:54:14 »
Wij wachten (on)geduldig af.   ;)

mvg,
Gert

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re:Roco ICK (2009 versie)
« Reactie #48 Gepost op: 02 July 2009, 17:21:18 »
Ik ben het met Remco eens dat de fouten van ROCO in de meeste gevallen voorkomen hadden kunnen worden. Aspecten als de kleur van een interieur zouden naar mijn mening in de specificaties moeten staan, en dus door een projectleider moeten worden goedgekeurd.
Een fout als een scheve nummerplaat had bij het opstarten van de productielijn op moeten vallen, en anders had een Yuan met de mao-pet het moeten zien, zijn "gelijke" kamaraad leidingevende erop kunnen wijzen, en de run kunnen corrigeren.

Ik blijf het vreemde fouten vinden, die na de grondige voorbereidingen die uit vele details blijken, zulke fouten blijven voorkomen.

Groeten, Alexander

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re:Roco ICK (2009 versie)
« Reactie #49 Gepost op: 02 July 2009, 17:27:05 »
LS Models lief aankijken voor een BDK? Ze hebben al een Bm 232, als dat het juiste type Bm is, misschien iets te ontwikkelen op basis daarvan?
En dan nog een Amvz in in IC kleuren erbij graag (is wel fantasie, maar zo'n stam wil ik wel).
BD, BDK bestaat niet. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Roco ICK (2009 versie)
« Reactie #50 Gepost op: 02 July 2009, 17:27:52 »
Nummerplaat ? Nu haal je er iets bij van pakweg 20 jaar geleden.....

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Roco ICK (2009 versie)
« Reactie #51 Gepost op: 02 July 2009, 20:57:26 »
Heren,

Toen er een aantal jaren geleden nog geen sprake was van ICK in 1:87, werden ze alleen gemaakt in 1:100 en 1:93. Ik wilde ze toen al in 1:87, dus in 2003/2004 gewapend met een pakket aan transfers van Kleinspoor en Roco 44746 rijtuigen (duitse versie in turquoise beige) aan de slag.

Het 1e klas interieur is een puzzle, maar goed te maken dankzij het feit dat Roco de hele bak in losse stukjes maakt. De banken wip je er zo uit en dan zijn het weliswaar dubbele rug aan rug, maar daar maak je zo enkele van. Alleen 6 tussenwanden moet je er aan de onderkant uitzagen, maar dat is een klusje van niks. Midden op de zaagsnede komt straks een enkele bank te zitten, dus daar zie je niets meer van.

Het interieur moet er dan als volgt uit zien:



Aan de koppen begin je aan beide kanten met 2 banken in dezelfde richting en een derde daar tegenover en vervolgens een wandje. Deze derde is dus gewoon een dubbele Roco bank.



Dit interieur zal door Roco heus niet worden gemaakt en de 1e klas moet er echt zo uitzien, inclusief de grijze hoofdsteunen en leuningen.

De 2e klas is makkelijker. Je wipt de banken eruit en spuit of schildert ze blauw. Dan wel het stukje tussen de bank en de hoofdsteunen crèmekleurig maken, want in het echt zijn het volgens mij losse delen. Ook al levert Roco blauwe banken, het crème stuk maken ze vast niet. Als je blauw belangrijk vindt, omdat je het interieur goed wilt zien, dan ook het crème stuk en voor de 1e klas de andere indeling en de grijze delen.

Succes!

Nog even een plaatje van het 2e klas interieur.



mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Roco ICK (2009 versie)
« Reactie #52 Gepost op: 02 July 2009, 21:02:11 »
Netjes !

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re:Roco ICK (2009 versie)
« Reactie #53 Gepost op: 03 July 2009, 09:01:07 »
LS Models lief aankijken voor een BDK? Ze hebben al een Bm 232, als dat het juiste type Bm is
Nee.
Het interieur moet er dan als volgt uit zien: plaatje
Ziet er heel strak uit, alleen de middenbanken in de afdelingen 2 en 5 horen andersom. Die rechthoekige friemeltjes in de tussenwand kunnen er ook uit trouwens, die heeft ICK niet.
De 2e klas is makkelijker. Je wipt de banken eruit en spuit of schildert ze blauw. Dan wel het stukje tussen de bank en de hoofdsteunen crèmekleurig maken, want in het echt zijn het volgens mij losse delen.
Correct.
« Laatst bewerkt op: 03 July 2009, 09:07:06 door Julius »

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22502
Re:Roco ICK (2009 versie)
« Reactie #54 Gepost op: 03 July 2009, 09:13:36 »
Interpreteer ik dit goed als ik zeg dat Roco kennelijk met een naleveractie van de banken in de juiste kleurstelling komt?
Dus een naleveractie zoals we die kennen van Maarten van de Burgt (SFFE, thans Eurotrein) en LS Models (respectievelijk nieuwe cabine voor loc en nieuwe rijtuigbak met juiste klasse-aanduiding)?

mvg,
Gert

Dat zou netjes zijn van Roco, maar tegelijk naar mijn mening behoorlijk overdreven. Benieuwd hoeveel mensen de moeite zouden nemen hun bankjes om te ruilen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Roco ICK (2009 versie)
« Reactie #55 Gepost op: 03 July 2009, 11:50:28 »
Nee. Ziet er heel strak uit, alleen de middenbanken in de afdelingen 2 en 5 horen andersom. Die rechthoekige friemeltjes in de tussenwand kunnen er ook uit trouwens, die heeft ICK niet.Correct.

Julius,

De middenbanken heb ik zo geplaatst, nadat ik zelf door een ICK ben gelopen en dit zo heb genoteerd. Zo staan ze ook in mijn rijtuig. Misschien heeft de NS wel 1e klas ICK in meerdere bankvarianten gemaakt? Of is het een modificatie?

Wat bedoel je met rechthoekige friemeltjes in de tussenwand? Bedoel je die in de ruiten naast de coupédeuren. Dat zou heel best kunnen, want in D rijtuigen zijn dat in zessen gedeelde plaatjes, waar een zitplaatsreservering in geschoven kan worden. Die zal ik er dan nog eens uithalen.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Roco ICK (2009 versie)
« Reactie #56 Gepost op: 03 July 2009, 12:51:21 »
Misschien geeft deze foto op wikipedia wat meer duidelijkheid?
Vr. groeten,
Bob

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Roco ICK (2009 versie)
« Reactie #57 Gepost op: 03 July 2009, 12:55:57 »
Ja, geen friemeltjes, zoals Julius al vertelde ;D

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re:Roco ICK (2009 versie)
« Reactie #58 Gepost op: 03 July 2009, 14:27:22 »
De middenbanken heb ik zo geplaatst, nadat ik zelf door een ICK ben gelopen en dit zo heb genoteerd. Zo staan ze ook in mijn rijtuig. Misschien heeft de NS wel 1e klas ICK in meerdere bankvarianten gemaakt? Of is het een modificatie?
Geen idee, ik ken het alleen met de middenbank om en om de ene en de andere kant op.
Wat bedoel je met rechthoekige friemeltjes in de tussenwand? Bedoel je die in de ruiten naast de coupédeuren.
Inderdaad, die dingen waar de zitplaatsreserveringen in Duitsland in zaten.

HuibertDeVerschrikkelijke

  • Gast
Re:Roco ICK (2009 versie)
« Reactie #59 Gepost op: 26 July 2009, 16:49:14 »
Een aanvulling op de test van 2007 met de rijtuigen van 2009.

Groet,

Huibert van Noord
Beheerder materieeltests