Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door MOVisser
Vandaag om 21:12:30
Doornvliet door cor_b
Vandaag om 21:12:22
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 21:03:27
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door mamory
Vandaag om 21:00:05
Pfarrerwinkel bahn door Paul1969
Vandaag om 20:56:45
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:49:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
Vandaag om 20:47:36
Märklin 2025 door barry1972
Vandaag om 20:24:34
extra terugmeld module viessmann 5217 door Kolho005
Vandaag om 20:09:10
Franse lantaarnijzers in 1:87 gezocht door Rob Ellerman
Vandaag om 19:36:28
C12c rijtuig door Eelco Storm
Vandaag om 19:35:38
Roco wagon openen door Herb73
Vandaag om 19:33:02
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Wim1969
Vandaag om 19:19:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 19:09:01
waterwagens door j.ossebaar
Vandaag om 18:34:55
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Marc tramt
Vandaag om 17:55:39
slechte stroomafname bij ROCO RH310 7120013 door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:10:31
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 16:49:12
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 16:47:15
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 16:31:03
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 16:23:34
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Pauldg
Vandaag om 15:33:53
Fleischmann rijtuig 5896 door ArjanB
Vandaag om 15:15:17
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:55:36
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 13:44:42
Op Zuid (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 13:35:20
Ik ben aan het opruimen. door hervé
Vandaag om 13:33:31
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:34:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:04:05
Au bord de la Cèze door Basmans
Vandaag om 11:56:14
  

Auteur Topic: FLEVOLIJN en IC K ??  (gelezen 11526 keer)

vervallen

  • de LAATSTE loodjes!
  • Offline Offline
  • Berichten: 656
Re:FLEVOLIJN en IC K ??
« Reactie #30 Gepost op: 24 June 2009, 10:15:32 »
@ Spoorrelais

Inderdaad daar is het allemaal om begonnen, geweldig werk man...  (y)

Vertel me even hoe ik die filmpjes op mijn eigen computer kan zetten, want van joutoube heb ik geen verstand.
Dan kan ik ze als pauzefilmpjes gebruiken.

Hartstikke bedankt,
groeten,
Frederico


Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re:FLEVOLIJN en IC K ??
« Reactie #31 Gepost op: 24 June 2009, 18:14:17 »
Frederico,

Om het makkelijk te maken:
Hier heb je een bestandje ervan op hoge kwaliteit (bijna 15MB).

MVG, Robin
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

Aspelix

  • Gast
Re:FLEVOLIJN en IC K ??
« Reactie #32 Gepost op: 24 June 2009, 18:43:48 »
Wat schokkrig, maar niet meer met echte haperingen op Full screen.

Erg grappig zijn de momenten in het begin van de fietsers bij de tunnel (y)

Groet, Ruurd

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:FLEVOLIJN en IC K ??
« Reactie #33 Gepost op: 25 June 2009, 02:35:20 »
Leuke filmpjes. Was wel even verbaasd om ook ICR te zien.

Hierbij enkele foto's van de ICL. Heb er achteraf spijt van dat ik geen filmpje gemaakt heb. Ik heb met name het 1e klas rijtuig op de foto gezet. Heb nl geen snars verstand van Duits materieel, maar ik hoopte 'm zo in model te kunnen herkennen. Hoop nl ooit nog eens deze trein in model neer te zetten.

















Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re:FLEVOLIJN en IC K ??
« Reactie #34 Gepost op: 25 June 2009, 10:14:13 »
Verder zijn er nog uiterlijke verschillen, maar die moet je weten en zien.
Meest opvallend is dat ICK allemaal schuiframen heeft en ICL ook vaste ramen. Ook is het dak verschillend.
Aan de binnenzijde zijn de verschillen veel groter. ICK (2e klas) is het klassieke DB sneltreinrijtuig met zespersoonscoupés, ICL is omgebouwd volgens het Interregio-concept.* In het rijtuig zitten naast coupés ook twee open afdelingen met zijgang. Daarnaast is ICL heel ruim ingericht met slechts 5 stoelen per raam.

*Over dit concept is overigens een lezenswaardig Duitstalig boek verschenen:
Bodack, K.D. (2005). InterRegio: Die abenteuerliche Geschichte eines beliebten Zugsystems. Freiburg: EK-Verlag GmbH.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:FLEVOLIJN en IC K ??
« Reactie #35 Gepost op: 25 June 2009, 12:40:29 »
Ik wens je veel succes met het samenstellen van een trein, op de tweede foto is een Avmz zichtbaar en deze versie is niet verkrijgbaar. Nog afgezien van de kleurstelling.

Zie dit topic, ik ben echter wel in de fout gegaan met de titel, want bij Goederenmaterieel gaat alles na de hoofdletter op alfabet :P :-X
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re:FLEVOLIJN en IC K ??
« Reactie #36 Gepost op: 25 June 2009, 13:35:22 »
Wat ook wel redelijk opvallend is aan de buitenkant van de Avmz rijtuigen zijn de schorten.
Met schorten bedoel ik dan het grijze plaatmateriaal aan de onderkant van het rijtuig.
De ICK heeft dat niet waardoor je rechtstreeks tegen de apparatuur kan kijken.
Bimdz rijtuigen hebben ook geen schorten, maar de ICK rijdt normaal niet samen met de Avmz rijtuigen en de Bimdz wel.  ;)

Op railfaneurope.net staan gedetaileerde foto's van alle rijtuigen, voor wie geintreseerd is.
http://www.railfaneurope.net/pix/nl/car/Avmz/pix.html

M.v.g.

Mark

PS: veel beterschap gewenst, Frederico.

« Laatst bewerkt op: 25 June 2009, 13:48:32 door mmhajvth »
love to build realistic     let's be kind.

vervallen

  • de LAATSTE loodjes!
  • Offline Offline
  • Berichten: 656
Re:FLEVOLIJN en IC K ??
« Reactie #37 Gepost op: 25 June 2009, 15:44:30 »
@ iedereen

Wat een leuke inbreng allemaal!   (y)

Wel leuk eigenlijk vijf dagen geleden een berichtje geplaatst, ik dacht een beetje onbenullig en nu al meer dan 1500 hits.
Zo zie je maar weer dat simpele vragen op dit forum serieus worden benaderd daar ben ik zeer blij om,
mijn broer Robert niet maar die heeft niks met treinen  ;).

Keep on the good work of zoiets,
groeten,
Frederico

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re:FLEVOLIJN en IC K ??
« Reactie #38 Gepost op: 25 June 2009, 22:17:01 »
@ Esperopt:  kijk ook even in dit draadje..
https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,4421.msg64286.html#msg64286

mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 571
Re:FLEVOLIJN en IC K ??
« Reactie #39 Gepost op: 26 June 2009, 16:05:07 »
Niet van mij, maar dit filpje vond ik op Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=9dLaWcsVn4s

Zo zag de Flevolijn er uit rond 1994.

Andre
De bouw van Berkendam is begonnen.