Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door Wim Vink
17 June 2025, 23:26:51
Rails roestig verven door Ferdinand Bogman
17 June 2025, 23:21:16
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Intermittende kortsluiting door Albert de Heer
17 June 2025, 23:08:36
Frans loodsje et cetera door Scratchbuilt
17 June 2025, 22:54:41
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Klein baantje 1200x1200mm door Laenderbahn27
17 June 2025, 22:32:53
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
17 June 2025, 22:28:16
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Longtall203
17 June 2025, 22:23:30
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
17 June 2025, 22:05:45
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifheeft? door AlbertG
17 June 2025, 21:54:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
17 June 2025, 21:47:19
US diorama in H0 door wob
17 June 2025, 21:39:14
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen. door wob
17 June 2025, 21:17:09
Aachenau West door wob
17 June 2025, 21:10:25
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
17 June 2025, 20:54:52
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Olav
17 June 2025, 20:42:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
17 June 2025, 20:15:59
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
17 June 2025, 20:11:21
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Petertje
17 June 2025, 19:54:04
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
17 June 2025, 19:01:17
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
17 June 2025, 18:02:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
17 June 2025, 15:50:25
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
17 June 2025, 09:49:40
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Huup
17 June 2025, 09:27:54
  

Auteur Topic: Plan d naar...  (gelezen 2316 keer)

Martijn_

  • Offline Offline
  • Berichten: 362
Plan d naar...
« Gepost op: 17 June 2009, 16:04:19 »
Het volgende filmpje ben ik al een keer tegen gekomen op het forum, Hierin is tezien bij ongeveer 1:40 een v100 met een aantal plan d rijtuigen. Wij kan er uitsluitsel geven over de treinsamenstelling, jaartal, eindpunt in duitsland en of deze trein altijd met een v100 reed. Foto's van een dergelijke combinatie zijn ook zeer welkom.
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=O4CRfmFAoR8&feature=related

Martijn

Martijn_

  • Offline Offline
  • Berichten: 362
Re:Plan d naar...
« Reactie #1 Gepost op: 17 June 2009, 19:14:04 »
Ik ben er inmiddels wel achter dat het van voor 1970 is, want er staan geen ns logo's op de rijtuigen.
Maar verder weet ik nog niks.

Martijn

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3854
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Plan d naar...
« Reactie #2 Gepost op: 17 June 2009, 20:35:27 »
gezien de vele kopjes uit de ramen zou je denken aan een Sonderfahrt voor spoorliefhebbers (NVBS?)
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1278
Re:Plan d naar...
« Reactie #3 Gepost op: 17 June 2009, 20:43:43 »
Het lijkt mij op rijtuigen plan K.

Gerard

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re:Plan d naar...
« Reactie #4 Gepost op: 17 June 2009, 21:55:49 »
Ik heb wel eens gehoord dat er een dienst is geweest ven Amsterdam-Enschede -Munster,is dat mischien deze trein.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3854
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Plan d naar...
« Reactie #5 Gepost op: 17 June 2009, 22:20:44 »
Die koerswagens van de dienst Amsterdam-Münster bestonden uit DB-materieel en niet uit NS Plan D. Vanaf begin jaren zestig werden  de stoomlocs serie BR78 en BR03 op deze dienst vervangen door de V100-dieselloc van de DB.  Trein E 869 Münster-Enschede (-Amsterdam) was de eerste van deze dienst die verdieseld werd. De beide koerswagens (een B en een AB) werden vanaf 1959 gereden met DB-rijtuigen uit de Verwendungsgruppen 35 en 39 (Schürzenwagen), ook wel gecombineerd met standaard 26,4 meter rijtuigen type Büm54 en ABüm54. Meest voorkomende combi was een Schürzen AB en een Büm. Tussen 1965 en 1968 werd overgeschakeld op Silberlinge.

Gegevens ontleend aan een zeer lezenswaardig artikel van Han Steenwijk in het DGEG-magazine "Eisenbahn Geschichte" nr.33.


Dan kan deze Plan D-trein natuurlijk ook militair vervoer betreffen.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie