Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door sneek
Vandaag om 23:14:54
Invoering SGNS containerwagens bij NS door Jan Breman
Vandaag om 23:12:46
Sluitseinen REEtitec 1300 door ModelWessel
Vandaag om 23:07:43
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 22:47:14
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 22:24:14
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Frank 123
Vandaag om 22:18:31
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door TrantonMR
Vandaag om 22:02:29
Hulp gezocht bij omwisselen cilinders Franse stoomloc 141R door ronald1956
Vandaag om 21:41:54
S88N bezetmelder door Albert de Heer
Vandaag om 21:33:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:32:17
Oost Europa-draadje door ns.1200
Vandaag om 21:23:51
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 21:23:38
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 21:18:35
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door RobbertJan
Vandaag om 21:08:27
Nieuwe ruimte, nieuw baanplan door Debvd
Vandaag om 21:04:11
Raadplaatje door Charles_
Vandaag om 21:04:00
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door dennie
Vandaag om 20:19:55
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:57:50
buffers voor Roco 45760/62 door Ronald69
Vandaag om 19:36:59
Station Roodeschool door Huup
Vandaag om 19:36:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 19:35:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 19:32:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:26:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:30:31
Stottering Piko 98551BD door Ronald Halma
Vandaag om 17:57:54
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 17:45:45
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Arjan6511
Vandaag om 17:14:13
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 17:10:29
Nieuwe baan, nu nog zonder naam... door Paulus1201
Vandaag om 17:05:13
Hobbytrain Taurus en Vectron problemen N-scale door Keessap
Vandaag om 16:26:03
  

Auteur Topic: Treincombinaties Stoom Stichting Nederland in Rotterdam.  (gelezen 12113 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Treincombinaties Stoom Stichting Nederland in Rotterdam.
« Gepost op: 10 June 2009, 14:01:28 »
Zover ik weet zijn er 3 actieve loks (de grote jongens)bij de stichting.

Een BR 01, een BR 23 en een BR 65.

Met welke rijtuigen rijden deze loks vandaag de dag ?
(per lok)
Wat leuk is, en ik totaal niet wist, is dat Fleischmann de 65018 exact, dus ook met nummer in zijn collectie heeft. En nu heb ik een pracht van een excuus om stoom te rijden zo af en toe.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22709
Re:Treincombinaties Stoom Stichting Nederland in Rotterdam.
« Reactie #1 Gepost op: 10 June 2009, 14:15:14 »
Alleen staat er bij de SSN geen DB meer op, maar een andere tekst. Peuleschil voor één van je ombouwkennissen.

De SSN beschikt zelf over een stam K1 rijtuigen en daar heeft Olaerts nog een voorraadje bouwdozen van. Van het type in elkaar klikken. Ik weet niet of ze daar nog de juiste groene rijtuigen van de SSN hebben, maar anders kan één van je ombouwkennissen wel met de verfspuit aan de gang.  ;D
Is een draadje over zien ik.
« Laatst bewerkt op: 10 June 2009, 14:21:20 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1352
  • PTR
    • Draaistel
Re:Treincombinaties Stoom Stichting Nederland in Rotterdam.
« Reactie #2 Gepost op: 10 June 2009, 14:25:55 »
De SSN rijdt inderdaad met K1 rijtuigen en een Mitropa restauratierijtuig (heeft SaMo/Tillig in het programma (gehad)).

Waarom maak je niet de VSM na joh, veel meer keuze aan locs en rijtuigen  ;D . Van een complete blauwe trein, via Blokkendozen naar Oostenrijkers (de zgn. Spantenwagen). Ook rijden rijtuigen uit deze treinen gecombineerd zodat meerdere combi's mogelijk zijn, je kunt het zo gek nog niet verzinnen. Zelfs een combinatie van stoomloc-10 Ks'jes (railpro kleuren) en 6 blokkendozen is mogelijk in één trein. Was een keer een overbrengingsrit van Zwolle naar Apeldoorn. En zo is ook een combinatie met 2200'en en 2400'en mogelijk.

Ernst-Jan

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22709
Re:Treincombinaties Stoom Stichting Nederland in Rotterdam.
« Reactie #3 Gepost op: 10 June 2009, 14:39:56 »
Omdat de SSN veel stoerder is natuurlijk.  ;D
En omdat die BR65 een uniek exemplaar is in plaats van tig locs van hetzelfde.  :P
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8248
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Treincombinaties Stoom Stichting Nederland in Rotterdam.
« Reactie #4 Gepost op: 10 June 2009, 14:54:36 »
Alle huidige SSN treinen zijn inderdaad samengesteld uit K1 rijtuigen + de Mitropa.
Op de site van de Stoomstichting staat alle info.

Is er op Railz geen SSN trein ? Die hoort daar echt thuis toch ?
« Laatst bewerkt op: 10 June 2009, 15:10:38 door Bob. »
Vr. groeten,
Bob

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re:Treincombinaties Stoom Stichting Nederland in Rotterdam.
« Reactie #5 Gepost op: 10 June 2009, 14:55:27 »
Zover ik weet zijn er 3 actieve loks (de grote jongens)bij de stichting.

Een BR 01, een BR 23 en een BR 65.

Hoi Chris,

Kleine aanvulling; het betreft een BR 01.10; da's de drie-cilinder uitvoering (met vijf-assige tender, kolenstook inmiddels). De loc is wezenlijk anders dan een 'gewone' 01, maar de 01.10 is gewoon in de handel! Nummer is trouwens 01 1075.

Qua 23 dan; de Roco versie is afwijkend van het SSN model; het aangekondigde Märklin/Trix model komt beter overeen (ik zal je de verschillen besparen, maar het zijn er echt een heleboel...). De SSN heeft de 23 023.

De 65 018 is zoals al gememoreerd gewoon in de handel van Fleischmann.

De SSN heeft nog wel meer stomers, maar dan moet je ff op hun site kijken; de rest van de grote locs staat niet bedrijfsvaardig buiten dienst. Daarnaast hebben ze ook de 8811 (die wordt thans gerestaureerd) en een vuurloze loc. Ooit hadden ze ook twee stoomkranen, de ene is verkocht, de andere gesloopt (grrr).

Peter

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2413
Re:Treincombinaties Stoom Stichting Nederland in Rotterdam.
« Reactie #6 Gepost op: 10 June 2009, 15:10:28 »
Waarom maak je niet de VSM na joh, veel meer keuze aan locs en rijtuigen  ;D . Van een complete blauwe trein, via Blokkendozen naar Oostenrijkers (de zgn. Spantenwagen). Ook rijden rijtuigen uit deze treinen gecombineerd zodat meerdere combi's mogelijk zijn, je kunt het zo gek nog niet verzinnen.

Precies stoomlok + blokkendoosrijtuigen en de NS2530 ook leuke combi  ;D

mvg,

Matthijs


Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8248
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Treincombinaties Stoom Stichting Nederland in Rotterdam.
« Reactie #7 Gepost op: 10 June 2009, 15:12:13 »
Die rijden zo langzaam ;D


De Stoomstichting in Deventer

De staalexpres in Beverwijk


De VSM met 2 extra rijtuigen van de Rheingold.
« Laatst bewerkt op: 10 June 2009, 15:21:13 door Bob. »
Vr. groeten,
Bob

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5583
Re:Treincombinaties Stoom Stichting Nederland in Rotterdam.
« Reactie #8 Gepost op: 10 June 2009, 15:28:02 »
Qua 23 dan; de Roco versie is afwijkend van het SSN model; het aangekondigde Märklin/Trix model komt beter overeen (ik zal je de verschillen besparen, maar het zijn er echt een heleboel...). De SSN heeft de 23 023.

Is niet helemaal waar. Roco heeft 2 verschillende versies uitgebracht. De oorspronkelijke (die ik heb) moet vrij fors worden verbouwd tot 23.023 (zie hier), maar later hebben ze er een met de oude voorverwarmer en rookkast gemaakt, die alleen bij het machinistenhuis hoeft te worden verbouwd. De Marklin/Trix komt nog beter overeen, dat klopt. Makkelijker zijn de 23.071 en 23.076 van de VSM, die veel meer lijken op de oorspronkelijke Roco versie (23.105). Maar ja, als SSN donateur wil je toch de SSN vloot. Ik mis alleen nog de 50.1255 ;) en de vuurloze lok.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re:Treincombinaties Stoom Stichting Nederland in Rotterdam.
« Reactie #9 Gepost op: 10 June 2009, 16:04:28 »
Is niet helemaal waar. Roco heeft 2 verschillende versies uitgebracht. De oorspronkelijke (die ik heb) moet vrij fors worden verbouwd tot 23.023 (zie hier), maar later hebben ze er een met de oude voorverwarmer en rookkast gemaakt, die alleen bij het machinistenhuis hoeft te worden verbouwd.

Je hebt gelijk, de 23 035 is iets beter dan de 23 105 (ik heb de eerste nota bene zelf...), maar zoals je al zei, die is ook niet helemaal gelijk  :D . Maar niet alleen het machinistenhuis is anders hoor, ook de tender. De 23 023 heeft geen instaptreden in de waterbak; de kolenbak heeft verstevigingsribben. Ach ja, jeugdsentiment... zo rond '80 heb ik er nog wel eens mee gerangeerd (met de echte 23 023 dan)...  ;)

Peter
« Laatst bewerkt op: 10 June 2009, 16:06:20 door Peter Wijshake »

Tinus Trein

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
Re:Treincombinaties Stoom Stichting Nederland in Rotterdam.
« Reactie #10 Gepost op: 10 June 2009, 16:18:36 »
Zover ik weet zijn er 3 actieve loks (de grote jongens)bij de stichting.

Een BR 01, een BR 23 en een BR 65.


De 23er is overigens momenteel in revisie. Een leuke website om het werk bij de SSN te volgen: www.de-stoomfluit.nl

mvg, Tinus

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5583
Re:Treincombinaties Stoom Stichting Nederland in Rotterdam.
« Reactie #11 Gepost op: 10 June 2009, 16:55:56 »
Je hebt gelijk, de 23 035 is iets beter dan de 23 105 (ik heb de eerste nota bene zelf...), maar zoals je al zei, die is ook niet helemaal gelijk  :D . Maar niet alleen het machinistenhuis is anders hoor, ook de tender. De 23 023 heeft geen instaptreden in de waterbak; de kolenbak heeft verstevigingsribben. Ach ja, jeugdsentiment... zo rond '80 heb ik er nog wel eens mee gerangeerd (met de echte 23 023 dan)...  ;)

Peter
Vandaar deze ombouwset van geetst messing:



Nieuwe tenderopbouw met verstevigingsribben en een machinistenhuis met de juiste dakventilatie. Alleen de deuren van dit machinistenhuis komen weer niet overeen met de 23.023. Deze heeft al de schuifdeuren, die de Roco ook heeft.

mvg,
Ivo


mvg,
Ivo

*

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12548
    • sleutelspoor
Re:Treincombinaties Stoom Stichting Nederland in Rotterdam.
« Reactie #12 Gepost op: 10 June 2009, 17:54:33 »
Zie hier;


Deze van origine Roco is voorzien van een andere schoorsteen, naam en nummer. Zo zijn ook de verdeelkastjes voor de elec van een gele kleur voorzien.


Dit is de tweede serie die Fleischmann van de 65 heeft uitgebracht.
SK
« Laatst bewerkt op: 10 June 2009, 18:01:07 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re:Treincombinaties Stoom Stichting Nederland in Rotterdam.
« Reactie #13 Gepost op: 10 June 2009, 18:03:45 »
Zie hier;

[

je mag ze wel eens afstoffen  ;D ;D ;D

P.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22709
Re:Treincombinaties Stoom Stichting Nederland in Rotterdam.
« Reactie #14 Gepost op: 10 June 2009, 19:19:00 »
Jaha, zo vies zijn de locs van de SSN niet.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.